REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Panda II: jak zamontować czujnik temperatury – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
Fiat Panda II: jak zamontować czujnik temperaturyFiat Panda
Fiat Panda II: jak zamontować czujnik temperaturyFiat Panda

REKLAMA

REKLAMA


Czujnik temperatury zewnętrznej jest bardzo przydatny  informuje o temperaturze i dzięki temu możemy wstępnie ocenić panujące warunki. W poradniku tym przedstawimy sposób, w jaki zamontować go w Fiacie Panda II.

Informacja o temperaturze to opcja w liczniku w wersji Emotion. Jak się okazuje, dołożenie tego elementu nie jest skomplikowane.

REKLAMA

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne do montaż czujnika temperatury zewnętrznej w Fiacie Panda II?

• Czujnik temperatury nr katalogowy 71732874
• 60cm kabla dwużyłowego
• Izolacja lub koszulki termokurczliwe
• 2 piny do kostek łączących nr 10327754
• Śrubokręt gwiazdkowy i płaski
• Klucz imbusowy
• Młotek
• Nóż
• Kombinerki

Wykonanie

REKLAMA

Zaczynamy od demontażu całego lusterka bocznego od strony kierowcy. Otwieramy drzwi i zdejmujemy gumową gałkę od regulacji lusterka, łapiemy ją na górze i pociągamy zdecydowanym ruchem, powinna zejść bez żadnych problemów. Pod nią znajduje się nakrętka, którą musimy odkręcić. Teraz demontujemy dużą plastikową osłonę, podważając ją od góry. Zobaczymy gąbkę uszczelniającą, odrywamy ją bardzo delikatnie, aby nadawała się do ponownego montażu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak we własnym zakresie usunąć drobne wgniecenia i zarysowania karoserii?

Po zdjęciu gąbki pozostaje nam odkręcenie nakrętki mocującej lusterko. Przykładamy śrubokręt w widoczne zagłębienie i uderzamy w niego młotkiem. Jeżeli wyczujemy wyraźny luz, możemy ją dalej odkręcać ręką. Następnie zdejmujemy tylną pokrywę, która zamocowana jest na zatrzaskach zabezpieczonych plastikowym elementem. Odginamy go i jednocześnie odciągamy od zewnętrznej strony pokrywę.

Możemy teraz zamontować czujnik temperatury. Posłuży nam do tego otwór do odprowadzania wody w lusterku. Oczywiście możemy wywiercić nowy otwór, jednak ten, który jest, nie do końca spełnia swoją rolę, więc możemy go wykorzystać.

Podsumowując, możemy wybrać bardziej wygodne rozwiązanie. Jeżeli zdecydujemy się na ten od odprowadzania, musimy powiększyć go do rozmiarów czujnika temperatury. Do jego końców lutujemy przewody i izolujemy je. Instalację prowadzimy przez otwór do ramienia lusterka, jak idą linki sterujące. Wkładamy czujnik temperatury, składamy lusterko i montujemy na swoje miejsce.

Zobacz też: Jak dbać zimą o szyby?

Przechodzimy do podłączenia kabli. W tym celu musimy zdemontować boczek drzwi przednich. Zdejmujemy maskownicę tweeterów i odkręcamy śrubę. To samo robimy z zaślepką znajdującą się przy klamce. W dolnej krawędzi drzwi są dwie śruby, które również musimy odkręcić. Zdejmujemy osłonę mechanizmu regulacji lusterek, podważamy delikatnie boczek i po kolei je odpinamy. Trzymają się one stosunkowo mocno, dlatego musimy użyć większej siły. Po rozpięciu wszystkich kołków, odchylamy cały boczek, pchamy go do góry i zdejmujemy z szyny mocującej.

Prowadzimy kabel wewnątrz drzwi. Wprowadzamy go drugim od góry otworem w boczku (przednia część poszycia), a potem do łącznika między drzwiami aż do kostki elektrycznej przy pedale sprzęgła. Odkręcamy plastikową pokrywę obok rączki do otwierania maski, są tam dwie kostki, czarna i szara, obie z niebieskimi wtyczkami. Będziemy modyfikować tę górną (szarą). Lutujemy piny do przewodów czujnika temperatury i wpinamy je w drugą i trzecią pozycje w kostce (górny rząd, licząc od lewej).

Zobacz też: Jak dobrać lakier?

W tym celu odpinamy w niej czerwony element blokujący i wsadzamy dwa złącza. Blokujemy, wpinamy kostkę i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Odpalamy samochód i na wyświetlaczu powinna pokazać się temperatura na zewnątrz auta.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA