Skoda Octavia Combi ma 50 lat
REKLAMA
REKLAMA
W bardzo szybkim czasie Octavia stała się bestsellerem nie tylko na rodzimym rynku, ale także w RFN, w Wielkiej Brytanii, krajach Beneluksu i Skandynawii.
REKLAMA
Zobacz też: Historia motoryzacji: Skoda w powojennej Czechosłowacji cz. I
Oparta na podzespołach dwudrzwiowej Octavii Super z roku modelowego 1961, nowa wersja posiadała wzmocniony do 47 KM silnik o pojemności 1221 ccm, a także niezależne zawieszenie przednie wykorzystujące sprężyny śrubowe. Wśród modyfikacji stylistycznych znalazły się charakterystyczne skrzydełka błotników tylnych i powiększony wlot powietrza.
Octavia Combi miała zaskakiwać szeregiem ciekawie przemyślanych rozwiązań – łatwość kształtowania przestrzeni ładunkowej, drzwi tylne dzielone w poziomie, oddzielna pokrywa umożliwiająca dostęp do koła zapasowego z zewnątrz.
Zobacz też: Polski rynek wita Skodę Superb Laurin & Klement
REKLAMA
Model cieszył się ogromną popularnością. Kiedy w 1964 roku zakończono jego podstawową produkcję, to kombi produkowano nadal przez kolejnych siedem sezonów. Oprócz wymienionych wcześniej miejsc, wysyłano je min. do Portugalii, Australii, Mongolii, Meksyku i Chile.
W modelach z roku 1965, 1968 i 1970, wprowadzano niezbyt rozległe modernizacje. Ale to wystarczyło by samochody były nadal atrakcyjne. Ostatni egzemplarz Octavii Combi opuścił fabrykę w 1971 roku. Następny model Skoda z nadwoziem kombi pojawił się dopiero w roku 1990 (Forman), nowa generacja Octavii w tej odmianie - w 1998 roku.
Od 2004 roku Skoda Octavia Combi była w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się modeli kombi w Polsce, a od roku 2009 jest niezmiennie numerem 1.
Obecnie Octavia w wersji kombi jest dostępna również w wersji uterenowionej Scout i dla osób o sportowym zacięciu - RS.
Zobacz też: Skoda będzie miała własny ośrodek do testów zderzeniowych
Orientacyjne ceny Octavii w tys. zł
Silnik | 2002 | 2001 | 2000 | 1999 | 1998 | 1997 | 1996 | |
1.6 | 31,0 | 25,0 | 22,0 | 21,0 | 19,5 | 18,0 | 16,5 | |
1.8 20V | 40,0 | 34,0 | 30,0 | 26,0 | 25,0 | 24,0 | 20,0 | |
2.0 | 31,0 | 28,0 | 25,0 | |||||
1.9 D | 34,5 | 31,0 | 28,0 | 25,0 | 23,0 | 21,0 | ||
1.9 TDI | 39,0 | 37,0 | 34,0 | 26,5 | 24,5 | 22,0 |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.