REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana rozrusznika

Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana rozrusznika
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana rozrusznika

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony rozrusznik może nam przysporzyć wiele problemów. W poradniku tym przeprowadzimy wymianę rozrusznika w Volkswagenie Golf V, Jetta, Touran.

Kiedy mamy problemy z odpaleniem samochodu i nasz rozrusznik ciężko obraca to znak, że któregoś dnia może nas spotkać niemiła niespodzianka. W poradniku tym przedstawimy opis wymontowania rozrusznika w Volkswagenie Golfie V z automatyczną lub manualną skrzynią biegów. Zaczynamy od przekładni ręcznej.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju i filtra w skrzyni DSG

REKLAMA

Rozrusznik w Volkswagenie Golf V/Touran/Jetta umiejscowiony jest na kadłubie silnika bezpośrednio nad skrzynią biegów. Demontaż dla wszystkich wersji silnikowych przebiega w ten sam sposób. Ewentualne różnicę będziemy przedstawiać. Na początku odłączamy ujemną klemę akumulatora. Następnie w silniku benzynowym 2.0 TFSI AXX należy wymontować górną osłonę silnika. We wszystkich wersjach silnikowych poza 1.4 oraz FSI 1.4 i 1.6 należy wyjąć obudowę filtru powietrza.

Teraz należy wyjąć dekiel ochronny z wyłącznika elektromagnetycznego. Następnie odkręcamy nakrętkę z zacisku „30” po czym zdejmujemy gruby przewód „dodatni”. Kolejnym krokiem jest zdjęcie zabezpieczenia i ściągnięcie złącza wtykowego z zacisku „50”. Odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy przewód masowy z górnej śruby mocującej rozrusznik. Następnie wykręcamy tą śrubę.

REKLAMA

Wymontowujemy dolną osłonę silnika i demontujemy wspornik przewodów z dolnej śruby mocującej rozrusznika. Pozostaje nam wykręcić dolną śrubę mocującą rozrusznik i zdjęcie go z kadłuba silnika. Po wymontowaniu rozrusznika warto zastanowić się w jaki sposób zostanie przeprowadzona naprawa. Możemy kupić nowy. Jednak w tym przypadku nowy nie zawsze określa faktyczny stan podzespołu. Zazwyczaj są to chińskie zamienniki, które jakościowo odstają od oryginału. W porównaniu z oryginałem są atrakcyjne cenowo ale to ich jedyna zaleta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy o tym pamiętać decydując się na taki zakup. Nie powinniśmy być mocno zdziwieni, jeżeli nie wytrzyma on do końca okresu gwarancyjnego. Można przemyśleć zakup używanego. Jednak tutaj musimy być pewni co do źródła. W innym przypadku taki zakup to duże ryzyko. Może się okazać, że ten używane będzie w znacznie gorszym stanie niż ten, który wyjęliśmy z naszego auta. Jednak kiedy trafimy na dobry egzemplarz warto zastanowić się nad kupnem. Jakby nie było to nadal pozostajemy przy oryginale.

Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest regeneracja starego rozrusznika. Cenowo wychodzi prawie tak samo lub taniej jak zakup chińskiej podróbki. Jeżeli wykonujemy taką usługę w dobrym warsztacie to możemy być pewni, że posłuży nam dłuższy czas. Ceniące się zakłady dają na taką regenerację pisemną gwarancję. Zazwyczaj mają rozruszniki na wymianę lub można poczekać na regenerację naszego.

Montaż nowego rozrusznika odbywa się w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby solidnie dokręcić wszystkie mocowania. Przechodzimy do wymontowania rozrusznika w samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Zasada postępowania jest taka sama jak w przypadku silnika z manualną przekładnią.

W silniku Diesla należy wymontować górną osłonę silnika. We wszystkich silnikach oprócz 1.4 oraz FSI 1.4 i 1.6 musimy wyjąć obudowę filtru powietrza. Następnie zdejmujemy dekiel ochronny z wyłącznika elektromagnetycznego. Teraz możemy odkręcić nakrętkę i odłączyć gruby dodatni przewód i ściągamy złącze wtykowe zacisku „50”. Unosimy samochód, wykorzystujemy do tego platformę warsztatową jeśli mamy dostęp lub tradycyjny podnośnik razem z „kobyłkami”.

Następnie odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy wspornik przewodów z dolnej śruby mocującej rozrusznika po czym ją odkręcamy. Kolejny krok to wykręcenie górnej śruby mocującej rozrusznik. Pozostaje nam odkręcenie i zdemontowanie przewodu masowego. W tym momencie możemy wyjąć rozrusznik z auta. Jeżeli jesteśmy posiadaczami silnika benzynowego 2.0 AXX to czeka nas kilka dodatkowych czynności.

Na początku należy wyjąć złącze od przepływomierza. Znajduje się na przewodzie powietrza. Następnie odciągamy opaskę sprężystą i odłączamy giętki przewód od przepływomierza powietrza. Reszta czynności jest taka sama jak w pozostałych wersjach.

Przechodzimy do montażu odbywa się on w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o dokładnym dokręceniu wszystkich śrub.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: kontrola układu hamulcowego

Pamiętajmy, ze uszkodzony rozrusznik sam się nie naprawi. Jeżeli przestał obracać w pewnym momencie po czym wróciło wszystko do normy to znak, że trzeba być przygotowanym na jego wymianę. Oczywiście w sytuacji awaryjnej można odpalić auto na pych. Jednak takie rozwiązanie na dłuższą metę jest bardzo ryzykowne dla naszego rozrządu. Należy mieć też na uwadze, że nie zawsze damy rade sami popchnąć auto a naprawa i tak nas nie ominie. Pęknięty rozrząd może wyrządzić znacznie więcej szkód.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bez dofinansowania zakupu w programie Mój elektryk sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce całkowicie wyhamuje

W rok niemal podwoiła się liczba samochodów elektrycznych zarejestrowanych w Polsce. Teraz jednak nastąpiło gwałtowne hamowanie tego trendu. Eksperci prognozują: polska droga do elektromobilności wyglądała na długą, teraz zaś zniknęła nawet perspektywa mety.

Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

REKLAMA

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

REKLAMA

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

REKLAMA