REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Historia motoryzaji: Mercedes Klasy C AMG w DTM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Mercedes C klasa AMG
Mercedes C klasa AMG

REKLAMA

REKLAMA

Ostatni tegoroczny wyścig mistrzostw DTM na torze Hockenheim wygrał Brytyjczyk Jamie Green. Wraz z tym sukcesem, po 159 wyścigach w DTM i ITC, klasa C AMG odchodzi na emeryturę. 85 zwycięstw daje jej miano najbardziej utytułowanego auta w 27-letniej historii DTM.

Klasie C przypisuje się ponad połowę z 165 zwycięstw Mercedes-Benz, odniesionych od 1988 roku w 342 wyścigach. 30 z nich należy do Mercedesa CLK AMG (2000-2003), a ponad 50 do Mercedesa 190E AMG (1998-1993).

Trzy generacje Klasy C ścigały się w latach 1994-1996 (DTM/ITC) oraz 2004-2011 (DTM). Model miał swój debiut w 1994 roku i także w tym roku wywalczył zwycięstwo oraz mistrzowski tytuł konstruktorów. - Klasa C pojawiła się w odpowiednim momencie - powiedział Klaus Ludwig, mistrz DTM w sezonach 1988, 1992 i 1994. – I od razu stała się ulubienicą publiczności.

Zobacz też: Historia motoryzacji: rywalizacja dwóch niemieckich inżynierów

Rok później klasa C powtórzyła sukces. Pierwszy z sześciu mistrzowskich tytułów dla Mercedes-Benz wywalczył Bernd Schneider.

W latach 1994-1996 Klasa C 34 razy triumfowała w 74 wyścigach DTM i ITC. Po powrocie w 2004 roku i przejęciu schedy po Mercedesie CLK AMG, wygrała jeszcze 51 z 85 wyścigów.

Mercedes-Benz może być dumny ze swych sukcesów w DTM. Od 1988 roku, gdy firma zadebiutowała w wyścigach, żaden inny producent nie odniósł tylu sukcesów. Trójramienna gwiazda 10-krotnie sięgała po mistrzostwo kierowców, 9-krotnie po mistrzostwo konstruktorów i 13-krotnie po mistrzostwo zespołów. W 2000 roku Mercedes-Benz zaangażował się w tworzenie "nowej" serii DTM.

Zobacz też: Chevrolet na polskich drogach w latach przedwojennych

Nowe regulacje techniczne na sezon 2012 oznaczają rozpoczęcie kolejnej epoki w DTM. Ostatni wyścig w bieżącym sezonie był też ostatnim występem Klasy C AMG, najbardziej utytułowanego samochodu tej serii. 2012 roku na tor wyjedzie następca - Klasa C Coupé AMG.

Statystyki: Mercedes-Benz Klasy C AMG w DTM

Łącznie (DTM/ITC)

„Nowa” seria DTM

Wyścigi

159

85

Zwycięstwa

85

51

Pole position

59

39

Najszybsze okrążenia

87

51

Mistrzostwa kierowców

5 (+1 ITC)

3

Mistrzostwa zespołów

6 (+1 ITC)

5

Mistrzostwa konstruktorów

4

1

Statystyki: Bernd Schneider w DTM

REKLAMA

„Nowa” seria DTM

Łącznie (DTM/ITC)

Wyścigi

99

227

Zwycięstwa

19

43

Pole position

14

25

Najszybsze okrążenia

28

59

Mistrzostwa kierowców

4

5 (+1 ITC)

Statystyki: zwycięstwa Mercedes-Benz w DTM

1992 Klaus Ludwig

1994 Klaus Ludwig

1995 Bernd Schneider

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1995 Bernd Schneider (ITC)

2000 Bernd Schneider

2001 Bernd Schneider

2003 Bernd Schneider

2005 Gary Paffett

2006 Bernd Schneider

2010 Paul Di Resta

Statystyki: Mercedes-Benz w DTM

2000-2011 („nowa” seria DTM)

1988-2011

Mistrzostwa kierowców

6

10

Mistrzostwa zespołów

9

13

Mistrzostwa konstruktorów

5

9

Wyścigi

131

342

Starty

1166

3277

Wygrane

81

165

Pole position

60

109

Najszybsze okrążenia

77

161

Podium

216

479

Punkty

3305,5

11641,5

Mercedes C klasa AMG
Mercedes C klasa AMG
Mercedes CLK AMG
Mercedes 190E AMG
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA