REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Honda CR-V: Historia modelu

Subskrybuj nas na Youtube
Honda CR-V pierwszej generacji
Honda CR-V pierwszej generacji
Fot. Honda

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsza generacja Hondy CR-V pojawiła się w 1995 roku. Wtedy segment crossoverów dopiero raczkował, a model CR-V był jednym z pierwszych jego przestawicieli. Niedawno Honda zaprezentowała najnowszą, czwartą generację modelu CR-V. Z tej okazji przedstawiamy krótką historię Hondy CR-V.

Kilka faktów z historii Hondy CR-V:

-obecnie oferowana jest czwarta generacja Hondy CR-V,

REKLAMA

-w 160 krajach sprzedano łącznie ponad 5 milionów egzemplaży,

-wersja europejska jest produkowana w Wielkiej Brytanii od 2000 roku,

Zobacz też: Historia motoryzacji Alfa Romeo

Debiut Hondy CR-V

REKLAMA

Zaprezentowana w 1995 roku podczas Salonu Samochodowego w Tokio, Honda CR-V była jednym z pierwszych przedstawicieli nowej generacji aut typu „soft roader”. Sprzedaż w Europie ruszyła w 1997 roku i wkrótce samochód stał się bestsellerem rynkowym, w związku z czym w 2000 roku Honda rozpoczęła produkcję modeli w specyfikacji europejskiej w fabryce w Swindon w Wielkiej Brytanii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Druga generacja Hondy CR-V, zaprezentowana pod koniec 2001 roku, w dużej mierze nawiązywała do oryginału, zachowując jego najlepsze cechy, takie jak stylizacja typowa dla aut 4x4 czy układ napędu wszystkich kół Real Time 4WD. Nowa struktura nadwozia pozwoliła z kolei na wygospodarowanie większej przestrzeni wewnątrz.

Kolejny wzrost sprzedaży nastąpił w roku 2005 wraz z wprowadzeniem do oferty silnika wysokoprężnego i-CTDi. Diesel o wysokiej mocy i wysokim momencie obrotowym. Wcześniej Honda CR-V była oferowana z silnikiem benzynowym Hondy i-VTEC o pojemności 2 litrów.

Honda CR-V trzeciej generacji zadebiutowała na rynku w 2007 roku. Dzięki usunięciu koła zapasowego z tylnych drzwi, był to pierwszy model CR-V z pokrywą bagażnika otwieraną do góry. Niższy, krótszy i szerszy od poprzednika,. Wraz z faceliftingiem nadwozia przeprowadzonym w 2009 roku, w gamie jednostek napędowych zadebiutował diesel i-DTEC nowej generacji, który - po raz pierwszy w tym modelu - mógł współpracować z automatyczną skrzynią biegów.

Zobacz też: Krótka historia klimatyzacji samochodowej

Od wprowadzenia Hondy CR-V na rynek w 1995 roku, na całym świecie sprzedano ponad pięć milionów sztuk tego modelu. Nowa, czwarta generacja popularnej Hondy została gruntownie zmodernizowane z uwzględnieniem wymagań rynku europejskiego.

Po raz pierwszy Honda CR-V będzie oferowana w wersji z napędem na dwa i cztery koła. Zmiany wprowadzone w gamie silników benzynowych i wysokoprężnych przyczyniły się z kolei do znacznego obniżenia emisji dwutlenku węgla.

Sprzedaż nowego modelu rozpoczęła się w Europie w październiku 2012 roku. Podobnie, jak w przypadku poprzednich generacji, samochód jest produkowany w fabryce Hondy w Swindon w Wielkiej Brytanii.

Honda CR-V drugiej generacji
Fot. Honda
Honda CR-V trzeciej generacji
Fot. Honda
Honda CR-V czwartej generacji
Fot. Honda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA