REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gliwicki zakład zakończył sukcesem proces certyfikacji

Zakład w Gliwicach stał się drugim certyfikowanym w tym zakresie przedsiębiorstwem produkcyjnym w Polsce i pierwszym w koncernie General Motors. Fot. Fotolia
Zakład w Gliwicach stał się drugim certyfikowanym w tym zakresie przedsiębiorstwem produkcyjnym w Polsce i pierwszym w koncernie General Motors. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 20-22 czerwca 2011 roku niezależna międzynarodowa jednostka certyfikująca British Standards Institution przeprowadziła proces certyfikacji systemu zarządzania energią EN 16001: 2009 w zakładzie GM Manufacturing Poland.

GMMP stał się drugim certyfikowanym w tym zakresie przedsiębiorstwem produkcyjnym w Polsce i pierwszym w koncernie General Motors, a dzięki zastosowaniu najlepszych praktyk z zakresu zarządzania energią w zakładzie oraz systemu, który przyczynia się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych, Gliwicki zakład z powodzeniem zakończył proces certyfikacji.

REKLAMA

Produkcja samochodów jest bardzo złożona i energochłonna. Jednym z najważniejszych elementów strategii firmy GMMP są projekty pro-środowiskowe, m.in. zadbanie o optymalizację zarządzania wszystkimi rodzajami energii oraz redukcja emisji CO2.

Zobacz też: Serwis Premio w Olsztynie najlepszym serwisem w Polsce

REKLAMA

Nowoczesny system zarządzania energią wdrożony w zakładzie umożliwił wzrost wydajności instalacji energetycznych średnio o ponad 30% bez ich rozbudowy. Było to możliwe dzięki m.in. wdrożeniu szeregu projektów oszczędności i odzysku energii z procesów technologicznych, np. instalacja falowników w układach pompowych w procesach lakierniczych, zmiana systemu sterowania temperaturą w układach wentylacyjnych, likwidacja i ograniczanie wycieków sprężonego powietrza, zastąpienie zgrzewarek starego typu na wydziale karoserii na zgrzewadła zintegrowane, optymalizacja pracy pieców lakierniczych pozwalająca na redukcję zużycia gazu.

Bardzo ważnym elementem tego procesu jest również zaangażowanie pracowników do identyfikacji i oznaczania miejsc powstawania strat oraz podejmowanie działań, których celem jest ich minimalizowanie. Ponadto całą załogę objęto systemem szkoleń podnoszących świadomość energetyczną. Efektem tych działań było zwiększenie produkcji, bez zwiększenia poboru energii elektrycznej, a co za tym idzie redukcja emisji CO2 o 40 000 ton w skali roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obecnie GM Manufacturing Poland jest zakładem zużywającym najmniej energii na jeden wyprodukowany samochód w globalnym koncernie General Motors.

Zobacz też: Ekologia na niby

Koncerny samochodowe zostały zobowiązane przez Unię Europejską do technologicznego dostosowania pojazdów do bardzo restrykcyjnych norm emisji CO2. Zakład GMMP, jako producent samochodów, dąży do obniżenia zużycia energii, a w konsekwencji redukcji emisji CO2 już w fazie produkcji samochodów.

Dzięki temu klienci cieszą się samochodami wyprodukowanymi z najwyższą dbałością o środowisko oraz spełniającymi restrykcyjne normy emisji CO2. Ponadto GMMP kontynuuje również prace nad kolejnymi projektami mającymi na celu obniżenie zużycia energii i ochronę powietrza.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    REKLAMA

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA