REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana przednich klocków i tarcz

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana przednich klocków i tarcz w Volkswagenach: Golf V/Jetta/Touran
Wymiana przednich klocków i tarcz w Volkswagenach: Golf V/Jetta/Touran

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana przednich klocków i tarcz hamulcowych w modelu Golf V, Jetta i Touran nie jest skomplikowana. W poniższym poradniku opisaliśmy wymianą krok po korku.

W tych trzech modelach zostały zastosowane dwa typy zacisków hamulcowych: FN-3 i FS-III. Pierwszy typ zacisku hamulcowego występuje w modelu Volkswagen Touran. Jeśli chodzi o zakup klocków i tarcz to trzeba się liczyć z większym wydatkiem niż w przypadku tylnych hamulców. Pamiętajmy, że wymianę klocków i tarcz przeprowadzamy parami. Nie dopuszcza się wymiany tylko po jednej stronie jak i zamiany klocków miejscami.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana amortyzatorów i sprężyn

Przechodzimy do wymiany klocków. Do tego będzie nam potrzebny podnośnik warsztatowy lub tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Podczas wykonywania wszystkich czynności należy zachować szczególną ostrożność. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Zdejmujemy koła i mamy dostęp do zacisku hamulcowego. Na początku odłączamy złącze od czujnika zużycia klocków hamulcowych.

W zacisku FN-3 za pomocą śrubokręta płaskiego podważamy sprężynę mocującą klocki hamulcowe po czym wyjmujemy ją. Odbezpieczamy kapturki z tulei zacisku i wykręcamy znajdujące się tam prowadnice. Zdejmujemy zacisk i wyjmujemy z niego klocki hamulcowe. Nie można dopuścić do tego, żeby zacisk zwisał swobodnie na przewodzie hamulcowym. Dlatego zalecamy podwiesić go do nadwozia za pomocą drutu.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do montażu nowych klocków. Na początku musimy wcisnąć tłoczek hamulcowy. Robimy to drewnianym trzonkiem młotka. Podczas tej operacji należy obserwować stan płynu hamulcowego. Jeżeli uniesie się ponad maksymalny poziom to należy go odessać za pomocą strzykawki. Montujemy nowe klocki i przykręcamy zacisk na swoje miejsce. Sprawdzamy poziom płynu hamulcowego i dolewamy jeśli odciągnęliśmy zbyt dużo podczas wciskania tłoczka.

Przechodzimy do wymiany tarczy hamulcowej. Postępujemy tak samo jak przy wymianie klocków. Doprowadzamy do momentu aż będziemy mieli zdemontowany zacisk. Teraz przechodzimy do zdjęcia tarczy. Odkręcamy śrubę zabezpieczającą i oddzielamy ją od piasty. Jeżeli będą problemy to możemy użyć preparatu usuwającego rdzę lub staramy się delikatnie uderzać ją młotkiem poprzez kawałek drewna (jeśli ją wymieniamy na nową).

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana rozrusznika

Czyścimy dokładnie powierzchnię przylegania i montujemy tarczę. Odtłuszczamy ją za pomocą rozpuszczalnika nitro i montujemy w odwrotnej kolejności razem z zaciskiem. Zakładamy koła i opuszczamy samochód, przed rozpoczęciem jazdy naciskamy kilkakrotnie pedał hamulca.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA