REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gliwicki zakład zakończył sukcesem proces certyfikacji

Subskrybuj nas na Youtube
Zakład w Gliwicach stał się drugim certyfikowanym w tym zakresie przedsiębiorstwem produkcyjnym w Polsce i pierwszym w koncernie General Motors. Fot. Fotolia
Zakład w Gliwicach stał się drugim certyfikowanym w tym zakresie przedsiębiorstwem produkcyjnym w Polsce i pierwszym w koncernie General Motors. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 20-22 czerwca 2011 roku niezależna międzynarodowa jednostka certyfikująca British Standards Institution przeprowadziła proces certyfikacji systemu zarządzania energią EN 16001: 2009 w zakładzie GM Manufacturing Poland.

GMMP stał się drugim certyfikowanym w tym zakresie przedsiębiorstwem produkcyjnym w Polsce i pierwszym w koncernie General Motors, a dzięki zastosowaniu najlepszych praktyk z zakresu zarządzania energią w zakładzie oraz systemu, który przyczynia się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych, Gliwicki zakład z powodzeniem zakończył proces certyfikacji.

REKLAMA

Produkcja samochodów jest bardzo złożona i energochłonna. Jednym z najważniejszych elementów strategii firmy GMMP są projekty pro-środowiskowe, m.in. zadbanie o optymalizację zarządzania wszystkimi rodzajami energii oraz redukcja emisji CO2.

Zobacz też: Serwis Premio w Olsztynie najlepszym serwisem w Polsce

REKLAMA

Nowoczesny system zarządzania energią wdrożony w zakładzie umożliwił wzrost wydajności instalacji energetycznych średnio o ponad 30% bez ich rozbudowy. Było to możliwe dzięki m.in. wdrożeniu szeregu projektów oszczędności i odzysku energii z procesów technologicznych, np. instalacja falowników w układach pompowych w procesach lakierniczych, zmiana systemu sterowania temperaturą w układach wentylacyjnych, likwidacja i ograniczanie wycieków sprężonego powietrza, zastąpienie zgrzewarek starego typu na wydziale karoserii na zgrzewadła zintegrowane, optymalizacja pracy pieców lakierniczych pozwalająca na redukcję zużycia gazu.

Bardzo ważnym elementem tego procesu jest również zaangażowanie pracowników do identyfikacji i oznaczania miejsc powstawania strat oraz podejmowanie działań, których celem jest ich minimalizowanie. Ponadto całą załogę objęto systemem szkoleń podnoszących świadomość energetyczną. Efektem tych działań było zwiększenie produkcji, bez zwiększenia poboru energii elektrycznej, a co za tym idzie redukcja emisji CO2 o 40 000 ton w skali roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obecnie GM Manufacturing Poland jest zakładem zużywającym najmniej energii na jeden wyprodukowany samochód w globalnym koncernie General Motors.

Zobacz też: Ekologia na niby

Koncerny samochodowe zostały zobowiązane przez Unię Europejską do technologicznego dostosowania pojazdów do bardzo restrykcyjnych norm emisji CO2. Zakład GMMP, jako producent samochodów, dąży do obniżenia zużycia energii, a w konsekwencji redukcji emisji CO2 już w fazie produkcji samochodów.

Dzięki temu klienci cieszą się samochodami wyprodukowanymi z najwyższą dbałością o środowisko oraz spełniającymi restrykcyjne normy emisji CO2. Ponadto GMMP kontynuuje również prace nad kolejnymi projektami mającymi na celu obniżenie zużycia energii i ochronę powietrza.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA