REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Opony

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jakie przepisy drogowe obowiązują w Finlandii?

Do Helsinek możemy dostać się promem bezpośrednio z Gdyni bądź przejechać krajami bałtyckimi trasą krajoznawczą. Bez względu na wybór trasy – u celu naszej podróży będziemy musieli poruszać się w ciężkich warunkach atmosferycznych. Podczas podróżowania po fińskich drogach duże zagrożenie stanowią łosie i renifery, które tarasują drogi w rejonach lasów. Nie zawsze ostrzegają przed stosowne znaki.

Kiedy należy zmienić opony z zimowych na letnie? Dlaczego nie należy jeździć na zimówkach latem?

Opony zimowe doskonale sprawdzają się w niskich temperaturach, gdy pada śnieg, i tylko w takich warunkach należy ich używać. W lecie zimówki będą gorzej hamowały, gorzej poradzą sobie z deszczem. Dlatego dobrze jest wymienić opony już na wiosnę, gdy temperatury przez całą dobę będą już dodatnie.

Zmiana opon z zimowych na letnie, kiedy to zrobić? Ekspert radzi


Opony zimowe należy założyć na auto, gdy temperatura w dzień spadnie poniżej pewnego poziomu. Tak samo działa to w drugą stronę: na wiosnę warto zmienić zimówki na opony letnie.

Zmiana opon a wskazania licznika prędkościomierza


Większe felgi to też przekłamanie wskazań prędkościomierza. Zmiana wielkości koła to również zmiana jego obwodu, od którego zależy prawidłowe działanie wskaźnika prędkości.

REKLAMA

Czy przez zmianę opon licznik będzie przekłamywał?

Większe felgi doskonale prezentują się na każdym aucie. Trzeba jednak pamiętać, że zmieniając rozmiar felgi, zmieniamy jednocześnie wielkość całego koła, a zatem i jego obwód, a to od tego parametru zależy działanie prędkościomierza.

Czy przebitą oponę zawsze można naprawić?

Łata na kole ma trwałość nawet 30 tysięcy kilometrów, może więc wytrzymać nawet cały okres "życia" opony. Niestety nie każde uszkodzenie da się załatać.

Kiedy nie można naprawić przebitej opony?

Uszkodzonej opony nie trzeba od razu wymieniać. Warsztaty wulkanizacyjne są w stanie załatać różnego rodzaju przebicia. Taka „łatka” ma trwałość nawet 30 tysięcy kilometrów, a to oznacza, że jest w stanie przeżyć cały czas eksploatacji opony. Niestety, nie da się załatać każdej dziury.

Czy jest alternatywa dla łańcuchów na koła? Poradnik

Są auta, w których nie można stosować łańcuchów śnieżnych. Chodzi przede wszystkim o rozmiar felg, profil opony i wielkość przestrzeni między kołem a nadkolem. Jeśli jest ona za mała, łańcuchów nie założymy. A nawet jeśli się to uda, ich zerwanie może zdewastować drogie części zawieszenia. Jaka jest alternatywa?

REKLAMA

Czy aluminiowe felgi to dobry wybór? Poradnik eksperta

Potocznie zwane "alufelgami", aluminiowe obręcze są lżejsze od stalowych. Dzięki temu zmniejsza się zużycie zawieszenia i hamulców, auto zacznie też zużywać trochę mniej paliwa.

Czy warto kupić aluminiowe felgi? Ekspert radzi

Aluminiowe felgi to nie tylko ładny dodatek do auta. Popularne "alusy", zamiast tradycyjnych stalowych felg, dają wymierne korzyści: dzięki lżejszym felgom mniej zużywają się zawieszenie i hamulce, można także zauważyć spadek zużycia paliwa.

Poradnik eksperta: 10 przykazań offroadera

Przedstawiamy kilka sugestii dotyczących etycznej strony Offroad’u, który jest sportem mającym bezpośredni wpływ na środowisko naturalne. Przyjmując nasz punkt widzenia, wyrażony w tym artykule, przyczynicie się do poprawy piaru polskich offroaderów oraz środowiska.

Dlaczego warto dbać o prawidłowe ciśnienie w oponach?

Utrzymywanie prawidłowego ciśnienia powietrza w oponach samochodowych ma wpływ na wydłużenie żywotności opon, większą oszczędność paliwa, a także wpływa na lepsze i bezpieczniejsze prowadzenie pojazdu

Czym jest ząbkowanie opon?

Zjawisko ząbkowania to jeden z wielu problemów z ogumieniem, jaki może spotkać użytkowników samochodów osobowych. Mechanizm jego powstawania jest złożony i trudny do wyeliminowania.

Dlaczego odpowiednie ciśnienie w oponach jest ważne?


Ciśnienie w oponach samochodowych ma wpływ na zużycie paliwa, żywotność opon oraz bezpieczeństwo jazdy.

Jak prawidłowo wymieniać amortyzatory? Poradnik.

Wymiana amortyzatorów to pozornie dość łatwa czynność. Podczas wykonywania tej naprawy należy jednak pamiętać o szeregu zasad. Gwarantują one prawidłowe działanie układu zawieszenia i dłuższą żywotność amortyzatorów.

Jak rozpoznać śliską jezdnię zimą?

Jeżeli jezdnia pokryta jest warstwą wody i widać ślady samochodów, które nią już przejechały, można mieć pewność, że będzie ona tak śliska, jak po zwykłym deszczu, przynajmniej do miejsca, gdzie warstwa pokrywającej ją wody stanie się bardzo cienka.

Zintegrowana infolinia Renault Warszawa


Zakłady Renault Warszawa wprowadziły jeden zintegrowany numer telefonu, pod którym można umówić się na wizytę we wszystkich czterech serwisach.

Jak odkręcić zapieczone śruby?


Śrubę, która pozornie stawia opór nie do złamania, może pokonać nieco chemii i czas. Lepiej jednak zapobiegać takim sytuacjom.

Tekstylne łańcuchy śniegowe

Alternatywą dla klasycznych, metalowych łańcuchów, są wygodniejsze i szybsze do założenia łańcuchy tekstylne. Mogą okazać się niezbędne kiedy w trudnych warunkach, przy dużej ilości śniegu, ruszenie z miejsca okaże się niemożliwe.

Łańcuchy tekstylne na opony

Gdy spadnie dużo śniegu, w niektórych sytuacjach kierowcy nie poradzą sobie bez zakładania łańcuchów na opony. Alternatywą dla powszechnie znanych, ciężkich metalowych łańcuchów są łańcuchy tekstylne.

Jak stosować koło zapasowe w sprayu?

Coraz częściej, w nowych autach producent zamiast dać koło zapasowe lub dojazdówkę, dodaje puszkę z kołem zapasowym w spray’u. Awaryjny uszczelniacz opon to prosty w obsłudze sposób na „kapcia”.

Koło zapasowe w sprayu - jak go używać?

W nowych autach najczęściej spotykanym widokiem po otwarciu  miejsca na koło zapasowe - jest brak koła zapasowego. Producenci oferują tańszą alternatywę - puszkę z awaryjnym uszczelniaczem opon. Jest łatwa w obsłudze i pozwala na szybkie pozbycie się "kapcia".

Wymiana koła krok po kroku

Najważniejsze przy wymianie koła jest ostrożność i dokładność, aby samochód nie spadł nam z podnośnika a felga została dobrze dokręcona do piasty.

Jak zmienić koło?

Zmiana koła w bolidzie mechanikom w F1 zajmuje to kilka sekund. My nie musimy robić tego tak szybko, najważniejsza jest dokładność i bezpieczeństwo.

Felga: polerowanie, malowanie czy chromowanie?

Nie od dziś wiadomo, że chromowane elementy auta stały się pewnego rodzaju wyznacznikiem prestiżu. Auta wyposażone w pakiety chromowanych dodatków i chromowane felgi, błyszczą i zwracają na siebie uwagę. A jak wygląda sytuacja, kiedy sami chcielibyśmy dodać swojemu pojazdowi troszkę blasku, a przy tym zaoszczędzić?

Felgi: polerować, malować czy chromować?


Jest kilka sposobów na poprawę wyglądu naszych felg. Możemy je wypolerować, pomalować lub pochromować. Niektóre z tych czynności możemy wykonać samemu, inne trzeba zlecić specjaliście.

Co zabrać na wyprawę turystyczną z przyczepą campingową lub camperem?

Turystyka motorowa, zwłaszcza ta najbardziej zaawansowana, z własnym hotelem na kółkach, rządzi się swoimi prawami. Jedno z nich mówi o konieczności posiadania ze sobą wszystkich niezbędnych przedmiotów, narzędzi i przyrządów.

Kiedy opona nadaje się do wymiany?

Są dwa czynniki mające wpływ na podjęcie decyzji o wymianie opon na nowe. Pierwszy z nich to trwałość określana przez producenta. Drugim czynnikiem jest poziom zużycia bieżnika związany z jego głębokością.

Kiedy oponę zastąpić nową?

O podjęciu decyzji o wymianie opony na nową wpływ mają dwa czynniki. Pierwszym jest fizyczny poziom zużycia opony oceniany na przykład głębokością bieżnika. Drugim - trwałość określana przez producenta.

Zima w Polsce: Podlasie


Podlasie położone jest na terytorium „Zielonych Płuc Polski”. Unikalność oraz dziewiczy charakter mało zaludnionych terenów tego regionu sprawia, że naprawdę warto oglądać jego kontury z perspektywy kilkuset metrów nad ziemią.

Techniki driftingu cz.2


Oto druga część opisu technik driftingowych. Druga część dekalogu zasad, które każdy drifter musi poznać.

Jak zdjąć oponę z felgi?

W obecnych czasach nie praktykuje się samodzielnego naprawiania uszkodzonych opon. Liczne wyspecjalizowane warsztaty wulkanizacyjne zrobią to szybko, solidnie i tanio.

Jak zdejmować opony z felg?

Dziś już nie trzeba posiadać specjalnych umiejętności i tracić czasu na samodzielne naprawy uszkodzonych opon. Za niską cenę, zrobią to za nas warsztaty wulkanizacyjne.

Jak bezpiecznie zjechać z drogi z uszkodzoną oponą?

Przebita opona to problem, który może zdarzyć się każdemu i wszędzie. Niestety, jeśli nam się to przytrafi, kontrola nad samochodem jest bardzo trudna. Podpowiadamy, jak bezpiecznie zjechać z drogi i zatrzymać się z uszkodzoną oponą.

Sposób na ruszanie w zimie? Żwirek dla kota!

Nie wszyscy muszą lubić koty, ale ich szczęśliwi właściciele w zimę mają z nich dodatkowy pożytek. Może nie dokładnie z samych zwierzaków, ale ze żwirku, który co jakiś czas wsypują do kuwety.

Jak jeździć i nie zepsuć samochodu?

Trzymanie nogi na sprzęgle, jazda bez odpowiedniego ciśnienia i na rezerwie to najkrótsza droga do awarii naszego samochodu. Technika jazdy ma wpływ na żywotność pojazdu.

Kiedy opona nie nadaje się do naprawy?

Od razu zaznaczymy, że ocenę stanu technicznego naszego ogumienia lepiej pozostawić specjalistom. Nie dajmy się im jednak naciągnąć, jeżeli stwierdzą, że powodem wymiany są przebicie gwoździem czy niewielkie otarcia.

Dlaczego „zimówki” są droższe od opon letnich?

Generalnie użytkowanie samochodu w trakcie miesięcy zimowych jest droższe niż w ciągu lata. O cenie opon decyduje rodzaj mieszanki stosowany podczas produkcji.

Czym jest spowodowana wyższa cena "zimówek" niż opon letnich?

Eksploatacja samochodu podczas zimowych miesięcy jest droższa niż podczas lata. O cenie opon decyduje głównie rodzaj mieszanki stosowany podczas ich produkcji.

Jak ciśnienie w oponach wpływa na bezpieczeństwo jazdy?

Prawidłowe ciśnienie w oponach ma bardzo istotny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Niestety, większość kierowców sprawdza je tylko raz – podczas montażu nowych opon lub po naprawie u wulkanizatora.

Wpływ ciśnienia w oponach na bezpieczeństwo

Właściwie napompowane opony mają ogromny i nieoceniony wpływ na nasze bezpieczeństwo. Niestety wciąż jest to lekceważone i większość kierowców, ciśnienie sprawdza jedynie podczas wymiany lub montażu nowego kompletu.

Czy warto kupić opony z kevlaru?

Do zakupu opon z kevlaru odstraszać może cena, ale miłośnicy szybkiej jazdy będą je uwielbiać, ponieważ kojarzą się z Formułą 1 i dużymi prędkościami. Czy sprawdzą się podczas codziennej jazdy?

Opony z kevlaru - czy warto?

Bardzo wysoka cena opon wykonanych z kevlaru, działa odstraszająco. Jednak nie na miłośników szybkiej jazdy, którzy kojarzą je z Formułą 1 i dużymi prędkościami. Ale czy takie opony mają zastosowanie w codziennej jeździe?

Racjonalne zaplanowanie podróży cz.II

Podróżowanie musi łączyć się z racjonalnymi metodami przygotowania się do podróży. Przedstawiamy kilka cennych wskazówek, jak należy przygotować nasze auto do drogi.

Jakie mogą być przyczyny drgań kierownicy podczas jazdy?

Jakie mogą być przyczyny drgań kierownicy? Ich amplituda wcale nie musi być duża, aby po dłuższym czasie doprowadzić prowadzącego pojazd do rozstroju nerwowego. Mogą świadczyć o drobnych, jak i poważnych usterkach. Na pewno nie można ich ignorować.

Gdzie montować opony typu run flat?

Pomimo wyglądu zbliżonego do zwykłych opon, montaż opon typu run flat, powinno się zlecać odpowiednio przeszkolonym ludziom, dysponującym specjalnym sprzętem. Podejmując się montażu na własną rękę, sporo ryzykujemy.

Czy warto samodzielnie zakładać opony run flat?

Eksperci są zdania, że pomimo wyglądu zbliżonego do zwykłych opon, run flat’y powinny być montowane przez odpowiednio przeszkolonych pracowników i przy użyciu specjalnego sprzętu. Montaż na własną rękę jest raczej ryzykowny.

Jak zadbać o opony letnie po założeniu zimowych?

Opony wrzucone w róg garażu, na strych czy do komórki nie stracą przez kilka miesięcy swoich właściwości jezdnych, ale przechowywane w prawidłowy sposób posłużą nam nieco dłużej.

Po wymianie na zimówki czas zadbać o opony letnie

Opony przechowywane we właściwy sposób, pozwolą cieszyć się ich dłuższą eksploatacją. Będą mniej narażone na zużycie i zniszczenie niż opony rzucone bezładnie w kąt garażu.

Czy letnie opony hamują lepiej od zimowych?

W dyskusjach dotyczących skuteczności opon ścierają się stanowiska zwolenników sezonowych zmian ogumienia z wielbicielami opon całorocznych. Niewiele osób natomiast zastanawia się nad skutecznością ich hamowania.

REKLAMA