REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana głośników

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf V wymiana głośników
Volkswagen Golf V wymiana głośników

REKLAMA

REKLAMA

Dobre nagłośnienie sprawia, że słuchanie muzyki w samochodzie jest dużą przyjemnością. Oto opis przedstawiający wymianę głośników w samochodzie Volkswagen Golf V.

Wymiana głośników w Volkswagenie Golfie V nie jest skomplikowana, dlatego osoby które lubią słuchać muzyki podczas jazdy mogą wymienić standardowy sprzęt na bardziej zaawansowany. W poradniku tym pominiemy wygłuszanie drzwi, zmianę wiązek oraz inne operacje mające na celu stworzenia profesjonalnego projektu. 

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana przednich klocków i tarcz

REKLAMA

Na rynku jest wiele modeli głośników, które będą pasowały do Golfa V. To, na które się zdecydujemy zależy tylko od nas. Oczywiście nie zalecamy inwestować w bardzo drogie głośniki jeżeli pozostajemy przy standardowym radiu. Poza komfortem psychicznym, że mamy bardzo drogi model w drzwiach nie poznamy ich możliwości. Przechodzimy do wymiany. Zaczynamy od drzwi przednich.

Zaczniemy od drzwi kierowcy od głośnika niskotonowego. Na początku należy zdemontować boczek drzwi. Pierwszy krok to wyjęcie panelu sterowania szybami. W tym celu należy go delikatnie podważyć. Można zrobić to za pomocą śrubokręta lub odpowiednio twardego, plastikowego elementu. Wyjmujemy cały przełącznik z drzwi i odczepiamy od niego wiązkę elektryczną. Teraz odkręcamy trzy wkręty na dole poszycia, dwa pod panelem sterowania i jeden w prawym górnym rogu tapicerki.

Chwytamy oburącz poszycie za dolną i boczną część i odpinamy ze spinek mocujących. Następnie unosimy je do góry, żeby wypiąć z szyny mocującej. Odłączamy wszystkie złącza znajdujące się z tyłu razem z linką od klamki wewnętrznej. Wyjmujemy boczek i pozostaje nam do zdemontowania specjalny „trójkąt” w miejscu gdzie jest mocowane boczne lusterko. Odkręcamy wkręt mocujący i podważamy go. Wypinamy kostkę głośnika wysoko-tonowego i w ten oto sposób zdemontowaliśmy całe boczne poszycie drzwi kierowcy w Golfie V.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Odpinamy złącze od głośnika i rozwiercamy nity mocujące. Jest ich dokładnie 6 sztuk. Wyjmujemy głośnik i czyścimy dokładnie drzwi ze wszystkich pozostałości po opiłkach. Przechodzimy do montażu. Jeżeli instalujemy oryginalny głośnik to odbywa się wszystko w odwrotnej kolejności. Dokręcamy go na blachowkręty lub mocujemy na nitach jednostronnych. Zdecydowanie polecamy pierwszy wariant.

W przypadku montażu głośników firmowych instalujemy najpierw specjalny dystans. Przykręcamy go na blachowkręty. Dopiero teraz dokręcamy do niego głośnik. Pamiętajmy, żeby dobrać dystans dedykowany do Golfa V. W innym przypadku będą problemy z założeniem poszycia drzwi. Na koniec pozostaje podłączenie głośnika. Jak da się zauważyć ma inne złącze. W tym celu wykorzystamy adapter głośnikowy dostępny za około 5 złotych. Jedną stroną wpinamy w oryginalną wtyczkę a końcówki wpinamy do głośnika.

Pozostaje nam montaż pokrycia drzwi i możemy przejść do strony pasażera. Tutaj sytuacja wygląda podobnie. Również musimy zdjąć tapicerkę drzwi. Pierwszy krok to podważenie osłony rączki drzwi. Możemy zrobić to cienkim, płaskim śrubokrętem. Należy przy tym uważać, żeby nic nie uszkodzić i porysować. Odkręcamy wkręty znajdujące się pod rączką oraz na dole drzwi (3 sztuki) oraz w lewej górnej części (1 sztuka).

Dalszy demontaż przebiega w takiej samej kolejności jak dla drzwi kierowcy. Wymiana głośnika również wygląda identycznie jak po stronie kierowcy. Pozostałe kroki przebiegają w taki sam sposób. Przechodzimy do wymontowania głośnika średniotonowego. Zamontowany jest on po wewnętrznej stronie pokrycia drzwi przednich. Do jego demontażu również jest potrzebne zdjęcie poszycia. Robimy to wyżej opisanymi metodami.

Po zdjęciu odpinamy złącze i odkręcamy wkręty mocujące. Możemy teraz swobodnie zdjąć głośnik. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. W przednich drzwiach pozostaje nam jeszcze głośnik wysokotonowy. Jest on zamocowany w „trójkącie”, w miejscu gdzie znajduje się mocowanie lusterka bocznego. Tutaj również jest wymagane zdjęcie tapicerki drzwi. Odkręcamy „trójkąt” i wypinamy złącze głośników. Demontujemy go z drzwi i mamy swobodny dostęp do głośnika.

Przechodzimy do drzwi tylnych. Zaczniemy od auta 5 drzwiowego. Głośnik wysoko-tonowy znajduje się po wewnętrznej stronie pokrycia drzwi tylnych. Pierwszy krok to demontaż tapicerki. Robimy to w identyczny sposób jak w przypadku przednich drzwi pasażera. Następnie odłączamy złącze głośników i odcinamy nożem plastikowe zgrzewy mocujące osłonę głośnika. Osłonę wyjmujemy razem z głośnikiem. Montaż w odwrotnej kolejności. Zgrzeiny robimy za pomocą lutownicy.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju silnikowego

W przypadku wersji 3 drzwiowej mamy znacznie więcej pracy, wymagany jest demontaż siedzeń. Co więcej musimy zdemontować górne pokrycie słupka. Jeżeli nie ma takiej potrzeby nie zalecamy wymiany. Głośnik jest również mocowany na nity, które należy rozwiercić. Usuwamy zgrzeiny trzymające osłonę głośnika i wyjmujemy go razem z osłoną. Przy montażu nowe zgrzeiny wykonujemy za pomocą lutownicy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA