Felga: polerowanie, malowanie czy chromowanie?
REKLAMA
REKLAMA
Kolor? Polerka? Chrom?
Każdy tuningując swoje auto wie, że bez ładnej felgi wygląd auta nigdy nie jest zadowalający. Są różne metody dodania połysku naszym felgom. Zakłady lakiernicze oferują malowanie felg i ich lakierowanie co przy odpowiednim doborze koloru może dawać świetny efekt współgrając kolorystycznie z elementami naszego pojazdu. Trzeba jednak bardzo uważać gdyż lakier jest bardzo delikatny i przy zbyt cienkiej jego warstwie, najdrobniejsze obtarcia mogą spowodować jego odpadanie. Wszystko oczywiście zależy od jakości wykonania oraz eksploatacji. Musimy pamiętać, że nie zawsze tanio znaczy dobrze a niewielka dopłata za warstwowe nałożenie lakieru może oszczędzić nam rozczarowań przez długi czas. Odpowiednie kosmetyki do lakieru pozwalają utrzymać efekt połysku i nasycenia wybranego przez nas koloru.
REKLAMA
Zobacz również: Jak odnowić felgi samochodowe?
Felgę aluminiową możemy bez niczyjej pomocy spolerować na połysk sami. Jest to kolejna metoda zmiany wizerunku naszego koła. Papier ścierny w różnych grubościach, pasta polerska i troszkę naszego potu dadzą na pewno zadowalający efekt. Można oczywiście zlecić to odpowiednim zakładom, ale wtedy już musimy liczyć się z kosztami. Polerka felgi nadaje jej, prawie że lustrzanego blasku. Trzeba niestety bardzo uważać w zimę kiedy jezdnie sypane są "solą", która może spowodować korozję. Warto też unikać myjni automatycznych, których aktywne piany momentalnie potrafią zniszczyć efekt połysku. Raz na jakiś czas trzeba będzie również odświeżyć nasze felgi, taką samą metodą, ale już na pewno mniejszym nakładem pracy. Metoda bardzo efektowna i co najważniejsze nie wymaga dużych nakładów pieniężnych.
Zobacz również: Jak dobrać felgi i koła o innym rozmiarze?
REKLAMA
Połysk, połyskiem, a jak byśmy chcieli mieć felgi tak błyszczące, że mogli byśmy się w nich nawet przejrzeć? Rozwiązaniem jest chrom. Koszt zakupu nowych, oryginalnie chromowanych felg sięga kilku, niekiedy nawet kilkunastu tysięcy złotych. Nie każdy może sobie na to pozwolić, dlatego coraz więcej zakładów galwanizacyjnych w swoich ofertach proponuje chromowanie felg. Warto zwracać uwagę na metody chromowania, od których zależy jakość i żywotność żądanego efektu. Ceny są przeważnie bardzo konkurencyjne i kilkukrotnie niższe od kosztów zakupu nowych chromowanych felg lecz trzeba się liczyć z niższą jakością. Bardzo efektowną metodą chromowania jest metoda warstwowa, która z reguły jest droższa, ale zapewni jakość i trwałość przy drobnych obtarciach. Zbyt cienka warstwa bądź czy nieodpowiednie przygotowanie felgi (odtłuszczanie, trawienie, rozjaśnianie, cynkowanie) powodować będzie podobne problemy jak w przypadku lakieru. Chrom będzie po prostu odpadał warstwami i pękał w kolejnych miejscach. Istnieją również okleiny dające efekt chromu na felgach, lecz efekt jest krótkotrwały a po pewnym czasie okleiny odchodzą i auto wygląda fatalnie.
Podsumowując, warto przeanalizować, który zabieg kosmetyczny dla naszych felg będzie najbardziej odpowiedni. Kolorystyczna wariacja w zakładzie lakierniczym, oślepiający blask chromu czy może po prostu troszkę poświęcenia przy polerowaniu? Decyzję każdy musi podjąć sam.
REKLAMA
REKLAMA