REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju silnikowego

Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana oleju silnikowego
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana oleju silnikowego ma kluczowy wpływ na długość eksploatacji każdej jednostki napędowej. W poradniku tym przedstawimy proces wymiany oleju silnikowego w Volkswagenie Golf V, Jetta i Touran.

Wymianę oleju w Volkswagenie Golfie V należy przeprowadzić co roku o tej samej porze lub co 20 000 kilometrów. Regularne i częste wymiany pozwolą nam na zachowanie odpowiedniego stanu silnika przez długi czas. Koszt zakupu filtra to wydatek około 20 – 30 złotych w zależności od firmy na jaką się zdecydujemy. Jeśli chodzi o olej najlepiej wybrać taki, jaki był zalany wcześniej. Częste zmiany rodzaju oleju nie wpływają dobrze na silnik.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: kontrola układu chłodzenia

Zaczynamy od zebrania odpowiednich materiałów eksploatacyjnych. Będzie nam potrzebny specjalny klucz taśmowy do odkręcania filtra oleju, klucz nasadowy 32, filtr oleju, kanał lub podnośnik, olej, nowy korek spustowy, puste naczynie. Na samym początku przedstawimy zestawienie wersji silnikowych wraz z potrzebną ilością oleju.

  • Silnik benzynowy 1.4 BCA – 3.5L
  • Silnik benzynowy FSI 1.4 BKG, BLN – 3.8L
  • Silnik benzynowy 1.4 TSI – 3.6L
  • Silnik benzynowy 1.6 BGU, BSE, BSF – 4.0L
  • Silnik benzynowy FSI 1.6 BAG, BLF, BLP – 3.8L
  • Silnik benzynowy FSI 2.0 AXW, BLR, BLX, BLY – 5.3L
  • Silnik benzynowy TFSI 2.0 AXX – 4.85L
  • Silnik Diesla 1.9 BRU, AVQ BJB, BKC, BLS – 4.2L
  • Silnik Diesla 2.0 55kW BDK – 4.0L
  • Silnik Diesla 2.0 100/103kW AZV, BKD – 3.8L

Przystępujemy do wymiany. Operacja będzie prowadzona dla wszystkich wersji silnikowych. Ewentualne zmiany będą zaznaczane w tekście. W silniku benzynowym FSI 1.4 i 1.6 oraz w jednostkach Diesla należy odkręcić pokrywę obudowy filtra. Robimy to po to, żeby olej mógł swobodnie spłynąć do miski olejowej. Przed rozpoczęciem wymiany należy dobrze rozgrzać silnik. Najlepiej jak osiągnie roboczą temperaturę. W tym celu udajemy się na jazdę próbną.

REKLAMA

Całą operację będziemy wykonywać na uniesionym aucie. Najlepiej wykorzystać do tego platformę warsztatową podnośnik z podstawkami lub kanał. Dla wielu osób jedynym rozwiązaniem pozostaje tradycyjny lewarek razem z „kobyłkami”. Przy zastosowaniu tej metody należy zachować szczególną ostrożność. Po uniesieniu samochodu demontujemy dolną osłonę silnika. Widać jej wszystkie mocowania, więc nie powinno być żadnego problemu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz podstawiamy pod korek spustowy puste naczynie i przystępujemy do zlewania oleju. Uważamy, żeby nie doszło do poparzenia. Pierwsza strumień oleju wypływa pod bardzo dużym ciśnieniem i może nas oblać. Warto przyjrzeć się w jakim stanie jest olej silnikowy. Jeżeli stwierdza się w nim opiłki metalowe może to świadczyć o uszkodzeniu chociażby łożysk wału korbowego.

Przykręcamy korek spustowy stosując nowy pierścień uszczelniający i opuszczamy samochód. Przechodzimy do wymiany filtru oleju. Zaczniemy od silnika benzynowego 1.4 o oznaczeniu kodowym BCA. Na początku luzujemy filtr oleju łapiąc go od dołu kluczem płaskim 30. Następnie odkręcamy go ręcznie i wypływający olej wycieramy dokładnie za pomocą szmatki. Usuwamy starą uszczelkę i dokładnie czyścimy kołnierz filtru na kadłubie.

Nawilżamy nową uszczelkę olejem silnikowym i zakładamy w miejsce starej. Dokręcamy ręcznie filtr do momentu styku uszczelki z kadłubem silnika. Na samym końcu dokręcamy go jeszcze o ½ obrotu. Opuszczamy samochód i mamy gotowe auto do nalania świeżego oleju. Przechodzimy do silników FSI 1.4/1.6 o oznaczeniu BKG, BLN, BAG, BLF, BLP. Pierwszy krok to odkręcenie pokrywy kluczem oczkowym lub nasadowym.

Następnie zdejmujemy pokrywę razem ze starym wkładem filtru. Należy uważać na wypływający olej. Ewentualne wycieki wycieramy. Wypinamy zużyty filtr oraz zdejmujemy starą uszczelkę. Montujemy nowy pierścień uszczelniający, nakładając na niego niewielką warstwę oleju silnikowego. Wkładamy nowy filtr i dokręcamy pokrywę. Kolejną grupą silnikową są jednostki 1.6 BGU, BSE, BSF.

Najpierw luzujemy filtr oleju za pomocą klucza taśmowego i odkręcamy go ręcznie i wyjmujemy filtr razem ze starą uszczelką. Czyścimy dokładnie powierzchnię uszczelniającą chłodnicy oleju i montujemy nową uszczelkę nawilżając ją świeżym olejem silnikowym. Montujemy filtr i dokręcamy pokrywę ręcznie. Kolejnym będzie silnik benzynowy 2.0 we wszystkich odmianach.

Pierwszorzędnie demontujemy pokrywę przeciwpyłową od obudowy filtru. Odkręcamy obudowę filtru i wyjmujemy wkład. Może wylać się znaczna ilość oleju. W serwisach stosuje się przy tym specjalny przewód spustowy. Teraz montujemy nowy wkład razem z uszczelką, którą nawilżamy świeżym olejem. Dokręcamy obudowę filtru i instalujemy pokrywę przeciwpyłową.

Zobacz też: Uciekający prąd w samochodzie: gdzie szukać?

Na końcu pozostają silniki Diesla. Odkręcamy od góry pokrywę za pomocą klucza nasadowego 32 i wyjmujemy pokrywkę razem ze starym wkładem. Należy mieć przy sobie kilka szmatek do wytarcia wypływającego oleju. Zdejmujemy starą uszczelkę i instalujemy w jej miejsce nową razem z nowym wkładem. Dokręcamy pokrywę i opuszczamy samochód. Pozostało nam nalać olej silnikowy. Początkowo zalecamy wlać ¾ nominalnej ilości. Uruchamiamy silnik na minutę i wyłączamy, po czym sprawdzamy stan oleju i dolewamy brakującą ilość.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA