REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E36: demontaż półosi

Robert Kuśpiel
BMW seria 3 E36
BMW seria 3 E36

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż półosi w BMW E36 nie jest skomplikowany, dlatego naprawę można przeprowadzić samodzielnie. Zachęcamy do poradnika.

Pierwszy krok jaki musimy wykonać podczas demontażu półosi w BMW E36 to odkręcenie nakrętki piasty koła. Robimy to przed zdjęciem tylnego koła. W innym przypadku może być problemy gdyż na ogół te nakrętki bywają bardzo mocno dokręcone. W wersji compact znajduje się specjalna podkładka zabezpieczająca, którą należy odgiąć przed wykręcaniem nakrętki. Kiedy uda nam się ją poluzować to odkręcamy śruby kół i podnosimy samochód.

REKLAMA

Zobacz też: BMW seria 3 E36: sprawdzenie ciśnienia sprężania

REKLAMA

Wykorzystamy do tego tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Zdejmujemy koło i demontujemy tylny tłumik. Tutaj mogą się pojawić problemy z odkręceniem i rozłączeniem skorodowanych elementów. W takim przypadku należy spryskać dane miejsca za pomocą odrdzewiacza. Jeżeli dalej nie będzie żadnego efektu to próbujemy uderzać delikatnie młotkiem w połączenia.

Jeśli śruba nadal stawia opór to najlepiej ją ukręcić i zamontować nową. Po poluzowaniu połączeń zdejmujemy tłumik końcowy z haczyków i odkładamy na bok. Teraz odkręcamy kluczem nasadowym typu Torx śruby mocujące półoś bezpośrednio do mechanizmu różnicowego. Po tym zabiegu podwieszamy półoś. Nie dopuszczalne jest jej swobodne zwisanie do dołu. Spowoduje to uszkodzenia na przegubie. Oczywiście jest tam pewien zakres ruchu jednak nie tak duży.

Teraz odkręcamy stabilizator od belki zawieszenia i odchylamy go do dołu. Czynność ta dotyczy wszystkich wersji silnikowych poza modelami typu compact. W tej odmianie należy podeprzeć wahacz za pomocą podnośnika i odkręcić amortyzator od wahacza. Kolejne kroki są takie same dla wszystkich wersji. W przypadku kiedy występuje czujnik BAS to należy go odkręcić od zwrotnicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie wyciskamy półoś piasty koła. Przewidziane są do tego specjalne narzędzia. Można je kupić na serwisach aukcyjnych lub sklepach motoryzacyjnych. Można próbować wybić półoś ręcznie. Zazwyczaj robi się to uderzając w nią za pomocą młotka poprzez kawałek drewna. Jednak nie jest to rozwiązanie zalecane. Można bardzo łatwo uszkodzić któryś z elementów. Zakup ściągacza będzie tańszym rozwiązaniem niż kupno półosi (jeśli jej nie wymieniamy).

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu

Przechodzimy do montażu. Odbywa się on w odwrotnej kolejności co demontaż. Przy montażu tłumika należy pamiętać o zastosowaniu nowych nakrętek. Warto powlec śruby specjalnym smarem do tego typu połączeń. Ułatwi nam to w przyszłości demontaż tłumika końcowego.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA