REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Felga: polerowanie, malowanie czy chromowanie?

Jakub Czyżkowski
Nie od dziś wiadomo, że chromowane elementy auta stały się pewnego rodzaju wyznacznikiem prestiżu. Auta wyposażone w pakiety chromowanych dodatków i chromowane felgi, błyszczą i zwracają na siebie uwagę. fot. Dodge
Nie od dziś wiadomo, że chromowane elementy auta stały się pewnego rodzaju wyznacznikiem prestiżu. Auta wyposażone w pakiety chromowanych dodatków i chromowane felgi, błyszczą i zwracają na siebie uwagę. fot. Dodge

REKLAMA

REKLAMA

Nie od dziś wiadomo, że chromowane elementy auta stały się pewnego rodzaju wyznacznikiem prestiżu. Auta wyposażone w pakiety chromowanych dodatków i chromowane felgi, błyszczą i zwracają na siebie uwagę. A jak wygląda sytuacja, kiedy sami chcielibyśmy dodać swojemu pojazdowi troszkę blasku, a przy tym zaoszczędzić?

Kolor? Polerka? Chrom?

Każdy tuningując swoje auto wie, że bez ładnej felgi wygląd auta nigdy nie jest zadowalający. Są różne metody dodania połysku naszym felgom. Zakłady lakiernicze oferują malowanie felg i ich lakierowanie co przy odpowiednim doborze koloru może dawać świetny efekt współgrając kolorystycznie z elementami naszego pojazdu. Trzeba jednak bardzo uważać gdyż lakier jest bardzo delikatny i przy zbyt cienkiej jego warstwie, najdrobniejsze obtarcia mogą spowodować jego odpadanie. Wszystko oczywiście zależy od jakości wykonania oraz eksploatacji. Musimy pamiętać, że nie zawsze tanio znaczy dobrze a niewielka dopłata za warstwowe nałożenie lakieru może oszczędzić nam rozczarowań przez długi czas. Odpowiednie kosmetyki do lakieru pozwalają utrzymać efekt połysku i nasycenia wybranego przez nas koloru.

REKLAMA

Zobacz również: Jak odnowić felgi samochodowe?

Felgę aluminiową możemy bez niczyjej pomocy spolerować na połysk sami. Jest to kolejna metoda zmiany wizerunku naszego koła. Papier ścierny w różnych grubościach, pasta polerska i troszkę naszego potu dadzą na pewno zadowalający efekt. Można oczywiście zlecić to odpowiednim zakładom, ale wtedy już musimy liczyć się z kosztami. Polerka felgi nadaje jej, prawie że lustrzanego blasku. Trzeba niestety bardzo uważać w zimę kiedy jezdnie sypane są "solą", która może spowodować korozję. Warto też unikać myjni automatycznych, których aktywne piany momentalnie potrafią zniszczyć efekt połysku. Raz na jakiś czas trzeba będzie również odświeżyć nasze felgi, taką samą metodą, ale już na pewno mniejszym nakładem pracy. Metoda bardzo efektowna i co najważniejsze nie wymaga dużych nakładów pieniężnych.

Zobacz również: Jak dobrać felgi i koła o innym rozmiarze?

REKLAMA

Połysk, połyskiem, a jak byśmy chcieli mieć felgi tak błyszczące, że mogli byśmy się w nich nawet przejrzeć? Rozwiązaniem jest chrom. Koszt zakupu nowych, oryginalnie chromowanych felg sięga kilku, niekiedy nawet kilkunastu tysięcy złotych. Nie każdy może sobie na to pozwolić, dlatego coraz więcej zakładów galwanizacyjnych w swoich ofertach proponuje chromowanie felg. Warto zwracać uwagę na metody chromowania, od których zależy jakość i żywotność żądanego efektu. Ceny są przeważnie bardzo konkurencyjne i kilkukrotnie niższe od kosztów zakupu nowych chromowanych felg lecz trzeba się liczyć z niższą jakością. Bardzo efektowną metodą chromowania jest metoda warstwowa, która z reguły jest droższa, ale zapewni jakość i trwałość przy drobnych obtarciach. Zbyt cienka warstwa bądź czy nieodpowiednie przygotowanie felgi (odtłuszczanie, trawienie, rozjaśnianie, cynkowanie) powodować będzie podobne problemy jak w przypadku lakieru. Chrom będzie po prostu odpadał warstwami i pękał w kolejnych miejscach. Istnieją również okleiny dające efekt chromu na felgach, lecz efekt jest krótkotrwały a po pewnym czasie okleiny odchodzą i auto wygląda fatalnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podsumowując, warto przeanalizować, który zabieg kosmetyczny dla naszych felg będzie najbardziej odpowiedni. Kolorystyczna wariacja w zakładzie lakierniczym, oślepiający blask chromu czy może po prostu troszkę poświęcenia przy polerowaniu? Decyzję każdy musi podjąć sam.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA