Techniki driftingu cz.1.
REKLAMA
REKLAMA
1. Braking Drift (Linking) - poprzez krótkie, energiczne wciśnięcie pedału hamulca, przenosimy masę pojazdu na przednią oś w momencie rozpoczynania się zakrętu. Powoduje to utratę przyczepności tylnej osi oraz rozpoczęcie poślizgu. Trzeba pamiętać, że im bardziej nasze auto ulega nadsterowności, tym delikatniej powinniśmy operować hamulcem.
REKLAMA
2. Clutch Kick - popularny "strzał ze sprzęgła". Technika ta polega na wciśnięciu pedału sprzęgła , często (nie zawsze) na zredukowaniu biegu i energicznym odpuszczeniu go w momencie przejazdu przez zakręt. Powoduje to tzw. strzał, prowadzący do utraty przyczepności, a co za tym idzie do poślizgu.
Zobacz również: Wyścigi na jedną czwartą mili: jak zacząć?
3. Dirt Drop Drift - technika polegająca na wyjechaniu tylną osią poza tor lub na nawierzchnię o mniejszej przyczepności co zapoczątkuje poślizg. Opanowanie tej techniki jest przydatne w przypadku aut o mniejszej mocy.
4. E-Brake Drift (Emergency Brake Drift, Side Brake Drift) - podstawowa technika polegająca na wciśnięciu sprzęgła i równoczesnym zaciągnięciu i odpuszczeniu hamulca ręcznego. Inicjuje to poślizg poprzez chwilowe zblokowanie tylnej osi. Często łączy się tą technikę z innymi, korygując nią błędy czy ratując się z opresji.
Zobacz również: Co to jest drifting?
5. Feint Drift - zwany również "rybką", zabieg polegający na gwałtownym skręceniu kierownicy przed zakrętem w przeciwnym do niego kierunku. Następnie należy odbić czyli skręcić kierownicą w stronę zakrętu. Dynamiczne wykonanie manewru, powoduje wprowadzenie auta w poślizg.
REKLAMA
REKLAMA