Opony z kevlaru - czy warto?
REKLAMA
REKLAMA
Faktem jest, że największe korzyści objawiają się podczas jazdy sportowej i z dużymi prędkościami. Opona ta ma lepszą trakcję, większą stabilność podczas szybko pokonywanych zakrętów, wyższą trwałość oraz lepsze odprowadzenie wody. Ponadto zapewnia wyjątkową precyzję kierowania oraz stabilność podczas jazdy z wysoką prędkością.
REKLAMA
Zobacz również: Czy opony zimowe i letnie można zastąpić całorocznymi?
REKLAMA
Opony z kevlaru mają najczęściej asymetryczny bieżnik, szeroki i masywny bark zewnętrzny i bardziej płaski profil bieżnika. Oznacza to większą powierzchnię (od 4 do 8 proc.) przylegania opony do drogi, co bezpośrednio przekłada się na poprawę przyczepności.
Te kilka procent więcej styku z nawierzchnią jest bardzo ważne, gdyż powierzchnia styku opony z drogą jest niewiele większa niż kartka pocztowa. W stopce opony, czyli miejscu, w którym opona styka się z felgą zastosowano kevlar i dzięki temu boki zostały usztywnione oraz stały się bardziej odporne na skręcanie i nagrzewanie. Ponadto opona zapewnia dużą stabilność na zakrętach i precyzję kierowania, zwłaszcza podczas pracy w wysokich temperaturach, typowych dla toczącej się opony.
Zobacz również: Jak przechowywać opony?
Czym jest kevlar
Jest jednym z najważniejszych włókien sztucznych. Właściwości kevlaru sprawiają, że jest on idealnym materiałem wszędzie tam, gdzie liczy się niewielka masa, wytrzymałość oraz odporność na korozję. Występuje w różnych formach, jako włókna, arkusze lub masa włóknista, w zależności od konkretnych potrzeb i wymagań. Przy tej samej masie jest pięciokrotnie wytrzymalszy od stali. Odznacza się dużą wytrzymałością w szerokim zakresie temperatur i stabilnością wymiarową oraz odpornością na zużycie. Używany jest do kamizelek kuloodpornych, w pojazdach kosmicznych oraz lotnictwie.
REKLAMA
REKLAMA