REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E36: wymiana oleju w mechanizmie różnicowym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
BMW seria 3 E36 wymiana oleju w mechanizmie różnicowym
BMW seria 3 E36 wymiana oleju w mechanizmie różnicowym

REKLAMA

REKLAMA

W BMW E36 należy pamiętać o regularnej wymianie oleju w mechanizmie różnicowym. Zaniedbania w dyferencjale to jedne z najczęstszych błędów użytkowników E36.

W mechanizmach różnicowych BMW E36 wyprodukowanych do sierpnia 1995 olej należy wymieniać co 40 000 kilometrów. W autach po 1995 roku okres serwisowy został wydłużony dwukrotnie (80 000 kilometrów). Zalecamy stosowanie oleju stosowanego przez autoryzowane stacje obsługi BMW. Mamy wówczas pewność, że olej będzie odpowiednio dobrany. Na końcu poradnika przedstawimy wytyczne co do stosowania oleju.

REKLAMA

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola układu hamulcowego

REKLAMA

Na początku zaczynamy od skompletowania odpowiednich narzędzi i materiałów eksploatacyjnych. Będzie nam potrzebny klucz imbusowy do odkręcania korka wlewowego i spustowego, olej do mechanizmu różnicowego oraz dwie uszczelki aluminiowe 22x27. Na początku musimy wykonać jazdę próbną. Olej w mechanizmie różnicowym musi być odpowiednio rozgrzany.

Teraz unosimy samochód. Najlepiej zrobić to za pomocą platformy warsztatowej lub ustawiamy auto na kanale. Jak wiadomo, nie każdy ma dostęp do takich udogodnień dlatego w większości przypadków pozostaje nam tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Pamiętajmy, żeby zachować dużą ostrożność. Należy zwrócić uwagę, żeby auto było równo podniesione. Ma to dosyć istotne znaczenie.

Za pomocą klucza imbusowego odkręcamy korek wlewu oleju. W ten sposób wykonamy również kontrolę poziomu oleju. Jeżeli zobaczymy, że wypłynie olej to znak, że poziom oleju jest prawidłowy i nie ma żadnych nieszczelności w układzie. W przypadku braku wycieku należy skontrolować poziom ręcznie. Wsadzamy palec do otworu i kontrolujemy czy stan jest na wysokości dolnej krawędzi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz przechodzimy do wymiany oleju. Odkręcamy znajdujący się poniżej korek spustowy i podstawiamy puste naczynie. Pamiętajmy, że zużyty olej należy oddawać do utylizacji. Warto wiedzieć, ze korek spustowy jest namagnesowany. Jego dodatkowym zadaniem jest wyłapywanie metalowych opiłków. Czyścimy go dokładnie i wkręcamy używając nowych uszczelek.

Wlewamy nowy olej za pomocą specjalnego lejka. Stosujemy olej hipoidalny SAE90. Poniżej znajdują się wytyczne co do poszczególnych pojemności układu.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: wymiana płynu hamulcowego

  • Typ K – 1.1L
  • Typ M – 1.7L

Warto wiedzieć jak rozpoznać poszczególne typy. Wbrew pozorom jest to bardzo łatwe. Typ K ma 4 śruby na obudowie bocznej natomiast typ M6. Zalecamy wlewać olej małymi partiami. Po uzupełnieniu całego układu zakręcamy korek wlewu używając nowej podkładki. Na koniec opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

REKLAMA

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA