REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana filtra paliwa w silniku Diesla
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana filtra paliwa jest bardzo ważna. Poniżej znajduje się opis wymiany filtra paliwa i powietrza w Volkswagenie Golf V, Jetta, Touran z silnikiem Diesla.

Koszt zakupu filtra to wydatek około 50 złotych. Bierzemy pod uwagę dobre firmy gdyż w przypadku nowych silników Diesla nie należy oszczędzać na materiałach eksploatacyjnych, gdyż są one wyczulone na jakość paliwa. Praktycznie można przyjąć, że wymiany dokonujemy co roku o tej samej porze. Bezpiecznym przebiegiem jest dystans do 30 000 kilometrów.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana świec zapłonowych

REKLAMA

Zaczynamy od skompletowania potrzebnych narzędzi i materiałów eksploatacyjnych. Jeżeli mamy filtr ze śrubą odwadniającą będzie nam potrzebne specjalne puste naczynie do zebrania wody, giętki przewód odporny na olej napędowy oraz ręczna pompka podciśnieniowa. Z materiałów eksploatacyjnych będziemy potrzebować pierścienia uszczelniającego do śruby odwadniającej oraz wkład filtra razem z uszczelką. Zestaw do odwadniania można kupić w internetowych serwisach aukcyjnych.

W Volkswagenie Golf V, Jetta i Touran zostały zastosowane dwa typy filtrów: ze śrubą odwadniającą i bez niej. Na początku przedstawimy wymianę w filtrze ze śrubą odwadniającą. Najpierw odkręcamy wspomnianą śrubę. Następnie podłączamy przewód do naczynia jego drugi koniec osadzamy na króćcu odwadniającym filtra paliwa. Podpinamy pompkę i zlewamy do naczynia około 0.1L paliwa. Wyjmujemy przewód i dokręcamy śrubę odwadniającą.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju i filtra w skrzyni DSG

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz luzujemy śruby znajdujące się dookoła obudowy filtra paliwa i zdejmujemy górną pokrywę filtra. Oczywiście można podjąć się demontażu bez zlania paliwa jednak wtedy trzeba liczyć się z dużymi wyciekami. Następnie wyjmujemy wkład filtra razem z uszczelką. Możemy przystąpić do montażu nowego zestawu.

Nasuwamy uszczelkę i instalujemy nowy filtr w dolną część obudowy. Zakładamy górną pokrywę i przykręcamy ją za pomocą pięciu śrub. Pamiętajmy, żeby dokręcać je równomiernie. W innym przypadku może dojść do nieprawidłowego ustawienia się górnej pokrywy. Efektem tego będzie brak szczelności oraz uszkodzenie uszczelki. Teraz uruchamiamy silnik i pozwalamy mu pracować na luzie.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: przegląd automatycznej skrzyni biegów

Sprawdzamy dokładnie szczelność wszystkich połączeń. Wciskamy kilka razy pedał gazu w celu odpowietrzenia układu paliwowego.

W filtrze bez śruby odwadniającej postępujemy podobnie z tym, że pomijamy proces spuszczania paliwa. Od razu odkręcamy górną pokrywę. Paliwo i inne zanieczyszczenia musimy usunąć ręcznie. Montaż prowadzimy w odwrotnej kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA