REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana tylnych klocków i tarcz

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana tylnych klocków i tarcz
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana tylnych klocków i tarcz

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany tylnych tarcz i klocków w Golfie V, Jetta i Touran.

Przeprowadzając wymianę tylnych tarcz i klocków hamulcowych w Volkswagenie Golfie we własnym zakresie zaoszczędzimy pewną kwotę, którą możemy przeznaczyć na zakup lepszych tarcz lub klocków hamulcowych. W modelu Golf V, Jetta i Touran zostały zastosowane dwa typy zacisków C-38 i C-II41. Wszystkie operacje, które będą różniły oba zaciski zostaną przedstawione w tym poradniku. Zalecamy kupić klocki i tarcze sprawdzonych producentów. Materiały eksploatacyjne z dolnej półki mogą się okazać średniej jakości, co się przełoży na działanie całego układu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana przednich klocków i tarcz

Przystępujemy do wymiany. Na początku podnosimy samochód. Wykonujemy to za pomocą platformy warsztatowej lub tradycyjnego lewarka razem z podstawkami. Należy zachować wszelkie środki ostrożności podczas pracy. Zdejmujemy koło i przystępujemy do demontażu zacisku. Najpierw odkręcamy górną i dolną śrubę zacisku przytrzymując prowadnik płaskim kluczem. W zacisku C-38 wyjmujemy klocki z korpusu zacisku. W zacisku C-II41 wyjmujemy klocki hamulcowe ze sprężynami mocującymi z korpusu zacisku.

Sam zacisk hamulcowy podwieszamy do nadwozia za pomocą drutu. Przechodzimy do montażu nowych klocków. Na początku musimy wepchnąć tłoczki. Robimy to za pomocą specjalnego narzędzia do wkręcania tłoczków. Możemy wkręcić je za pomocą innego klucza, który będzie nam umożliwiał obracanie tłoczka w prawo. Jest to dosyć czasochłonne zajęcie jeśli nie dysponujemy dedykowanym sprzętem.

REKLAMA

Instalujemy klocki w zaciskach i mocujemy je na swoje miejsce. Należy solidnie przykręcić wszystkie mocowania. Pamiętajmy, że wymianę przeprowadzamy po obu stronach. Nie dopuszczalna jest wymiana tylko i wyłącznie przy jednym kole. To samo tyczy się zmiany miejsc wkładek hamulcowych. Takie postępowanie doprowadza do nieprawidłowego działania układu hamulcowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana amortyzatorów i sprężyn

Przechodzimy do wymiany tarczy hamulcowej. Początek jest taki sam jak do wymiany klocków hamulcowych. Tarcza przykręcona jest śrubą zabezpieczającą, którą należy wykręcić. Zdejmujemy tarczę i czyścimy dokładnie powierzchnie przylegania. Nie może być tam żadnych zabrudzeń i rdzy. Odtłuszczamy nową tarczę za pomocą rozpuszczalnika nitro i instalujemy na swoim miejscu. Przykręcamy śrubę zabezpieczającą i montujemy klocki hamulcowe razem z zaciskiem.

Pamiętajmy, że na nowe tarcze montujemy nowe klocki.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA