REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana rozrusznika

Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana rozrusznika
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana rozrusznika

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony rozrusznik może nam przysporzyć wiele problemów. W poradniku tym przeprowadzimy wymianę rozrusznika w Volkswagenie Golf V, Jetta, Touran.

Kiedy mamy problemy z odpaleniem samochodu i nasz rozrusznik ciężko obraca to znak, że któregoś dnia może nas spotkać niemiła niespodzianka. W poradniku tym przedstawimy opis wymontowania rozrusznika w Volkswagenie Golfie V z automatyczną lub manualną skrzynią biegów. Zaczynamy od przekładni ręcznej.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju i filtra w skrzyni DSG

REKLAMA

Rozrusznik w Volkswagenie Golf V/Touran/Jetta umiejscowiony jest na kadłubie silnika bezpośrednio nad skrzynią biegów. Demontaż dla wszystkich wersji silnikowych przebiega w ten sam sposób. Ewentualne różnicę będziemy przedstawiać. Na początku odłączamy ujemną klemę akumulatora. Następnie w silniku benzynowym 2.0 TFSI AXX należy wymontować górną osłonę silnika. We wszystkich wersjach silnikowych poza 1.4 oraz FSI 1.4 i 1.6 należy wyjąć obudowę filtru powietrza.

Teraz należy wyjąć dekiel ochronny z wyłącznika elektromagnetycznego. Następnie odkręcamy nakrętkę z zacisku „30” po czym zdejmujemy gruby przewód „dodatni”. Kolejnym krokiem jest zdjęcie zabezpieczenia i ściągnięcie złącza wtykowego z zacisku „50”. Odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy przewód masowy z górnej śruby mocującej rozrusznik. Następnie wykręcamy tą śrubę.

REKLAMA

Wymontowujemy dolną osłonę silnika i demontujemy wspornik przewodów z dolnej śruby mocującej rozrusznika. Pozostaje nam wykręcić dolną śrubę mocującą rozrusznik i zdjęcie go z kadłuba silnika. Po wymontowaniu rozrusznika warto zastanowić się w jaki sposób zostanie przeprowadzona naprawa. Możemy kupić nowy. Jednak w tym przypadku nowy nie zawsze określa faktyczny stan podzespołu. Zazwyczaj są to chińskie zamienniki, które jakościowo odstają od oryginału. W porównaniu z oryginałem są atrakcyjne cenowo ale to ich jedyna zaleta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy o tym pamiętać decydując się na taki zakup. Nie powinniśmy być mocno zdziwieni, jeżeli nie wytrzyma on do końca okresu gwarancyjnego. Można przemyśleć zakup używanego. Jednak tutaj musimy być pewni co do źródła. W innym przypadku taki zakup to duże ryzyko. Może się okazać, że ten używane będzie w znacznie gorszym stanie niż ten, który wyjęliśmy z naszego auta. Jednak kiedy trafimy na dobry egzemplarz warto zastanowić się nad kupnem. Jakby nie było to nadal pozostajemy przy oryginale.

Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest regeneracja starego rozrusznika. Cenowo wychodzi prawie tak samo lub taniej jak zakup chińskiej podróbki. Jeżeli wykonujemy taką usługę w dobrym warsztacie to możemy być pewni, że posłuży nam dłuższy czas. Ceniące się zakłady dają na taką regenerację pisemną gwarancję. Zazwyczaj mają rozruszniki na wymianę lub można poczekać na regenerację naszego.

Montaż nowego rozrusznika odbywa się w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby solidnie dokręcić wszystkie mocowania. Przechodzimy do wymontowania rozrusznika w samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Zasada postępowania jest taka sama jak w przypadku silnika z manualną przekładnią.

W silniku Diesla należy wymontować górną osłonę silnika. We wszystkich silnikach oprócz 1.4 oraz FSI 1.4 i 1.6 musimy wyjąć obudowę filtru powietrza. Następnie zdejmujemy dekiel ochronny z wyłącznika elektromagnetycznego. Teraz możemy odkręcić nakrętkę i odłączyć gruby dodatni przewód i ściągamy złącze wtykowe zacisku „50”. Unosimy samochód, wykorzystujemy do tego platformę warsztatową jeśli mamy dostęp lub tradycyjny podnośnik razem z „kobyłkami”.

Następnie odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy wspornik przewodów z dolnej śruby mocującej rozrusznika po czym ją odkręcamy. Kolejny krok to wykręcenie górnej śruby mocującej rozrusznik. Pozostaje nam odkręcenie i zdemontowanie przewodu masowego. W tym momencie możemy wyjąć rozrusznik z auta. Jeżeli jesteśmy posiadaczami silnika benzynowego 2.0 AXX to czeka nas kilka dodatkowych czynności.

Na początku należy wyjąć złącze od przepływomierza. Znajduje się na przewodzie powietrza. Następnie odciągamy opaskę sprężystą i odłączamy giętki przewód od przepływomierza powietrza. Reszta czynności jest taka sama jak w pozostałych wersjach.

Przechodzimy do montażu odbywa się on w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o dokładnym dokręceniu wszystkich śrub.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: kontrola układu hamulcowego

Pamiętajmy, ze uszkodzony rozrusznik sam się nie naprawi. Jeżeli przestał obracać w pewnym momencie po czym wróciło wszystko do normy to znak, że trzeba być przygotowanym na jego wymianę. Oczywiście w sytuacji awaryjnej można odpalić auto na pych. Jednak takie rozwiązanie na dłuższą metę jest bardzo ryzykowne dla naszego rozrządu. Należy mieć też na uwadze, że nie zawsze damy rade sami popchnąć auto a naprawa i tak nas nie ominie. Pęknięty rozrząd może wyrządzić znacznie więcej szkód.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA