Łotwa jest nadbałtyckim krajem, który powoli staje się obiektem zainteresowania zagranicznych turystów. Polacy wybierając się samochodem na Łotwę, poza Rygą i Jurmałą odwiedzają nieodległą od stolicy Siguldę, gdzie można podziwiać liczne zamki, jaskinie i jeziora. Turyści chętnie odwiedzają także drugie miasto kraju, położony nad Dźwiną Dyneburg i Park Narodowy Gauja. Podróż upłynie jednak bezpieczniej jeśli zapoznamy się z podstawowymi przepisami, cenami paliw i zasadami obowiązującymi na Łotwie.
W 1887 roku dwaj Francuzi, René Panhard i Émile Levassor, przyjaciele ze szkolnej ławy, uruchomili swoją wytwórnię samochodów. Wcześniej rodzina Panhard’ów zajmowała się produkcją powozów i dyliżansów, a od 1867 roku także maszyn do obróbki drewna. W 1876 roku Panhard do spółki z Jean-Loisem Périn’em uruchomił produkcję silników spalinowych na licencji firmy Otto&Langen, ale widocznie okazały się one niezbyt dobre, ponieważ już 10 lat później firma Panhard-Périn uruchomiła produkcję silników na licencji Daimlera.