Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla
REKLAMA
REKLAMA
Koszt zakupu filtra to wydatek około 50 złotych. Bierzemy pod uwagę dobre firmy gdyż w przypadku nowych silników Diesla nie należy oszczędzać na materiałach eksploatacyjnych, gdyż są one wyczulone na jakość paliwa. Praktycznie można przyjąć, że wymiany dokonujemy co roku o tej samej porze. Bezpiecznym przebiegiem jest dystans do 30 000 kilometrów.
REKLAMA
Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana świec zapłonowych
REKLAMA
Zaczynamy od skompletowania potrzebnych narzędzi i materiałów eksploatacyjnych. Jeżeli mamy filtr ze śrubą odwadniającą będzie nam potrzebne specjalne puste naczynie do zebrania wody, giętki przewód odporny na olej napędowy oraz ręczna pompka podciśnieniowa. Z materiałów eksploatacyjnych będziemy potrzebować pierścienia uszczelniającego do śruby odwadniającej oraz wkład filtra razem z uszczelką. Zestaw do odwadniania można kupić w internetowych serwisach aukcyjnych.
W Volkswagenie Golf V, Jetta i Touran zostały zastosowane dwa typy filtrów: ze śrubą odwadniającą i bez niej. Na początku przedstawimy wymianę w filtrze ze śrubą odwadniającą. Najpierw odkręcamy wspomnianą śrubę. Następnie podłączamy przewód do naczynia jego drugi koniec osadzamy na króćcu odwadniającym filtra paliwa. Podpinamy pompkę i zlewamy do naczynia około 0.1L paliwa. Wyjmujemy przewód i dokręcamy śrubę odwadniającą.
Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju i filtra w skrzyni DSG
Teraz luzujemy śruby znajdujące się dookoła obudowy filtra paliwa i zdejmujemy górną pokrywę filtra. Oczywiście można podjąć się demontażu bez zlania paliwa jednak wtedy trzeba liczyć się z dużymi wyciekami. Następnie wyjmujemy wkład filtra razem z uszczelką. Możemy przystąpić do montażu nowego zestawu.
Nasuwamy uszczelkę i instalujemy nowy filtr w dolną część obudowy. Zakładamy górną pokrywę i przykręcamy ją za pomocą pięciu śrub. Pamiętajmy, żeby dokręcać je równomiernie. W innym przypadku może dojść do nieprawidłowego ustawienia się górnej pokrywy. Efektem tego będzie brak szczelności oraz uszkodzenie uszczelki. Teraz uruchamiamy silnik i pozwalamy mu pracować na luzie.
Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: przegląd automatycznej skrzyni biegów
Sprawdzamy dokładnie szczelność wszystkich połączeń. Wciskamy kilka razy pedał gazu w celu odpowietrzenia układu paliwowego.
W filtrze bez śruby odwadniającej postępujemy podobnie z tym, że pomijamy proces spuszczania paliwa. Od razu odkręcamy górną pokrywę. Paliwo i inne zanieczyszczenia musimy usunąć ręcznie. Montaż prowadzimy w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA