Jak jeździć i nie zepsuć samochodu?
REKLAMA
REKLAMA
Nawet najlepsze auto pod „kierownictwem” kiepskiego kierowcy nie wytrzyma takich obciążeń jak:
REKLAMA
- wjeżdżanie w dziury
Efekt: usterki zawieszenia, większa tendencja do korozji
- skręcanie kierownicy do końca przy zawracaniu lub gdy wjeżdżamy w dziurę lub na krawężnik
Efekt: przeciążenia układu kierowniczego
- jazda z ogrzewaniem „na maksa” na niewielkich odcinkach drogi
Efekt: zużycie silnika
Zobacz również: Co robić, by nie uszkodzić podwozia?
- wchodzenie na wysokie obroty zanim silnik się rozgrzeje
Efekt: zużycie silnika
- ostre ruszanie z miejsca
Efekt: wysokie zużycie opon i wyższe spalanie, zużywanie się mechanizmu różnicowego oraz przegubów, jeżeli to jest ostre ruszanie w zakręcie
- jazda ze zbyt niskim ciśnieniem w oponach
Efekt: wysokie zużycie opon i wyższe spalanie paliwa
- jazda z nogą na sprzęgle
Efekt: wysokie zużycie sprzęgła
Zobacz również: Jak holować pojazd z automatyczną skrzynią biegów?
- jazda z nogą na hamulcu (!)
Efekt: wysokie zużycie tarcz i klocków hamulcowych
- jazda z minimalną ilością paliwa
Efekt: szybsze zużycie pompy paliwowej - musi ona wówczas mocniej pracować, aby pokonać podciśnienie powstające w baku.
REKLAMA
REKLAMA