REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana filtra paliwa w silniku Diesla
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana filtra paliwa jest bardzo ważna. Poniżej znajduje się opis wymiany filtra paliwa i powietrza w Volkswagenie Golf V, Jetta, Touran z silnikiem Diesla.

Koszt zakupu filtra to wydatek około 50 złotych. Bierzemy pod uwagę dobre firmy gdyż w przypadku nowych silników Diesla nie należy oszczędzać na materiałach eksploatacyjnych, gdyż są one wyczulone na jakość paliwa. Praktycznie można przyjąć, że wymiany dokonujemy co roku o tej samej porze. Bezpiecznym przebiegiem jest dystans do 30 000 kilometrów.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana świec zapłonowych

Zaczynamy od skompletowania potrzebnych narzędzi i materiałów eksploatacyjnych. Jeżeli mamy filtr ze śrubą odwadniającą będzie nam potrzebne specjalne puste naczynie do zebrania wody, giętki przewód odporny na olej napędowy oraz ręczna pompka podciśnieniowa. Z materiałów eksploatacyjnych będziemy potrzebować pierścienia uszczelniającego do śruby odwadniającej oraz wkład filtra razem z uszczelką. Zestaw do odwadniania można kupić w internetowych serwisach aukcyjnych.

W Volkswagenie Golf V, Jetta i Touran zostały zastosowane dwa typy filtrów: ze śrubą odwadniającą i bez niej. Na początku przedstawimy wymianę w filtrze ze śrubą odwadniającą. Najpierw odkręcamy wspomnianą śrubę. Następnie podłączamy przewód do naczynia jego drugi koniec osadzamy na króćcu odwadniającym filtra paliwa. Podpinamy pompkę i zlewamy do naczynia około 0.1L paliwa. Wyjmujemy przewód i dokręcamy śrubę odwadniającą.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju i filtra w skrzyni DSG

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz luzujemy śruby znajdujące się dookoła obudowy filtra paliwa i zdejmujemy górną pokrywę filtra. Oczywiście można podjąć się demontażu bez zlania paliwa jednak wtedy trzeba liczyć się z dużymi wyciekami. Następnie wyjmujemy wkład filtra razem z uszczelką. Możemy przystąpić do montażu nowego zestawu.

Nasuwamy uszczelkę i instalujemy nowy filtr w dolną część obudowy. Zakładamy górną pokrywę i przykręcamy ją za pomocą pięciu śrub. Pamiętajmy, żeby dokręcać je równomiernie. W innym przypadku może dojść do nieprawidłowego ustawienia się górnej pokrywy. Efektem tego będzie brak szczelności oraz uszkodzenie uszczelki. Teraz uruchamiamy silnik i pozwalamy mu pracować na luzie.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: przegląd automatycznej skrzyni biegów

Sprawdzamy dokładnie szczelność wszystkich połączeń. Wciskamy kilka razy pedał gazu w celu odpowietrzenia układu paliwowego.

W filtrze bez śruby odwadniającej postępujemy podobnie z tym, że pomijamy proces spuszczania paliwa. Od razu odkręcamy górną pokrywę. Paliwo i inne zanieczyszczenia musimy usunąć ręcznie. Montaż prowadzimy w odwrotnej kolejności.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA