REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Legendarni kierowcy: Luigi Villoresi

Luigi Villoresi
Luigi Villoresi

REKLAMA

REKLAMA

Luigi Viloresi - włoski kierowca - przez wielu nazywany ambasadorem włoskiego sportu. Przywracał na świecie sympatię do kraju podnoszącego się z faszyzmu. Dzięki niemu Włochy mogły wziąć udział w Igrzyskach Olimpijskich w Londynie w 1948 r.

Luigi Viloresi był jednym z najbardziej znanych i cenionych przez sportową publiczność Europy kierowców. Wielokrotnie wygrywał na torach wyścigowych. Mimo, iż II Wojna Światowa zabrała mu najlepsze lata w karierze, to i tak zwyciężał na czterech kontynentach. Wygrał wiele etapów La Temporada. Triumfował także w I Grand Prix Wielkiej Brytanii w Silverstone w 1948 r., następnie we Włoszech m.in. w Mille Migilia, Targa Florio i Giro di Sicilia. Wyścigi torowe i drogowe to nie wszystko, czym się zajmował. Aktywnie uczestniczył też w rajdach motocrossowych. Zwyciężał między innymi w: Sestriete, dwa razy Monte Carlo. To dzięki niemu Włochów dopuszczono do udziału w Igrzyskach Olimpijskich w Londynie w 1948 roku. Zwycięstwa Villoressiego sprawiały, że przywracał w świecie sympatię do kraju podnoszącego się z faszyzmu. Ostatnim wyścigiem, w którym Villoresi stanął na podium było Grand Prix Zandvoort w roku 1949. W sumie Viloresi brał udział w 52 imprezach, gdzie ośmiokrotnie stawał na podium. Nigdy jednak w wyścigu nie zajął pierwszego miejsca.

REKLAMA

Zobacz też: Legendarni kierowcy: Jerzy Landsberg

Villoresi startował głównie w samochodach marki Maserati, Ferrari, Lancia, Scuderia Centro Sud. Stanowczo unikał aut marki Alfa. Był jedynym włoskim kierowcą będącym w czołówce, który nie ścigał się autami tej marki. Miał do nich uraz, ponieważ jego młodszy brat - Emilio, zginął podczas testowania bolidu z fabryki Alfy Romeo na Monzie w 1939 r. Sprawa tajemniczego wypadku do dziś nie została wyjaśniona, ponieważ rozbity bolid, w którym zginął Luigi, ukryto.

Zobacz też: Legendarni kierowcy: Joey Dunlop

Do Alfy wsiadł dopiero za namowom zespołu w 1985r. podczas Grand Prix aut historycznych. Wyjechał na tor i już po kilku spokojnych kółkach publiczność spostrzegła, że coś dziwnego się dzieje.  Ludzie przerywali rozmowy i podchodzili bliżej do barierek. Kiedy inne samochody zjeżdżały do boksów Villoresi został na torze sam. Dał popis, który wpisał się w historię tych zawodów. Swój wyczyn nazwał swoim ostatnim wspaniałym przeżyciem za kierownicą oraz symbolicznym pogodzeniem z Alfą Romeo. Karierę podsumował 27 lat po debiucie w Rajdzie Akropolu. Viloresi zmarł w 1997 roku w wieku 88 lat.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA