REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E36: demontaż półosi

Robert Kuśpiel
BMW seria 3 E36
BMW seria 3 E36

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż półosi w BMW E36 nie jest skomplikowany, dlatego naprawę można przeprowadzić samodzielnie. Zachęcamy do poradnika.

Pierwszy krok jaki musimy wykonać podczas demontażu półosi w BMW E36 to odkręcenie nakrętki piasty koła. Robimy to przed zdjęciem tylnego koła. W innym przypadku może być problemy gdyż na ogół te nakrętki bywają bardzo mocno dokręcone. W wersji compact znajduje się specjalna podkładka zabezpieczająca, którą należy odgiąć przed wykręcaniem nakrętki. Kiedy uda nam się ją poluzować to odkręcamy śruby kół i podnosimy samochód.

REKLAMA

Zobacz też: BMW seria 3 E36: sprawdzenie ciśnienia sprężania

REKLAMA

Wykorzystamy do tego tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Zdejmujemy koło i demontujemy tylny tłumik. Tutaj mogą się pojawić problemy z odkręceniem i rozłączeniem skorodowanych elementów. W takim przypadku należy spryskać dane miejsca za pomocą odrdzewiacza. Jeżeli dalej nie będzie żadnego efektu to próbujemy uderzać delikatnie młotkiem w połączenia.

Jeśli śruba nadal stawia opór to najlepiej ją ukręcić i zamontować nową. Po poluzowaniu połączeń zdejmujemy tłumik końcowy z haczyków i odkładamy na bok. Teraz odkręcamy kluczem nasadowym typu Torx śruby mocujące półoś bezpośrednio do mechanizmu różnicowego. Po tym zabiegu podwieszamy półoś. Nie dopuszczalne jest jej swobodne zwisanie do dołu. Spowoduje to uszkodzenia na przegubie. Oczywiście jest tam pewien zakres ruchu jednak nie tak duży.

Teraz odkręcamy stabilizator od belki zawieszenia i odchylamy go do dołu. Czynność ta dotyczy wszystkich wersji silnikowych poza modelami typu compact. W tej odmianie należy podeprzeć wahacz za pomocą podnośnika i odkręcić amortyzator od wahacza. Kolejne kroki są takie same dla wszystkich wersji. W przypadku kiedy występuje czujnik BAS to należy go odkręcić od zwrotnicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie wyciskamy półoś piasty koła. Przewidziane są do tego specjalne narzędzia. Można je kupić na serwisach aukcyjnych lub sklepach motoryzacyjnych. Można próbować wybić półoś ręcznie. Zazwyczaj robi się to uderzając w nią za pomocą młotka poprzez kawałek drewna. Jednak nie jest to rozwiązanie zalecane. Można bardzo łatwo uszkodzić któryś z elementów. Zakup ściągacza będzie tańszym rozwiązaniem niż kupno półosi (jeśli jej nie wymieniamy).

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu

Przechodzimy do montażu. Odbywa się on w odwrotnej kolejności co demontaż. Przy montażu tłumika należy pamiętać o zastosowaniu nowych nakrętek. Warto powlec śruby specjalnym smarem do tego typu połączeń. Ułatwi nam to w przyszłości demontaż tłumika końcowego.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA