REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana rozrusznika

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana rozrusznika
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana rozrusznika

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony rozrusznik może nam przysporzyć wiele problemów. W poradniku tym przeprowadzimy wymianę rozrusznika w Volkswagenie Golf V, Jetta, Touran.

Kiedy mamy problemy z odpaleniem samochodu i nasz rozrusznik ciężko obraca to znak, że któregoś dnia może nas spotkać niemiła niespodzianka. W poradniku tym przedstawimy opis wymontowania rozrusznika w Volkswagenie Golfie V z automatyczną lub manualną skrzynią biegów. Zaczynamy od przekładni ręcznej.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju i filtra w skrzyni DSG

Rozrusznik w Volkswagenie Golf V/Touran/Jetta umiejscowiony jest na kadłubie silnika bezpośrednio nad skrzynią biegów. Demontaż dla wszystkich wersji silnikowych przebiega w ten sam sposób. Ewentualne różnicę będziemy przedstawiać. Na początku odłączamy ujemną klemę akumulatora. Następnie w silniku benzynowym 2.0 TFSI AXX należy wymontować górną osłonę silnika. We wszystkich wersjach silnikowych poza 1.4 oraz FSI 1.4 i 1.6 należy wyjąć obudowę filtru powietrza.

Teraz należy wyjąć dekiel ochronny z wyłącznika elektromagnetycznego. Następnie odkręcamy nakrętkę z zacisku „30” po czym zdejmujemy gruby przewód „dodatni”. Kolejnym krokiem jest zdjęcie zabezpieczenia i ściągnięcie złącza wtykowego z zacisku „50”. Odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy przewód masowy z górnej śruby mocującej rozrusznik. Następnie wykręcamy tą śrubę.

REKLAMA

Wymontowujemy dolną osłonę silnika i demontujemy wspornik przewodów z dolnej śruby mocującej rozrusznika. Pozostaje nam wykręcić dolną śrubę mocującą rozrusznik i zdjęcie go z kadłuba silnika. Po wymontowaniu rozrusznika warto zastanowić się w jaki sposób zostanie przeprowadzona naprawa. Możemy kupić nowy. Jednak w tym przypadku nowy nie zawsze określa faktyczny stan podzespołu. Zazwyczaj są to chińskie zamienniki, które jakościowo odstają od oryginału. W porównaniu z oryginałem są atrakcyjne cenowo ale to ich jedyna zaleta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy o tym pamiętać decydując się na taki zakup. Nie powinniśmy być mocno zdziwieni, jeżeli nie wytrzyma on do końca okresu gwarancyjnego. Można przemyśleć zakup używanego. Jednak tutaj musimy być pewni co do źródła. W innym przypadku taki zakup to duże ryzyko. Może się okazać, że ten używane będzie w znacznie gorszym stanie niż ten, który wyjęliśmy z naszego auta. Jednak kiedy trafimy na dobry egzemplarz warto zastanowić się nad kupnem. Jakby nie było to nadal pozostajemy przy oryginale.

Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest regeneracja starego rozrusznika. Cenowo wychodzi prawie tak samo lub taniej jak zakup chińskiej podróbki. Jeżeli wykonujemy taką usługę w dobrym warsztacie to możemy być pewni, że posłuży nam dłuższy czas. Ceniące się zakłady dają na taką regenerację pisemną gwarancję. Zazwyczaj mają rozruszniki na wymianę lub można poczekać na regenerację naszego.

Montaż nowego rozrusznika odbywa się w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby solidnie dokręcić wszystkie mocowania. Przechodzimy do wymontowania rozrusznika w samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Zasada postępowania jest taka sama jak w przypadku silnika z manualną przekładnią.

W silniku Diesla należy wymontować górną osłonę silnika. We wszystkich silnikach oprócz 1.4 oraz FSI 1.4 i 1.6 musimy wyjąć obudowę filtru powietrza. Następnie zdejmujemy dekiel ochronny z wyłącznika elektromagnetycznego. Teraz możemy odkręcić nakrętkę i odłączyć gruby dodatni przewód i ściągamy złącze wtykowe zacisku „50”. Unosimy samochód, wykorzystujemy do tego platformę warsztatową jeśli mamy dostęp lub tradycyjny podnośnik razem z „kobyłkami”.

Następnie odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy wspornik przewodów z dolnej śruby mocującej rozrusznika po czym ją odkręcamy. Kolejny krok to wykręcenie górnej śruby mocującej rozrusznik. Pozostaje nam odkręcenie i zdemontowanie przewodu masowego. W tym momencie możemy wyjąć rozrusznik z auta. Jeżeli jesteśmy posiadaczami silnika benzynowego 2.0 AXX to czeka nas kilka dodatkowych czynności.

Na początku należy wyjąć złącze od przepływomierza. Znajduje się na przewodzie powietrza. Następnie odciągamy opaskę sprężystą i odłączamy giętki przewód od przepływomierza powietrza. Reszta czynności jest taka sama jak w pozostałych wersjach.

Przechodzimy do montażu odbywa się on w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o dokładnym dokręceniu wszystkich śrub.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: kontrola układu hamulcowego

Pamiętajmy, ze uszkodzony rozrusznik sam się nie naprawi. Jeżeli przestał obracać w pewnym momencie po czym wróciło wszystko do normy to znak, że trzeba być przygotowanym na jego wymianę. Oczywiście w sytuacji awaryjnej można odpalić auto na pych. Jednak takie rozwiązanie na dłuższą metę jest bardzo ryzykowne dla naszego rozrządu. Należy mieć też na uwadze, że nie zawsze damy rade sami popchnąć auto a naprawa i tak nas nie ominie. Pęknięty rozrząd może wyrządzić znacznie więcej szkód.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

REKLAMA