REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Auta zabytkowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Historia marki Renault - pierwszy samochód

Firma Renault od 115 lat produkuje samochody. Zobacz jak wyglądały jej początki oraz jakie zmiany zaszły na przestrzeni lat w autach jakim początek dał Louis Renault.

Rozwój silników Mercedes-Benz w modelu 190 i klasie C

Mercedes-Benz od zawsze należał do producentów potrafiących projektować zaawansowane technologicznie silniki. Oto jakim zmianom ulegały jednostki napędowe Mercedesa w modelach 190 i klasie C.

Renault Type AX - historia modelu

Historia Renault Type AX sięga już 105 lat. W zamyśle konstruktorów było stworzenie samochodu popularnego.

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 : niezawodność potwierdzona rekordem!

Mercedes-Benz 190 E doczekał się kilku sportowych odmian. Za nim to się jednak stało, zdążył pobić kilka rekordów świata! Zasłynął także z wysokiej niezawodności, jakiej na próżno szukać u jego najmłodszych braci.

REKLAMA

Renault 19 - opis modelu

Produkowany do 2003 r. Renault 19 został jednym z najważniejszych modeli dla francuskiego producenta. To także jeden z pierwszych reklamowanych w polskiej telewizji modeli samochodów. Przedstawiamy opis i historię kompaktowego Renault 19.

Polonez - prezentacja i historia modelu cz.1

FSO Polonez to prawdopodobnie pierwszy i ostatni samochód polskiej produkcji. Choć nie zawojował świata w Polsce był synonimem powodzenia i przedsiębiorczości. Choć dla większości Polaków jest tanim autem rodzinnym to w rzeczywistości Polonez doczekał się wielu odmian, także sportowych.

Skoda 105,120,130L - luksus z Czechosłowacji

Jeszcze do niedawna Skoda 105, 120 i 130 L były tak często widywane na drogach, zwłaszcza czeskich, że mało kto rozpatrywał ją w kontekście klasyka. Obecnie Skoda kojarzy się już z coraz bardziej prestiżowymi pojazdami spod szyldu koncernu VW. Zobacz jak zbudowana była i jak jeździła naprawdę czeska Skoda.

Historia symbolu „Quadrifoglio Verde”

Historia symbolu „Quadrifoglio Verde”, którym sygnowane są najmocniejsze odmiany Alfy Romeo sięga 90 lat. Po raz pierwszy użyto go na samochodzie "RL", prowadzonym przez Ugo Sivocci, który w 1923 roku wygrał XIV edycję wyścigu Targa Florio.

REKLAMA

BMW Motorrad - 90 lat historii

BMW Motorrad od 90-ciu lat zajmuje się produkcją motocykli. Poniżej przedstawiamy galerię Motocykli BMW wyprodukowanych w latach 1923-1939.

Klasyczne auto: poradnik kupującego

Przed zakupem klasycznego auta warto zastanowić się, czy lepiej wybrać już odrestaurowany pojazd, czy klasyka wymagającego remontu. To nie jedyny wybór, przed jakim stanie osoba szukająca wymarzonego oldtimera.

Historia motoryzacji: Volkswagen California kończy 25 lat

Volkswagen Samochody Użytkowe świętuje 25-te urodziny Volkswagena Californii. Z urodzinami zbiegł się także jubileusz produkcyjny: w ciągu 25 lat wyprodukowanych zostało 100.000 egzemplarzy tego modelu. Z historią kultowego kampera – od T3 przez T4 po aktualnego T5 – można zapoznać się na stoisku Volkswagena w hali 7. Na targach nie zabrakło także przodków Californii: T1 i T2.

Renault 18 - historia modelu

Renault 18 zadebiutował w 1978 r. jako przedstawiciel ówczesnej klasy średniej. Przeglądając zdjęcia Renault 18 nie sposób oprzeć się nutce nostalgii. Poniżej historia modelu obchodzącego w 2013 r. 35 lecie.

Renault 11: historia modelu

W marcu 2013 roku mija 30 lat od premiery Renault 11. Auto powstało na bazie Projektu L42 i było następcą Renault 14. Od początku produkcji Renault 11 oferowano z elementami wyposażenia, które dotąd nie były dostępne w segmencie kompaktów. Poniżej prezentujemy szczegółową historię modelu Renault 11.

Autodelta - 50 lat emocjonujących wyczynów

Autodelta to wydział firmy Alfa Romeo, zajmujący się przygotowaniem modeli włoskiego producenta do startów w wyścigach. Autodelta powstała w 1963 r. i stworzyła wiele emocjonujących modeli, które zapisały się na kartach historii motoryzacji.

Ciężarówki budowlane Mercedes-Benz: historia rozwoju

Historia pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz sięga 1897 r. To w tym roku Daimler Motor Company zaoferował pojazd zdolny przewieźć 5 ton ładunku. Pierwsza wywrotka pojawiła się w roku 1904.

Legendarni kierowcy: Brend Rosemeyer

W tym roku przypada 75. rocznica śmierci legendy sportów motorowych Bernda Rosemeyera. Był on idolem w latach trzydziestych XIX wieku. Ten genialny kierowca startował w barwach Auto Union. W 1938 roku uległ śmiertelnemu wypadkowi podczas próby ustanowienia rekordu świata.

Historia nawigacji satelitarnej GPS

Początki systemów nawigacyjnych stosowanych w urządzeniach nawigacyjnych, których obecnie używamy sięga roku 1957. Wtedy badacze z John Hopkins University w Baltimore obserwując radzieckiego satelitę Sputnik 1 stworzyli wynalazek, który dziś ma szerokie zastosowanie.

Honda CR-V: Historia modelu

Pierwsza generacja Hondy CR-V pojawiła się w 1995 roku. Wtedy segment crossoverów dopiero raczkował, a model CR-V był jednym z pierwszych jego przestawicieli. Niedawno Honda zaprezentowała najnowszą, czwartą generację modelu CR-V. Z tej okazji przedstawiamy krótką historię Hondy CR-V.

Honda CRX II jako zabytek!

Honda CRX II generacji to auto, które w szybkim czasie zdobyło status kultowego. Mocne silniki i niska masa gwarantowały sportowe wrażenia z jazdy. Obecnie najstarsze egzemplarze mają ponad 25 lat, przez co można zarejestrować je jako pojazdy zabytkowe. Podpowiadamy, które jej wersje nadają się najlepiej do tej roli.

Skoda zaprasza do swojego nowego muzeum

Nowe Muzeum Skody zostało już oficjalnie otwarte. Znajduje się ono w Mladá Boleslav i prezentuje tradycję Skody przedstawioną w zupełnie nowym stylu. Obiekt ilustruje 117 lat historii Producenta, udostępniając 46 samochodów, wiele filmów i dokumentów na powierzchni 1 800 m2 w zabytkowej hali produkcyjnej.

Skoda Favorit kończy 25 lat

Skoda Favorit zadebiutowała podczas 29. Międzynarodowych Targów Przemysłowych w Brnie w 1987 roku. W tym roku minęło 25 latod tego wydarzenia. Favorit to jeden z najważniejszych samochodów w historii marki.

Renault Fuego Turbodiesel (1982-84)

Renault Fuego Turbodiesel przypomina o pionierstwie francuskiej motoryzacji. Model był nie tylko pierwszym coupe napędzanym silnikiem wysokoprężnym, w ówczesnych czasach bbył również najszybszym samochodem z silnikiem Diesla pod maską. W tym roku mija 30 lat od debiutu Fuego Turbodiesel.

Auto Union Silberpfeil Typ D Doppelkompressor

Po kilkudziesięciu latach legendarny egzemplarz Auto Union wrócił do domu. Poznajcie tę poruszającą historię.

Krótka historia klimatyzacji samochodowej

Klimatyzację samochodową zastosowano po raz pierwszy na rynku amerykańskim jeszcze przed Drugą Wojną Światową. A jak się rozpowszechniła?

85 lat marki Castrol w Polsce

Znak towarowy Castrol zarejestrowano w Polsce w 1927 roku. Dziś oleje tej znanej marki należą do najczęściej wybieranych środków smarnych nad Wisłą.

Historia motoryzacji: logo Mazdy

Historia każdego logo marki jest zwykle odzwierciedleniem jej rozwoju na przestrzeni lat. Jako, że niedawno Mazda obchodziła niedawno swe 90-te urodziny, postanowiliśmy przybliżyć Wam historię jej symbolu.

Legendarni kierowcy: Sobiesław Zasada

Sobiesław Zasada to jeden z najbardziej znanych na świecie polski kierowca rajdowy oraz trzykrotny mistrz Europy.

Historia silników Diesla w pigułce

Zaawansowana technologia, małe spalanie, filtr cząstek stałych – wszystko to kojarzy się nam z nowoczesnymi dieslami, specjaliści zajmujący się ciągłym udoskonalaniem ich uważają, że w przeciągu kilku najbliższych lat będą one jeszcze oszczędniejsze.

Historia Skody w Rajdzie Monte Carlo

Każda kolejna edycja Rajdu Monte Carlo jest dobrą okazją na przypominanie sukcesów odniesionych w poprzednich latach. W tym roku przypada 50 rocznica zdobycia mistrzostwa w klasie do 1300 ccm przez Skodę Octavię TS.

Historia Fordów RS od Escorta RS1600 do Focusa RS500. Cz. III

Trzecia część opisu historii Fordów RS to XXI wiek i przejście z Escorta na Focusa. Nowe auta przygotowano według nowych przepisów rajdowych, ale nie zapomniano o cywilnych wersjach Fordów RS.

Historia Fordów RS od Escorta RS1600 do Focusa RS500. Cz. II

W pierwszej części opisu historii Fordów RS przedstawiliśmy początki Escorta RS1600 i opisaliśmy model z początku lat 70 XX wieku, który został dostosowany do współczesnych realiów wyścigowych. Jednak RS to nie tylko Escort. Poniżej inne auta z rodziny sportowych Fordów.

Historia Fordów RS od Escorta RS1600 do Focusa RS500. Cz. I

Pierwszy Ford z oznaczeniem RS (Rallye Sport) wyjechał na drogę ponad 40 lat temu. Od tamtej pory powstało wiele odmian rajdowych i cywilnych RSów, a każda z nich zapisała się w historii motorsportu. Poniżej przedstawiamy opis najszybszych seryjnie produkowanych w Europie Fordów.

Syrena Sport – piękny prototyp sprzed lat powraca

Niewiele osób wie o tym, że przez całe dekady na deskach kreślarskich projektantów pracujących dla FSO powstawały dziesiątki niesamowitych aut koncepcyjnych. Niestety, zdecydowana większość z nich nie doczekała się produkcji. Podobnie było z przepięknym projektem Syreny Sport. Teraz pojawiła się nadzieja na przywrócenie do życia tego legendarnego prototypu.

40 lat fabryki Skody w Bratysławie

Fabryka samochodów w Bratysławie została powołana do życia 40 lat temu. Bratislavske Automobilove zavody (BAZ) miały stanowić istotne wzmocnienie mocy produkcyjnych już funkcjonujących fabryk Skoda.

Legendarni kierowcy: John Surtees

John Surtees życie poświęcił wyścigom motocyklowym i samochodowym. Mistrzem Formuły 1 był tylko raz natomiast w wyścigach motocyklowych, zdobył aż siedmiokrotne Mistrzostwo Świata.

Legendarni kierowcy: Luigi Villoresi

Luigi Viloresi - włoski kierowca - przez wielu nazywany ambasadorem włoskiego sportu. Przywracał na świecie sympatię do kraju podnoszącego się z faszyzmu. Dzięki niemu Włochy mogły wziąć udział w Igrzyskach Olimpijskich w Londynie w 1948 r.

Legendarni kierowcy: Francois Cevert

Fransois Cevert to legenda Formuły 1. Zginął w wieku 29 lat na torze Watkins Glen w USA. Odszedł w chwili, kiedy dostał od losu największą szansę.

Skoda Rapid: czeskie Gran Turismo

Skoda Rapid została uznana przez historyków motoryzacji za jeden z najbardziej dopracowanych europejskich pojazdów klasy średniej lat 30. XX wieku.

Legendarni kierowcy: Marc Surer

Marc Surer był jedną z najbarwniejszych postaci sportu samochodowego. Popularność zdobył w 1979 roku, gdy nieoczekiwanie został Mistrzem Europy w Formule 2.

Legendarni kierowcy: Barry Sheene

Barry Sheene uważany jest za jedną z największych legend wyścigów motocyklowych. Był Mistrzem Świata w kategorii MotoGP.

Legendarni kierowcy: Derek Bell

Derek Bell to jeden z najbardziej lubianych kierowców rajdowych. Jest kierowcą Formuły 1 oraz pięciokrotnym zwycięzcą wyścigu Le Mans.

Legendarni kierowcy: Valentino Rossi

Walentino Rossi jest dziewięciokrotnym Mistrzem Świata MotoGP na torze Suzuka. Zawsze wygrywa w wielkim stylu. Znak rozpoznawczy motocyklisty to numer 46.

Legendarni kierowcy: Joey Dunlop

Joey Dunlop -człowiek legenda o wielkim sercu. W rodzinnej Irlandii Północnej znany był jako „King of the Road” albo „Yer Maun”. Dzięki swoim ambicjom i odwadze stał się jednym z najbardziej utytułowanych motocyklistów świata.

Legendarni kierowcy: Jerzy Landsberg

Jerzy Landsberg to największy polski talent rajdowy. Startował w wielu rajdach krajowych oraz zagranicznych, w tym trzykrotnie w Rajdzie Monte Carlo.

Skoda Sagitta: Protoplasta Citigo

Odnowiona w drugiej połowie lat 30. XX wieku gama modelowa Skody odniosła sukces sprzedażowy, co zachęciło jej kierownictwo do poszerzenia oferty produktowej o mały samochód miejski.

Legendarni kierowcy: Rauno Aaltonen

Rauno Aaltonen to znana postać rajdów samochodowych. Z pochodzenia Fin. Przez wielu pamiętany, jako twórca widowiskowego obrotu autem o 360 stopni i mistrz Europy w rajdach samochodowych.

Skoda Garde/Rapid: czeskie coupe

Garde jest jednym z nielicznych aut z nadwoziem typu coupe, produkowanym za Żelazną Kurtyną. Seryjna produkcje tego modelu uruchomiono w październiku 1981 roku, w filii zakładów Skody w Kvasinach. Garde miał być zastępcą legendarnego modelu 110R.

Skoda Octavia Combi ma 50 lat

Mija już 50 lat od wprowadzenia przez Czechów na rynek motoryzacyjny Skody Oktawii Combi. Pierwsze egzemplarze tego modelu, produkowane w Kvasinach, trafiły do klientów w 1961 roku.

Historia motoryzaji: Mercedes Klasy C AMG w DTM

Ostatni tegoroczny wyścig mistrzostw DTM na torze Hockenheim wygrał Brytyjczyk Jamie Green. Wraz z tym sukcesem, po 159 wyścigach w DTM i ITC, klasa C AMG odchodzi na emeryturę. 85 zwycięstw daje jej miano najbardziej utytułowanego auta w 27-letniej historii DTM.

Historia motoryzacji: 35 lat Forda Fiesty

W tym roku mija 35 lat od uruchomienia produkcji Forda Fiesty. Z tej okazji prezentujemy kalendarium auta, które ukazuje co złożyło się na sukces miejskiego samochodu Forda.

REKLAMA