Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana tylnych klocków i tarcz
REKLAMA
REKLAMA
Przeprowadzając wymianę tylnych tarcz i klocków hamulcowych w Volkswagenie Golfie we własnym zakresie zaoszczędzimy pewną kwotę, którą możemy przeznaczyć na zakup lepszych tarcz lub klocków hamulcowych. W modelu Golf V, Jetta i Touran zostały zastosowane dwa typy zacisków C-38 i C-II41. Wszystkie operacje, które będą różniły oba zaciski zostaną przedstawione w tym poradniku. Zalecamy kupić klocki i tarcze sprawdzonych producentów. Materiały eksploatacyjne z dolnej półki mogą się okazać średniej jakości, co się przełoży na działanie całego układu.
REKLAMA
Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana przednich klocków i tarcz
REKLAMA
Przystępujemy do wymiany. Na początku podnosimy samochód. Wykonujemy to za pomocą platformy warsztatowej lub tradycyjnego lewarka razem z podstawkami. Należy zachować wszelkie środki ostrożności podczas pracy. Zdejmujemy koło i przystępujemy do demontażu zacisku. Najpierw odkręcamy górną i dolną śrubę zacisku przytrzymując prowadnik płaskim kluczem. W zacisku C-38 wyjmujemy klocki z korpusu zacisku. W zacisku C-II41 wyjmujemy klocki hamulcowe ze sprężynami mocującymi z korpusu zacisku.
Sam zacisk hamulcowy podwieszamy do nadwozia za pomocą drutu. Przechodzimy do montażu nowych klocków. Na początku musimy wepchnąć tłoczki. Robimy to za pomocą specjalnego narzędzia do wkręcania tłoczków. Możemy wkręcić je za pomocą innego klucza, który będzie nam umożliwiał obracanie tłoczka w prawo. Jest to dosyć czasochłonne zajęcie jeśli nie dysponujemy dedykowanym sprzętem.
Instalujemy klocki w zaciskach i mocujemy je na swoje miejsce. Należy solidnie przykręcić wszystkie mocowania. Pamiętajmy, że wymianę przeprowadzamy po obu stronach. Nie dopuszczalna jest wymiana tylko i wyłącznie przy jednym kole. To samo tyczy się zmiany miejsc wkładek hamulcowych. Takie postępowanie doprowadza do nieprawidłowego działania układu hamulcowego.
Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana amortyzatorów i sprężyn
Przechodzimy do wymiany tarczy hamulcowej. Początek jest taki sam jak do wymiany klocków hamulcowych. Tarcza przykręcona jest śrubą zabezpieczającą, którą należy wykręcić. Zdejmujemy tarczę i czyścimy dokładnie powierzchnie przylegania. Nie może być tam żadnych zabrudzeń i rdzy. Odtłuszczamy nową tarczę za pomocą rozpuszczalnika nitro i instalujemy na swoim miejscu. Przykręcamy śrubę zabezpieczającą i montujemy klocki hamulcowe razem z zaciskiem.
Pamiętajmy, że na nowe tarcze montujemy nowe klocki.
REKLAMA
REKLAMA