REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Felga: polerowanie, malowanie czy chromowanie?

Jakub Czyżkowski
Nie od dziś wiadomo, że chromowane elementy auta stały się pewnego rodzaju wyznacznikiem prestiżu. Auta wyposażone w pakiety chromowanych dodatków i chromowane felgi, błyszczą i zwracają na siebie uwagę. fot. Dodge
Nie od dziś wiadomo, że chromowane elementy auta stały się pewnego rodzaju wyznacznikiem prestiżu. Auta wyposażone w pakiety chromowanych dodatków i chromowane felgi, błyszczą i zwracają na siebie uwagę. fot. Dodge

REKLAMA

REKLAMA

Nie od dziś wiadomo, że chromowane elementy auta stały się pewnego rodzaju wyznacznikiem prestiżu. Auta wyposażone w pakiety chromowanych dodatków i chromowane felgi, błyszczą i zwracają na siebie uwagę. A jak wygląda sytuacja, kiedy sami chcielibyśmy dodać swojemu pojazdowi troszkę blasku, a przy tym zaoszczędzić?

Kolor? Polerka? Chrom?

Każdy tuningując swoje auto wie, że bez ładnej felgi wygląd auta nigdy nie jest zadowalający. Są różne metody dodania połysku naszym felgom. Zakłady lakiernicze oferują malowanie felg i ich lakierowanie co przy odpowiednim doborze koloru może dawać świetny efekt współgrając kolorystycznie z elementami naszego pojazdu. Trzeba jednak bardzo uważać gdyż lakier jest bardzo delikatny i przy zbyt cienkiej jego warstwie, najdrobniejsze obtarcia mogą spowodować jego odpadanie. Wszystko oczywiście zależy od jakości wykonania oraz eksploatacji. Musimy pamiętać, że nie zawsze tanio znaczy dobrze a niewielka dopłata za warstwowe nałożenie lakieru może oszczędzić nam rozczarowań przez długi czas. Odpowiednie kosmetyki do lakieru pozwalają utrzymać efekt połysku i nasycenia wybranego przez nas koloru.

REKLAMA

Zobacz również: Jak odnowić felgi samochodowe?

Felgę aluminiową możemy bez niczyjej pomocy spolerować na połysk sami. Jest to kolejna metoda zmiany wizerunku naszego koła. Papier ścierny w różnych grubościach, pasta polerska i troszkę naszego potu dadzą na pewno zadowalający efekt. Można oczywiście zlecić to odpowiednim zakładom, ale wtedy już musimy liczyć się z kosztami. Polerka felgi nadaje jej, prawie że lustrzanego blasku. Trzeba niestety bardzo uważać w zimę kiedy jezdnie sypane są "solą", która może spowodować korozję. Warto też unikać myjni automatycznych, których aktywne piany momentalnie potrafią zniszczyć efekt połysku. Raz na jakiś czas trzeba będzie również odświeżyć nasze felgi, taką samą metodą, ale już na pewno mniejszym nakładem pracy. Metoda bardzo efektowna i co najważniejsze nie wymaga dużych nakładów pieniężnych.

Zobacz również: Jak dobrać felgi i koła o innym rozmiarze?

REKLAMA

Połysk, połyskiem, a jak byśmy chcieli mieć felgi tak błyszczące, że mogli byśmy się w nich nawet przejrzeć? Rozwiązaniem jest chrom. Koszt zakupu nowych, oryginalnie chromowanych felg sięga kilku, niekiedy nawet kilkunastu tysięcy złotych. Nie każdy może sobie na to pozwolić, dlatego coraz więcej zakładów galwanizacyjnych w swoich ofertach proponuje chromowanie felg. Warto zwracać uwagę na metody chromowania, od których zależy jakość i żywotność żądanego efektu. Ceny są przeważnie bardzo konkurencyjne i kilkukrotnie niższe od kosztów zakupu nowych chromowanych felg lecz trzeba się liczyć z niższą jakością. Bardzo efektowną metodą chromowania jest metoda warstwowa, która z reguły jest droższa, ale zapewni jakość i trwałość przy drobnych obtarciach. Zbyt cienka warstwa bądź czy nieodpowiednie przygotowanie felgi (odtłuszczanie, trawienie, rozjaśnianie, cynkowanie) powodować będzie podobne problemy jak w przypadku lakieru. Chrom będzie po prostu odpadał warstwami i pękał w kolejnych miejscach. Istnieją również okleiny dające efekt chromu na felgach, lecz efekt jest krótkotrwały a po pewnym czasie okleiny odchodzą i auto wygląda fatalnie.

Podsumowując, warto przeanalizować, który zabieg kosmetyczny dla naszych felg będzie najbardziej odpowiedni. Kolorystyczna wariacja w zakładzie lakierniczym, oślepiający blask chromu czy może po prostu troszkę poświęcenia przy polerowaniu? Decyzję każdy musi podjąć sam.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

    1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    REKLAMA

    Ekologia transportu drogowego. Ekologiczna flota może oznaczać wydajną flotę

    Dekarbonizacja transportu to temat, który ma coraz większe znaczenie dla osób związanych z branżą TSL. Tu powstaje jednak kluczowe pytanie. Czy transport drogowy może być ekologiczny?

    Czy można jeździć rowerem zimą? Co na to przepisy drogowe?

    Pytanie o to, czy można jeździć rowerem zimą, jest o tyle zasadnicze, że warunki pogodowe stają się coraz trudniejsze. Jaką odpowiedź przynoszą przepisy? I jakie kierującym grożą mandaty?

    REKLAMA