Nowy Peugeot 308 stawia na ekologię
REKLAMA
REKLAMA
Nowe linie nadwozia Peugeota 308 wpisują się subtelnie w aktualne trendy stylistyczne Marki. Przedstawiciela Peugeota podkreślają, że styl wszystkich trzech wersji nadwoziowych (hatchbacka, CC i SW) prezentuje teraz bardziej „techniczną” formę elegancji. Nowością we francuskim kompakcie są obramowania przednich świateł przeciwmgielnych wykonane w technologii LED. Auto odróżnić można również po przednich reflektorach ksenonowych, które mają teraz osłonę w kolorze tytanu.
REKLAMA
Nowy Peugeot 308, podobnie jak jego większy brat, czyli model 508, korzysta z innowacyjnej technologii mikrohybrydowej e-HDi, najnowszej wersji systemu Start & Stop oraz silnika 1,6 HDi FAP, rozwijającego moc 112 KM i spełniającego normę emisji spalin Euro 5. Rozwiązania te dostępne są już w podstawowej wersji nowego modelu, wyposażonej w zautomatyzowaną przekładnię ręczną oraz (po raz pierwszy) w odmianach z przekładnią manualną.
Zobacz również: Nowe silniki pod maską Jeepa Wranglera
Zastosowanie technologii mikrohybrydowej nie jest jedynym rozwiązaniem wpływającym na redukcję emisji CO2. Konstruktorzy zoptymalizowali wszystko, co ma wpływ na zużycie paliwa:
-o 25 kg obniżyli masę samochodu,
-wprowadzili 16-calowe koła z oponami o niskich oporach toczenia,
-zoptymalizowali silniki, stosując w nich najnowsze rozwiązania (VTi, THP, HDi Euro 5),
-zmniejszyli współczynnik oporu powietrza Cx do 0,28 dla najbardziej oszczędnej wersji, co jest rekordowo niską wartością wśród samochodów tej klasy.
Emisja CO2 dla modelu 308 hatchback z silnikiem 1,6 e-HDi FAP 112 KM i z przekładnią manualną BMP6 to 98 g/km.
Zobacz również: Sebastian Vettel, Infiniti i tor w Shanghaju
REKLAMA
W 308 dostępne są 4 silniki benzynowe o mocach od 98 KM do 200 KM (w wersji GTi) oraz 4 silniki Diesla, rozwijające moc od 92 KM do 163 KM. Podstawowa wersja samochodu – 308 hatchback z silnikiem 1,6 HDi FAP o mocy 92 KM i przekładnią manualną emituje 110 g/km.CO2 (według danych producenta).
Premiera nowego Peugeot 308 miała miejsce podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu bieżącego roku, a w europejskich salonach sprzedaży samochód pojawi się w kwietniu 2011 roku (w Polsce w czerwcu).
REKLAMA
REKLAMA