REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana płynu hamulcowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana płynu hamulcowego w Volkswagenie Golfie V przebiega w taki sam sposób jak w Vw Jetta i Touranie. Fot. newspress
Wymiana płynu hamulcowego w Volkswagenie Golfie V przebiega w taki sam sposób jak w Vw Jetta i Touranie. Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana płynu hamulcowego zapewnia bardzo dobrą skuteczność hamowania. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany płynu hamulcowego w Volkswagenach" Golf V, Jetta i Touran.

Wymianę płynu hamulcowego należy przeprowadzać co 2 lata. Nie należy przedłużać okresów serwisowych na wymianę tego płynu. Należy pamiętać, że płyn hamulcowy wchłania wilgoć z powietrza poprzez pory przewodów oraz otwór odpowietrzający w zbiorniczku płynu hamulcowego. Wpływa to na obniżenie temperatury wrzenia płynu hamulcowego. Jeżeli jest zbyt duże obciążenie układu hamulcowego to dochodzi do powstawania pęcherzyków powietrznych. Efekt jest taki, że skuteczność hamowania znacznie maleje.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana przednich klocków i tarcz

REKLAMA

Przechodzimy do procesu wymiany. Na początku musimy podnieść samochód. Najlepiej użyć do tego tradycyjnego podnośnika razem z podstawkami. Jeżeli mamy dostęp do podnośnika warsztatowego to zalecamy skorzystać z takiego rozwiązania. Kolejnym krokiem jest opróżnienie zbiorniczka płynu hamulcowego. Robimy to za pomocą strzykawki. Odsysamy płyn do momentu aż zostanie około 10mm.

Nie należy wymontowywać filtru siatkowego ze zbiornika. Podczas zlewania uważajmy żeby nie zabrudzić karoserii, płyn hamulcowy może uszkodzić lakier. Napełniamy zbiornik do poziomu MAX i zaczynamy zlewać płyn. Następnie podsuwamy puste naczynie i odkręcamy odpowietrznik. W tym momencie przyda nam się pomoc drugiej osoby.

Musi ona pompować pedałem hamulca ok. 10 razy. My zaraz po tym zakręcamy odpowietrznik. W identyczny sposób robimy z pozostałymi zaciskami. Wypływający płyn powinien być przezroczysty, wolny od zabrudzeń i pęcherzyków. Jeżeli wypływający płyn nadal nie jest odpowiedniej jakości to operację tą należy powtarzać do skutku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejność jest następująca

  • Tylny prawy zacisk
  • Tylny lewy zacisk
  • Przedni prawy zacisk
  • Przedni lewy zacisk

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana rozrusznika

REKLAMA

Pamiętajmy o regularnej kontroli poziomu płynu w zbiorniczku. Jeżeli jego stan się obniża dolewamy świeżego. 1,2 litra płynu to takie minimum. Warto zakupić 1,5 litra płynu lub 2 litry w zależności od tego, w jakich opakowaniach występuje. Nie jest to duży wydatek, jednak zaoszczędzimy sobie problemu jak zabraknie nam płynu podczas wymiany.

Nie powinniśmy dopuszczać do całkowitego opróżnienia zbiornika. Dojdzie wtedy do zapowietrzenia całego układu. W takim wypadku niezbędna będzie wizyta w serwisie w celu wykonania odpowietrzania. Jeśli chodzi o normalny proces odpowietrzania to praktycznie przebiega on tak samo.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA