REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E36: wymiana amortyzatorów przednich

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
BMW seria 3 E36 wymiana amortyzatorów przednich
BMW seria 3 E36 wymiana amortyzatorów przednich

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiamy opis wymiany przednich amortyzatorów w BMW serii 3 E36.

Chcąc wymontować przedni amortyzator w BMW serii 3 musimy wyjąć całą kolumnę zawieszenia. Do tego będzie nam potrzebny komplet kluczy, ściągacz do sprężyn oraz tradycyjny podnośnik razem z podstawkami. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód zdejmujemy koła i przechodzimy do wymontowania zacisku hamulcowego.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: BMW seria 3 E36: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

Na początku odłączamy wtyczkę od czujnika zużycia klocków hamulcowych. Pamiętajmy, żeby nie ciągnąć za przewód. Teraz podważamy śrubokrętem kapturki ze śrub mocujących zaciski. Następnie uwalniamy z uchwytu przewód hamulcowy. Nie należy go odkręcać gdyż będziemy musieli odpowietrzyć cały układ. W tym momencie możemy odkręcić kluczem nasadowym 7 dwie śruby, które znajdują się pod wcześniej zdjętymi kapturkami. Wciskamy klamry zabezpieczające i wyjmujemy do przodu zacisk hamulcowy.

Zacisk podwieszamy do nadwozia. Nie może swobodnie wisieć na przewodzie hamulcowym gdyż może dojść do jego uszkodzenia.  Teraz wkręcamy jedną śrubę koła i przywiązujemy do niej jeden koniec drutu. Drugi natomiast do sprężyny. Robimy to, żeby uniknąć upadku piasty koła zaraz po odkręceniu kolumny zawieszenia. Kolejny krok to wymontowanie drążka łączącego stabilizator razem z amortyzatorem.

REKLAMA

Następnie odkręcamy dolne śruby mocujące kolumnę zawieszenia. Teraz możemy przejść do górnego mocowania kolumny. Jeżeli jest specjalna pokrywa zabezpieczająca to zdejmujemy ją. Następnie odkręcamy trzy nakrętki mocujące i wyjmujemy kolumnę. Najlepiej zrobić to wyjmując ją do dołu. Pod żadnym pozorem nie należy odkręcać nakrętki mocującej sprężynę kolumny. Wykonujemy to w dalszej części poradnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po wymontowaniu całej kolumny należy umieścić ją w ściągaczu do sprężyn. Jest on dostępny w sklepach motoryzacyjnych i serwisach aukcyjnych za około 20 – 30 złotych. Montujemy całą kolumnę w imadle i zakładamy ściągacz na sprężynę. Należy zrobić to bardzo dokładnie gdyż w innym przypadku może wyskoczyć nam podczas ściskania zwojów. Kiedy ściśniemy ją do momentu aż będzie możliwe poruszenie samym amortyzatorem to zdejmujemy pokrywę z gniazda kolumny.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: wymiana świec żarowych

Następnie odkręcamy nakrętkę mocującą za pomocą mocno wygiętego klucza oczkowego. Najlepiej przytrzymać sobie tłoczysko amortyzatora za pomocą płaskiego klucza. Zdejmujemy podkładkę oraz gniazdo sprężyny. Teraz zdejmujemy górną miseczkę wraz z podkładką i wyjmujemy sprężynę. Przechodzimy do wymiany amortyzatora. Dodatkowo warto wymienić rurę osłonową oraz dolną miseczkę sprężyny.

Montujemy sprężynę na nowym amortyzatorze i instalujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Pozostaje nam zamontowanie kolumny zawieszenia. To również wykonujemy w odwrotnej kolejności

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA