REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana głośników

Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf V wymiana głośników
Volkswagen Golf V wymiana głośników

REKLAMA

REKLAMA

Dobre nagłośnienie sprawia, że słuchanie muzyki w samochodzie jest dużą przyjemnością. Oto opis przedstawiający wymianę głośników w samochodzie Volkswagen Golf V.

Wymiana głośników w Volkswagenie Golfie V nie jest skomplikowana, dlatego osoby które lubią słuchać muzyki podczas jazdy mogą wymienić standardowy sprzęt na bardziej zaawansowany. W poradniku tym pominiemy wygłuszanie drzwi, zmianę wiązek oraz inne operacje mające na celu stworzenia profesjonalnego projektu. 

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana przednich klocków i tarcz

Na rynku jest wiele modeli głośników, które będą pasowały do Golfa V. To, na które się zdecydujemy zależy tylko od nas. Oczywiście nie zalecamy inwestować w bardzo drogie głośniki jeżeli pozostajemy przy standardowym radiu. Poza komfortem psychicznym, że mamy bardzo drogi model w drzwiach nie poznamy ich możliwości. Przechodzimy do wymiany. Zaczynamy od drzwi przednich.

Zaczniemy od drzwi kierowcy od głośnika niskotonowego. Na początku należy zdemontować boczek drzwi. Pierwszy krok to wyjęcie panelu sterowania szybami. W tym celu należy go delikatnie podważyć. Można zrobić to za pomocą śrubokręta lub odpowiednio twardego, plastikowego elementu. Wyjmujemy cały przełącznik z drzwi i odczepiamy od niego wiązkę elektryczną. Teraz odkręcamy trzy wkręty na dole poszycia, dwa pod panelem sterowania i jeden w prawym górnym rogu tapicerki.

REKLAMA

Chwytamy oburącz poszycie za dolną i boczną część i odpinamy ze spinek mocujących. Następnie unosimy je do góry, żeby wypiąć z szyny mocującej. Odłączamy wszystkie złącza znajdujące się z tyłu razem z linką od klamki wewnętrznej. Wyjmujemy boczek i pozostaje nam do zdemontowania specjalny „trójkąt” w miejscu gdzie jest mocowane boczne lusterko. Odkręcamy wkręt mocujący i podważamy go. Wypinamy kostkę głośnika wysoko-tonowego i w ten oto sposób zdemontowaliśmy całe boczne poszycie drzwi kierowcy w Golfie V.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odpinamy złącze od głośnika i rozwiercamy nity mocujące. Jest ich dokładnie 6 sztuk. Wyjmujemy głośnik i czyścimy dokładnie drzwi ze wszystkich pozostałości po opiłkach. Przechodzimy do montażu. Jeżeli instalujemy oryginalny głośnik to odbywa się wszystko w odwrotnej kolejności. Dokręcamy go na blachowkręty lub mocujemy na nitach jednostronnych. Zdecydowanie polecamy pierwszy wariant.

W przypadku montażu głośników firmowych instalujemy najpierw specjalny dystans. Przykręcamy go na blachowkręty. Dopiero teraz dokręcamy do niego głośnik. Pamiętajmy, żeby dobrać dystans dedykowany do Golfa V. W innym przypadku będą problemy z założeniem poszycia drzwi. Na koniec pozostaje podłączenie głośnika. Jak da się zauważyć ma inne złącze. W tym celu wykorzystamy adapter głośnikowy dostępny za około 5 złotych. Jedną stroną wpinamy w oryginalną wtyczkę a końcówki wpinamy do głośnika.

Pozostaje nam montaż pokrycia drzwi i możemy przejść do strony pasażera. Tutaj sytuacja wygląda podobnie. Również musimy zdjąć tapicerkę drzwi. Pierwszy krok to podważenie osłony rączki drzwi. Możemy zrobić to cienkim, płaskim śrubokrętem. Należy przy tym uważać, żeby nic nie uszkodzić i porysować. Odkręcamy wkręty znajdujące się pod rączką oraz na dole drzwi (3 sztuki) oraz w lewej górnej części (1 sztuka).

Dalszy demontaż przebiega w takiej samej kolejności jak dla drzwi kierowcy. Wymiana głośnika również wygląda identycznie jak po stronie kierowcy. Pozostałe kroki przebiegają w taki sam sposób. Przechodzimy do wymontowania głośnika średniotonowego. Zamontowany jest on po wewnętrznej stronie pokrycia drzwi przednich. Do jego demontażu również jest potrzebne zdjęcie poszycia. Robimy to wyżej opisanymi metodami.

Po zdjęciu odpinamy złącze i odkręcamy wkręty mocujące. Możemy teraz swobodnie zdjąć głośnik. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. W przednich drzwiach pozostaje nam jeszcze głośnik wysokotonowy. Jest on zamocowany w „trójkącie”, w miejscu gdzie znajduje się mocowanie lusterka bocznego. Tutaj również jest wymagane zdjęcie tapicerki drzwi. Odkręcamy „trójkąt” i wypinamy złącze głośników. Demontujemy go z drzwi i mamy swobodny dostęp do głośnika.

Przechodzimy do drzwi tylnych. Zaczniemy od auta 5 drzwiowego. Głośnik wysoko-tonowy znajduje się po wewnętrznej stronie pokrycia drzwi tylnych. Pierwszy krok to demontaż tapicerki. Robimy to w identyczny sposób jak w przypadku przednich drzwi pasażera. Następnie odłączamy złącze głośników i odcinamy nożem plastikowe zgrzewy mocujące osłonę głośnika. Osłonę wyjmujemy razem z głośnikiem. Montaż w odwrotnej kolejności. Zgrzeiny robimy za pomocą lutownicy.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju silnikowego

W przypadku wersji 3 drzwiowej mamy znacznie więcej pracy, wymagany jest demontaż siedzeń. Co więcej musimy zdemontować górne pokrycie słupka. Jeżeli nie ma takiej potrzeby nie zalecamy wymiany. Głośnik jest również mocowany na nity, które należy rozwiercić. Usuwamy zgrzeiny trzymające osłonę głośnika i wyjmujemy go razem z osłoną. Przy montażu nowe zgrzeiny wykonujemy za pomocą lutownicy.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

REKLAMA

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA