REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Historia motoryzaji: Mercedes Klasy C AMG w DTM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Mercedes C klasa AMG
Mercedes C klasa AMG

REKLAMA

REKLAMA

Ostatni tegoroczny wyścig mistrzostw DTM na torze Hockenheim wygrał Brytyjczyk Jamie Green. Wraz z tym sukcesem, po 159 wyścigach w DTM i ITC, klasa C AMG odchodzi na emeryturę. 85 zwycięstw daje jej miano najbardziej utytułowanego auta w 27-letniej historii DTM.

Klasie C przypisuje się ponad połowę z 165 zwycięstw Mercedes-Benz, odniesionych od 1988 roku w 342 wyścigach. 30 z nich należy do Mercedesa CLK AMG (2000-2003), a ponad 50 do Mercedesa 190E AMG (1998-1993).

Trzy generacje Klasy C ścigały się w latach 1994-1996 (DTM/ITC) oraz 2004-2011 (DTM). Model miał swój debiut w 1994 roku i także w tym roku wywalczył zwycięstwo oraz mistrzowski tytuł konstruktorów. - Klasa C pojawiła się w odpowiednim momencie - powiedział Klaus Ludwig, mistrz DTM w sezonach 1988, 1992 i 1994. – I od razu stała się ulubienicą publiczności.

Zobacz też: Historia motoryzacji: rywalizacja dwóch niemieckich inżynierów

Rok później klasa C powtórzyła sukces. Pierwszy z sześciu mistrzowskich tytułów dla Mercedes-Benz wywalczył Bernd Schneider.

W latach 1994-1996 Klasa C 34 razy triumfowała w 74 wyścigach DTM i ITC. Po powrocie w 2004 roku i przejęciu schedy po Mercedesie CLK AMG, wygrała jeszcze 51 z 85 wyścigów.

Mercedes-Benz może być dumny ze swych sukcesów w DTM. Od 1988 roku, gdy firma zadebiutowała w wyścigach, żaden inny producent nie odniósł tylu sukcesów. Trójramienna gwiazda 10-krotnie sięgała po mistrzostwo kierowców, 9-krotnie po mistrzostwo konstruktorów i 13-krotnie po mistrzostwo zespołów. W 2000 roku Mercedes-Benz zaangażował się w tworzenie "nowej" serii DTM.

Zobacz też: Chevrolet na polskich drogach w latach przedwojennych

Nowe regulacje techniczne na sezon 2012 oznaczają rozpoczęcie kolejnej epoki w DTM. Ostatni wyścig w bieżącym sezonie był też ostatnim występem Klasy C AMG, najbardziej utytułowanego samochodu tej serii. 2012 roku na tor wyjedzie następca - Klasa C Coupé AMG.

Statystyki: Mercedes-Benz Klasy C AMG w DTM

Łącznie (DTM/ITC)

„Nowa” seria DTM

Wyścigi

159

85

Zwycięstwa

85

51

Pole position

59

39

Najszybsze okrążenia

87

51

Mistrzostwa kierowców

5 (+1 ITC)

3

Mistrzostwa zespołów

6 (+1 ITC)

5

Mistrzostwa konstruktorów

4

1

Statystyki: Bernd Schneider w DTM

REKLAMA

„Nowa” seria DTM

Łącznie (DTM/ITC)

Wyścigi

99

227

Zwycięstwa

19

43

Pole position

14

25

Najszybsze okrążenia

28

59

Mistrzostwa kierowców

4

5 (+1 ITC)

Statystyki: zwycięstwa Mercedes-Benz w DTM

1992 Klaus Ludwig

1994 Klaus Ludwig

1995 Bernd Schneider

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1995 Bernd Schneider (ITC)

2000 Bernd Schneider

2001 Bernd Schneider

2003 Bernd Schneider

2005 Gary Paffett

2006 Bernd Schneider

2010 Paul Di Resta

Statystyki: Mercedes-Benz w DTM

2000-2011 („nowa” seria DTM)

1988-2011

Mistrzostwa kierowców

6

10

Mistrzostwa zespołów

9

13

Mistrzostwa konstruktorów

5

9

Wyścigi

131

342

Starty

1166

3277

Wygrane

81

165

Pole position

60

109

Najszybsze okrążenia

77

161

Podium

216

479

Punkty

3305,5

11641,5

Mercedes C klasa AMG
Mercedes C klasa AMG
Mercedes CLK AMG
Mercedes 190E AMG
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA