Fiat Panda: naprawa mechanizmu wycieraczek
REKLAMA
REKLAMA
Proces naprawczy rozpoczynamy od odkręcenia kluczem 13 mm ramion wycieraczek. Za pomocą płaskiego wkrętaka podważamy i zdejmujemy wycieraczki. Następnie ściągamy uszczelki podszybia, które są pod pokrywą silnika. Teraz będziemy mieli swobodny dostęp do śrub obudowy mechanizmu wycieraczek. Kluczem 22 mm odkręcamy mocowanie mechanizmu na podszybiu.
REKLAMA
Zobacz też: Nowy Fiat Panda
Płaskim kluczem 13 mm odkręcamy wirnik silnika od mechanizmu, a kluczem 10 mm odkręcamy silniczek. Na koniec odkręcamy 2 śruby umożliwiające wyjęcie całego mechanizmu. Stary mechanizm rozbieramy i wybijamy popsuty przegub kulowy. Nowy przegub przed zamontowaniem smarujemy smarem technicznym, dla lepszej i wydajniejszej pracy mechanizmu.
Zobacz też: Fiat Panda II: jak zamontować czujnik temperatury – opis krok po kroku
Przed złożeniem należy przetestować czy mechanizm działa prawidłowo i dopiero podpinamy cięgno łączące z silniczkiem. Pozostałe elementy składamy w analogicznej kolejności, a następnie, jeszcze przed złożeniem obudowy, przykręcamy wycieraczki i sprawdzamy po raz kolejny czy wszystko działa prawidłowo.
REKLAMA
REKLAMA