REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Octavia Combi ma 50 lat

Subskrybuj nas na Youtube
Skoda Octavia Kombi Fot. Skoda
Skoda Octavia Kombi Fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Mija już 50 lat od wprowadzenia przez Czechów na rynek motoryzacyjny Skody Oktawii Combi. Pierwsze egzemplarze tego modelu, produkowane w Kvasinach, trafiły do klientów w 1961 roku.

W bardzo szybkim czasie Octavia stała się bestsellerem nie tylko na rodzimym rynku, ale także w RFN, w Wielkiej Brytanii, krajach Beneluksu i Skandynawii.

REKLAMA

Zobacz też: Historia motoryzacji: Skoda w powojennej Czechosłowacji cz. I

Oparta na podzespołach dwudrzwiowej Octavii Super z roku modelowego 1961, nowa wersja posiadała wzmocniony do 47 KM silnik o pojemności 1221 ccm, a także niezależne zawieszenie przednie wykorzystujące sprężyny śrubowe. Wśród modyfikacji stylistycznych znalazły się charakterystyczne skrzydełka błotników tylnych i powiększony wlot powietrza.

Octavia Combi miała zaskakiwać szeregiem ciekawie przemyślanych rozwiązań – łatwość kształtowania przestrzeni ładunkowej, drzwi tylne dzielone w poziomie, oddzielna pokrywa umożliwiająca dostęp do koła zapasowego z zewnątrz.

Zobacz też: Polski rynek wita Skodę Superb Laurin & Klement

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Model cieszył się ogromną popularnością. Kiedy w 1964 roku zakończono jego podstawową produkcję, to kombi produkowano nadal przez kolejnych siedem sezonów. Oprócz wymienionych wcześniej miejsc, wysyłano je min. do Portugalii, Australii, Mongolii, Meksyku i Chile.

W modelach z roku 1965, 1968 i 1970, wprowadzano niezbyt rozległe modernizacje. Ale to wystarczyło by samochody były nadal atrakcyjne. Ostatni egzemplarz Octavii Combi opuścił fabrykę w 1971 roku. Następny model Skoda z nadwoziem kombi pojawił się dopiero w roku 1990 (Forman), nowa generacja Octavii w tej odmianie - w 1998 roku.

Od 2004 roku Skoda Octavia Combi była w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się modeli kombi w Polsce, a od roku 2009 jest niezmiennie numerem 1.
Obecnie Octavia w wersji kombi jest dostępna również w wersji uterenowionej Scout i dla osób o sportowym zacięciu - RS.

Zobacz też: Skoda będzie miała własny ośrodek do testów zderzeniowych

Orientacyjne ceny Octavii w tys. zł

 Silnik

2002

2001

2000

1999

1998

1997

1996

1.6

31,0

25,0

22,0

21,0

19,5

18,0

16,5

1.8 20V

40,0

34,0

30,0

26,0

25,0

24,0

20,0

2.0

31,0

28,0

25,0

1.9 D

34,5

31,0

28,0

25,0

23,0

21,0

1.9 TDI

39,0

37,0

34,0

26,5

24,5

22,0

Skoda Octavia Kombi Fot. Skoda
Skoda Octavia Kombi: Linia produkcyjna. Fot. Skoda
Skoda Octavia Kombi była reklamowana jako przestronne auto rodzinne. Fot. Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA