REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana przednich klocków i tarcz

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana przednich klocków i tarcz w Volkswagenach: Golf V/Jetta/Touran
Wymiana przednich klocków i tarcz w Volkswagenach: Golf V/Jetta/Touran

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana przednich klocków i tarcz hamulcowych w modelu Golf V, Jetta i Touran nie jest skomplikowana. W poniższym poradniku opisaliśmy wymianą krok po korku.

W tych trzech modelach zostały zastosowane dwa typy zacisków hamulcowych: FN-3 i FS-III. Pierwszy typ zacisku hamulcowego występuje w modelu Volkswagen Touran. Jeśli chodzi o zakup klocków i tarcz to trzeba się liczyć z większym wydatkiem niż w przypadku tylnych hamulców. Pamiętajmy, że wymianę klocków i tarcz przeprowadzamy parami. Nie dopuszcza się wymiany tylko po jednej stronie jak i zamiany klocków miejscami.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana amortyzatorów i sprężyn

REKLAMA

Przechodzimy do wymiany klocków. Do tego będzie nam potrzebny podnośnik warsztatowy lub tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Podczas wykonywania wszystkich czynności należy zachować szczególną ostrożność. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Zdejmujemy koła i mamy dostęp do zacisku hamulcowego. Na początku odłączamy złącze od czujnika zużycia klocków hamulcowych.

W zacisku FN-3 za pomocą śrubokręta płaskiego podważamy sprężynę mocującą klocki hamulcowe po czym wyjmujemy ją. Odbezpieczamy kapturki z tulei zacisku i wykręcamy znajdujące się tam prowadnice. Zdejmujemy zacisk i wyjmujemy z niego klocki hamulcowe. Nie można dopuścić do tego, żeby zacisk zwisał swobodnie na przewodzie hamulcowym. Dlatego zalecamy podwiesić go do nadwozia za pomocą drutu.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do montażu nowych klocków. Na początku musimy wcisnąć tłoczek hamulcowy. Robimy to drewnianym trzonkiem młotka. Podczas tej operacji należy obserwować stan płynu hamulcowego. Jeżeli uniesie się ponad maksymalny poziom to należy go odessać za pomocą strzykawki. Montujemy nowe klocki i przykręcamy zacisk na swoje miejsce. Sprawdzamy poziom płynu hamulcowego i dolewamy jeśli odciągnęliśmy zbyt dużo podczas wciskania tłoczka.

Przechodzimy do wymiany tarczy hamulcowej. Postępujemy tak samo jak przy wymianie klocków. Doprowadzamy do momentu aż będziemy mieli zdemontowany zacisk. Teraz przechodzimy do zdjęcia tarczy. Odkręcamy śrubę zabezpieczającą i oddzielamy ją od piasty. Jeżeli będą problemy to możemy użyć preparatu usuwającego rdzę lub staramy się delikatnie uderzać ją młotkiem poprzez kawałek drewna (jeśli ją wymieniamy na nową).

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana rozrusznika

Czyścimy dokładnie powierzchnię przylegania i montujemy tarczę. Odtłuszczamy ją za pomocą rozpuszczalnika nitro i montujemy w odwrotnej kolejności razem z zaciskiem. Zakładamy koła i opuszczamy samochód, przed rozpoczęciem jazdy naciskamy kilkakrotnie pedał hamulca.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA