REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana głośników

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf V wymiana głośników
Volkswagen Golf V wymiana głośników

REKLAMA

REKLAMA

Dobre nagłośnienie sprawia, że słuchanie muzyki w samochodzie jest dużą przyjemnością. Oto opis przedstawiający wymianę głośników w samochodzie Volkswagen Golf V.

Wymiana głośników w Volkswagenie Golfie V nie jest skomplikowana, dlatego osoby które lubią słuchać muzyki podczas jazdy mogą wymienić standardowy sprzęt na bardziej zaawansowany. W poradniku tym pominiemy wygłuszanie drzwi, zmianę wiązek oraz inne operacje mające na celu stworzenia profesjonalnego projektu. 

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana przednich klocków i tarcz

REKLAMA

Na rynku jest wiele modeli głośników, które będą pasowały do Golfa V. To, na które się zdecydujemy zależy tylko od nas. Oczywiście nie zalecamy inwestować w bardzo drogie głośniki jeżeli pozostajemy przy standardowym radiu. Poza komfortem psychicznym, że mamy bardzo drogi model w drzwiach nie poznamy ich możliwości. Przechodzimy do wymiany. Zaczynamy od drzwi przednich.

Zaczniemy od drzwi kierowcy od głośnika niskotonowego. Na początku należy zdemontować boczek drzwi. Pierwszy krok to wyjęcie panelu sterowania szybami. W tym celu należy go delikatnie podważyć. Można zrobić to za pomocą śrubokręta lub odpowiednio twardego, plastikowego elementu. Wyjmujemy cały przełącznik z drzwi i odczepiamy od niego wiązkę elektryczną. Teraz odkręcamy trzy wkręty na dole poszycia, dwa pod panelem sterowania i jeden w prawym górnym rogu tapicerki.

Chwytamy oburącz poszycie za dolną i boczną część i odpinamy ze spinek mocujących. Następnie unosimy je do góry, żeby wypiąć z szyny mocującej. Odłączamy wszystkie złącza znajdujące się z tyłu razem z linką od klamki wewnętrznej. Wyjmujemy boczek i pozostaje nam do zdemontowania specjalny „trójkąt” w miejscu gdzie jest mocowane boczne lusterko. Odkręcamy wkręt mocujący i podważamy go. Wypinamy kostkę głośnika wysoko-tonowego i w ten oto sposób zdemontowaliśmy całe boczne poszycie drzwi kierowcy w Golfie V.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Odpinamy złącze od głośnika i rozwiercamy nity mocujące. Jest ich dokładnie 6 sztuk. Wyjmujemy głośnik i czyścimy dokładnie drzwi ze wszystkich pozostałości po opiłkach. Przechodzimy do montażu. Jeżeli instalujemy oryginalny głośnik to odbywa się wszystko w odwrotnej kolejności. Dokręcamy go na blachowkręty lub mocujemy na nitach jednostronnych. Zdecydowanie polecamy pierwszy wariant.

W przypadku montażu głośników firmowych instalujemy najpierw specjalny dystans. Przykręcamy go na blachowkręty. Dopiero teraz dokręcamy do niego głośnik. Pamiętajmy, żeby dobrać dystans dedykowany do Golfa V. W innym przypadku będą problemy z założeniem poszycia drzwi. Na koniec pozostaje podłączenie głośnika. Jak da się zauważyć ma inne złącze. W tym celu wykorzystamy adapter głośnikowy dostępny za około 5 złotych. Jedną stroną wpinamy w oryginalną wtyczkę a końcówki wpinamy do głośnika.

Pozostaje nam montaż pokrycia drzwi i możemy przejść do strony pasażera. Tutaj sytuacja wygląda podobnie. Również musimy zdjąć tapicerkę drzwi. Pierwszy krok to podważenie osłony rączki drzwi. Możemy zrobić to cienkim, płaskim śrubokrętem. Należy przy tym uważać, żeby nic nie uszkodzić i porysować. Odkręcamy wkręty znajdujące się pod rączką oraz na dole drzwi (3 sztuki) oraz w lewej górnej części (1 sztuka).

Dalszy demontaż przebiega w takiej samej kolejności jak dla drzwi kierowcy. Wymiana głośnika również wygląda identycznie jak po stronie kierowcy. Pozostałe kroki przebiegają w taki sam sposób. Przechodzimy do wymontowania głośnika średniotonowego. Zamontowany jest on po wewnętrznej stronie pokrycia drzwi przednich. Do jego demontażu również jest potrzebne zdjęcie poszycia. Robimy to wyżej opisanymi metodami.

Po zdjęciu odpinamy złącze i odkręcamy wkręty mocujące. Możemy teraz swobodnie zdjąć głośnik. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. W przednich drzwiach pozostaje nam jeszcze głośnik wysokotonowy. Jest on zamocowany w „trójkącie”, w miejscu gdzie znajduje się mocowanie lusterka bocznego. Tutaj również jest wymagane zdjęcie tapicerki drzwi. Odkręcamy „trójkąt” i wypinamy złącze głośników. Demontujemy go z drzwi i mamy swobodny dostęp do głośnika.

Przechodzimy do drzwi tylnych. Zaczniemy od auta 5 drzwiowego. Głośnik wysoko-tonowy znajduje się po wewnętrznej stronie pokrycia drzwi tylnych. Pierwszy krok to demontaż tapicerki. Robimy to w identyczny sposób jak w przypadku przednich drzwi pasażera. Następnie odłączamy złącze głośników i odcinamy nożem plastikowe zgrzewy mocujące osłonę głośnika. Osłonę wyjmujemy razem z głośnikiem. Montaż w odwrotnej kolejności. Zgrzeiny robimy za pomocą lutownicy.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju silnikowego

W przypadku wersji 3 drzwiowej mamy znacznie więcej pracy, wymagany jest demontaż siedzeń. Co więcej musimy zdemontować górne pokrycie słupka. Jeżeli nie ma takiej potrzeby nie zalecamy wymiany. Głośnik jest również mocowany na nity, które należy rozwiercić. Usuwamy zgrzeiny trzymające osłonę głośnika i wyjmujemy go razem z osłoną. Przy montażu nowe zgrzeiny wykonujemy za pomocą lutownicy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA