REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Panda II: montaż podgrzewanych lusterek – krok po kroku

Robert Kuśpiel
Przedstawiamy montaż podgrzewanych lusterek w Fiacie Panda.
Przedstawiamy montaż podgrzewanych lusterek w Fiacie Panda.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym zaprezentujemy sposób montażu podgrzewanych lusterek w Fiacie Panda II. Jest to stosunkowo przydatna funkcja i warto ją mieć w swoim aucie. Oto opis krok po kroku montażu podgrzewania lusterek bocznych.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Mata grzewcza GB8 (104mm x 77mm)
• Kabel dwużyłowy
• Taśma dwustronna
• Lutownica
• Izolacja
• Nóż
• Benzyna ekstrakcyjna
• Śrubokręt płaski i gwiazdkowy
• Młotek
• Klucz imbusowy 5

Wykonanie

REKLAMA

Zaczynamy od wyjęcia szkła lusterka, wkładamy za nie palec i drugą ręką delikatnie ociągamy. Jeżeli zapewniliśmy sobie lepszy dostęp, musimy wyczuć specjalne zatrzaski mocujące wkład lusterka. Znajdują się one po lewej (zewnętrznej) części lusterka, dwa na górze i dwa na dole. Odginamy je palcem. Kiedy szkło delikatnie odskoczy, zdejmujemy je z czterech pozostałych zaczepów. Najlepiej poruszać nim na przemian do góry i do dołu.

Teraz przechodzimy do demontażu lusterka. Otwieramy drzwi i zdejmujemy gumową gałkę od regulacji lusterka. Łapiemy ją na samej górze i pociągamy zdecydowanym ruchem, powinna zejść bez żadnych problemów. Pod nią znajduje się nakrętka, która musimy odkręcić. Teraz demontujemy dużą plastikową osłonę. Podważamy ją od góry i powinna wyjść, wtedy zobaczymy gąbkę uszczelniającą. Odrywamy ją bardzo delikatnie tak, żeby nadawała się do ponownego montażu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Fiat Panda II: jak zamontować czujnik temperatury – opis krok po kroku

REKLAMA

Po zdjęciu gąbki pozostaje nam odkręcenie nakrętki mocującej lusterko. Przykładamy śrubokręt w widoczne zagłębienie i uderzamy w niego młotkiem. Jeżeli wyczujemy wyraźny luz, możemy ją dalej odkręcać ręką. Następnie zdejmujemy tylną pokrywę. Zamocowana jest na zatrzaskach, które są zabezpieczone plastikowym elementem. Odginamy go i jednocześnie odciągamy od zewnętrznej strony pokrywę. Pozostaje nam wyjęcie zaślepki od dołu lusterka, żeby łatwiej poprowadzić nowe kable.

Do kabla lutujemy konektory, które podłączymy do blaszek znajdujących się w macie grzewczej. Teraz odrywamy czarny, mocujący plastik (ten z zaczepami) od lusterka. Najlepiej wsadzić cienki nóż pomiędzy gąbkę a plastik. Następnie przygotowujemy powierzchnię lusterka pod montaż. Czyścimy ją benzyną ekstrakcyjna i naklejamy matę grzewczą. Na końcu naklejamy na nią taśmę dwustronną. W obudowie lusterka montujemy czarny plastik z zaczepami i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Kable prowadzimy poprzez otwór linek regulacji lusterka. Jeden z nich przykręcamy pod osłoną do blachy (masa), drugi prowadzimy do wnętrza auta.

Zobacz też: Fiat Panda II: montaż przednich głośników. Poradnik

Zdejmujemy tapicerkę drzwi i prowadzimy go łącznikiem do wnętrza samochodu, dokładnie do progu kierowcy. W przypadku strony pasażera robimy identycznie. Jednak tutaj prowadzimy go nad schowkiem (wymagany demontaż) i dalej do progu kierowcy. Mamy tutaj pewną dowolność umieszczenia instalacji. Podważamy plastik przy progu i szukamy w wiązce grubego, biało-brązowego kabla. Zdejmujemy izolację i lutujemy do niego kable. Dla pewności można sprawdzić miernikiem, czy po wciśnięciu ogrzewania szyby jest napięcie. Jeżeli wszystko działa poprawnie, składamy pozostałe elementy w odwrotnej kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA