REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana płynu hamulcowego

Robert Kuśpiel
Wymiana płynu hamulcowego w Volkswagenie Golfie V przebiega w taki sam sposób jak w Vw Jetta i Touranie. Fot. newspress
Wymiana płynu hamulcowego w Volkswagenie Golfie V przebiega w taki sam sposób jak w Vw Jetta i Touranie. Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana płynu hamulcowego zapewnia bardzo dobrą skuteczność hamowania. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany płynu hamulcowego w Volkswagenach" Golf V, Jetta i Touran.

Wymianę płynu hamulcowego należy przeprowadzać co 2 lata. Nie należy przedłużać okresów serwisowych na wymianę tego płynu. Należy pamiętać, że płyn hamulcowy wchłania wilgoć z powietrza poprzez pory przewodów oraz otwór odpowietrzający w zbiorniczku płynu hamulcowego. Wpływa to na obniżenie temperatury wrzenia płynu hamulcowego. Jeżeli jest zbyt duże obciążenie układu hamulcowego to dochodzi do powstawania pęcherzyków powietrznych. Efekt jest taki, że skuteczność hamowania znacznie maleje.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana przednich klocków i tarcz

REKLAMA

Przechodzimy do procesu wymiany. Na początku musimy podnieść samochód. Najlepiej użyć do tego tradycyjnego podnośnika razem z podstawkami. Jeżeli mamy dostęp do podnośnika warsztatowego to zalecamy skorzystać z takiego rozwiązania. Kolejnym krokiem jest opróżnienie zbiorniczka płynu hamulcowego. Robimy to za pomocą strzykawki. Odsysamy płyn do momentu aż zostanie około 10mm.

Nie należy wymontowywać filtru siatkowego ze zbiornika. Podczas zlewania uważajmy żeby nie zabrudzić karoserii, płyn hamulcowy może uszkodzić lakier. Napełniamy zbiornik do poziomu MAX i zaczynamy zlewać płyn. Następnie podsuwamy puste naczynie i odkręcamy odpowietrznik. W tym momencie przyda nam się pomoc drugiej osoby.

Musi ona pompować pedałem hamulca ok. 10 razy. My zaraz po tym zakręcamy odpowietrznik. W identyczny sposób robimy z pozostałymi zaciskami. Wypływający płyn powinien być przezroczysty, wolny od zabrudzeń i pęcherzyków. Jeżeli wypływający płyn nadal nie jest odpowiedniej jakości to operację tą należy powtarzać do skutku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejność jest następująca

  • Tylny prawy zacisk
  • Tylny lewy zacisk
  • Przedni prawy zacisk
  • Przedni lewy zacisk

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana rozrusznika

REKLAMA

Pamiętajmy o regularnej kontroli poziomu płynu w zbiorniczku. Jeżeli jego stan się obniża dolewamy świeżego. 1,2 litra płynu to takie minimum. Warto zakupić 1,5 litra płynu lub 2 litry w zależności od tego, w jakich opakowaniach występuje. Nie jest to duży wydatek, jednak zaoszczędzimy sobie problemu jak zabraknie nam płynu podczas wymiany.

Nie powinniśmy dopuszczać do całkowitego opróżnienia zbiornika. Dojdzie wtedy do zapowietrzenia całego układu. W takim wypadku niezbędna będzie wizyta w serwisie w celu wykonania odpowietrzania. Jeśli chodzi o normalny proces odpowietrzania to praktycznie przebiega on tak samo.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA