REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Touran: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Volkswagen Touran Fot. Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Touran Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Touran jest dostępny zarówno z silnikami benzynowymi jak i z jednostkami diesla. Producent oferuje cztery wersje wyposażenia i długą listę opcji. W poradniku tym podpowiadamy jakiego Tourana wybrać.

Nadwozie

REKLAMA

Volkswagen Touran jest oferowany jedynie jako pięciodrzwiowy minivan.

Wersja silnikowa

Do wyboru mamy turbodoładowane jednostki benzynowe o pojemności 1,2 i 1,4 litra, które generują moc odpowiednio 105 i 140 KM. Słabszy silnik jest dostępny jedynie z manualną sześciobiegową skrzynią, a motor o pojemności 1,4 litra można zestawić z manualem lub siedmiobiegowym dwusprzęgłowym automatem DSG. 

Jeśli chodzi o turbo diesle mamy do wybory dwa silniki: 1,6 o mocy 105 KM i 2,0 w dwóch wariantach mocy 140 i 170 KM. Podobnie jak w przypadku benzyniaków, diesle również możemy zamówić ze skrzyniami manualnymi jak i DSG. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nasz wybór: 

Ze względu na charakter auta polecamy Tourana z wysokoprężną dwulitrową jednostką napędową o mocy 140 KM i skrzynią DSG. Zapewni ona wystarczającą dynamikę jazdy i przy oszczędnej jeździe zadba o niskie koszty podróżowania.

Zobacz również: Opinie kierowców o Volkswagen Touran

Wersja wyposażeniowa

REKLAMA

Volkswagen Touran jest dostępny w czterech wersjach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline, Highline i Cross.
Polecana wersja silnikowa nie jest dostępna w najniższej opcji wyposażenia Trendline. Z pozostałych standardów godna polecenia jest wersja Comfortline, która zawiera m. in. elementy bezpieczeństwa takie jak system ABS, ESP i poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażerów a także boczne kurtyny powietrzne. Znajdziemy w niej także klimatyzację, elektrycznie sterowanie szyb i lusterek a także tempomat. 

Warto także dokupić pakiet Komfort za 5090 zł, na który składają się Bi-ksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów i światłami do jazdy dziennej LED z przodu, system wspomagający parkowanie "Park Assist" (czujniki parkowania z przodu i z tyłu).

Zobacz również: Test Toyota Verso: świątynia użyteczności

Nasz wybór: 

Comfortline z pakietem Komfort.

Podsumowanie 

Kierowcom zainteresowanych zakupem najnowszego Volkswagena Tourana polecamy auto wyposażone w wysokoprężną jednostką napędową o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM współpracującą ze skrzynią DSG w wersji Comfortline z opcjonalnymi Bi-ksenonowymi reflektorami ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA