REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E36: demontaż półosi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
BMW seria 3 E36
BMW seria 3 E36

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż półosi w BMW E36 nie jest skomplikowany, dlatego naprawę można przeprowadzić samodzielnie. Zachęcamy do poradnika.

Pierwszy krok jaki musimy wykonać podczas demontażu półosi w BMW E36 to odkręcenie nakrętki piasty koła. Robimy to przed zdjęciem tylnego koła. W innym przypadku może być problemy gdyż na ogół te nakrętki bywają bardzo mocno dokręcone. W wersji compact znajduje się specjalna podkładka zabezpieczająca, którą należy odgiąć przed wykręcaniem nakrętki. Kiedy uda nam się ją poluzować to odkręcamy śruby kół i podnosimy samochód.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: BMW seria 3 E36: sprawdzenie ciśnienia sprężania

Wykorzystamy do tego tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Zdejmujemy koło i demontujemy tylny tłumik. Tutaj mogą się pojawić problemy z odkręceniem i rozłączeniem skorodowanych elementów. W takim przypadku należy spryskać dane miejsca za pomocą odrdzewiacza. Jeżeli dalej nie będzie żadnego efektu to próbujemy uderzać delikatnie młotkiem w połączenia.

Jeśli śruba nadal stawia opór to najlepiej ją ukręcić i zamontować nową. Po poluzowaniu połączeń zdejmujemy tłumik końcowy z haczyków i odkładamy na bok. Teraz odkręcamy kluczem nasadowym typu Torx śruby mocujące półoś bezpośrednio do mechanizmu różnicowego. Po tym zabiegu podwieszamy półoś. Nie dopuszczalne jest jej swobodne zwisanie do dołu. Spowoduje to uszkodzenia na przegubie. Oczywiście jest tam pewien zakres ruchu jednak nie tak duży.

REKLAMA

Teraz odkręcamy stabilizator od belki zawieszenia i odchylamy go do dołu. Czynność ta dotyczy wszystkich wersji silnikowych poza modelami typu compact. W tej odmianie należy podeprzeć wahacz za pomocą podnośnika i odkręcić amortyzator od wahacza. Kolejne kroki są takie same dla wszystkich wersji. W przypadku kiedy występuje czujnik BAS to należy go odkręcić od zwrotnicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie wyciskamy półoś piasty koła. Przewidziane są do tego specjalne narzędzia. Można je kupić na serwisach aukcyjnych lub sklepach motoryzacyjnych. Można próbować wybić półoś ręcznie. Zazwyczaj robi się to uderzając w nią za pomocą młotka poprzez kawałek drewna. Jednak nie jest to rozwiązanie zalecane. Można bardzo łatwo uszkodzić któryś z elementów. Zakup ściągacza będzie tańszym rozwiązaniem niż kupno półosi (jeśli jej nie wymieniamy).

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu

Przechodzimy do montażu. Odbywa się on w odwrotnej kolejności co demontaż. Przy montażu tłumika należy pamiętać o zastosowaniu nowych nakrętek. Warto powlec śruby specjalnym smarem do tego typu połączeń. Ułatwi nam to w przyszłości demontaż tłumika końcowego.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA