REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
70 lat temu powstał prototyp samochodu Pionier. Po wojnie była to jedna z pierwszych prób stworzenia auta rodzimej konstrukcji.
Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.
Kupowanie samochodów przez internet stało się popularne. Utrwaliły się zmiany w sposobie sprzedaży samochodów osobowych na rynku wtórnym, które wywołała pandemia.
Polacy wrócili do salonów samochodowych. Badanie ruchu w salonach samochodowych, przeprowadzone na próbie blisko 300 tys. unikalnych klientów, pokazuje wyraźnie, że coraz więcej osób odwiedza wiele ww. placówek.
REKLAMA
Prima Aprilis? 3-letni okres oczekiwania na dostawę auta, szyby „na korbki”, 24 tysiące złotych (MIESIĘCZNIE) za samochód, papierowa umowa leasingu w dobie rewolucji technologicznej – to niektóre historie „z życia” rynku moto, jakie wytypowali analitycy Carsmile w okazjonalnym raporcie na 1 kwietnia. Choć do złudzenia przypominają one prima-aprilisowe żarty, w rzeczywistości są … prawdziwe.
Będzie nowa procedura uzyskania świadectwa homologacji montażu dodatkowej instalacji (R115) zasilania gazem pojazdu - wynika z projektu rozporządzenia resortu infrastruktury. Przeniesie ona prawa i obowiązki wynikające z posiadania świadectw homologacji na zakład montujący.
Jakich samochodów szukają kobiety? Czarna Toyota, w nadwoziu typu SUV (lub crossover), z automatyczną skrzynią biegów i napędem benzynowym. Taki obraz najbardziej poszukiwanego auta wyłania się z konfiguracji sporządzanych przez kobiety – podaje platforma Carsmile. Panie nie mają natomiast skonkretyzowanych preferencji jeśli chodzi o modele samochodów. Ostatecznie wybierają pojazdy, które kosztują miesięcznie ok. 1900 zł netto.
10 modeli aut klasy premium, za które miesięcznie należy zapłacić średnio 14 tys. zł netto. Zestawienie otwiera Mercedes AMG GT z ratą leasingu odpowiadającą aż 5 miesięcznym pensjom przeciętnego Polaka
REKLAMA
To już druga edycja plebiscytu jakiego dotychczas w branży motorsportu nie było. Najciekawsze Auto Motorsportowe - plebiscyt, w którym internauci głosują nie na zawodników a na ich motorsportowe auta.
Na koniec stycznia br. w Polsce było zarejestrowanych już łącznie 67,1 tys. pojazdów z napędem elektrycznym, ale ich liczba szybko wzrasta i – jak szacuje PSPA – w 2025 roku sprzedaż samochodów zeroemisyjnych przekroczy już poziom 100 tys. sztuk rocznie. Ponieważ jednak wciąż są one jeszcze nowością na rynku, postępowania z nimi uczą się zarówno ich użytkownicy, jak i odpowiednie służby, w tym straż pożarna. Kwestie gaszenia pożarów elektryków stają się tematem odpowiednich wytycznych. Statystyki pokazują, że do takich zdarzeń dochodzi ekstremalnie rzadko, w ubiegłym roku było ich zaledwie 10 na blisko 30 tys. aut.
Już co dziesiąta osoba poszukująca nowego auta jest zainteresowana elektrykiem. Rośnie też udział samochodów elektrycznych w rejestracjach. W styczniu przekroczył on 3%. Wciąż jednak marzenia o elektryku przegrywają w Polsce z rzeczywistością.
Zniesienie opłaty ewidencyjnej pobieranej przez samorząd w związku z rejestracją pojazdów i wydawaniem dokumentów potwierdzających uprawnienia do kierowania autami - m.in. takie rozwiązania zakłada projekt ustawy, o którego przyjęciu przez rząd poinformowała we wtorek Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
Polacy lubią samochody? To pytanie, które w ogólnoeuropejskim badaniu postanowił zadać Goodyear. Odpowiedzi? Te zaskakują.
Volvo Concept Recharge. Zobacz nagranie wideo z salonu w Warszawie! Samochód robi duże wrażenie, zaskakuje nowoczesnym designem!
Nissan Max-Out pokazuje przyszłość japońskiej marki. Zobacz jak się prezentuje nowe auto! Czy Nissan Max-Out podbije rynek?
Sektor zautomatyzowanych technologii sukcesywnie rośnie, a automatyzacja jest jednym z kluczowych elementów strategii rozwoju firm. Przedsiębiorstwa świadome nadchodzących wyzwań przyspieszają przebieg swoich inicjatyw biznesowych w zakresie cyfryzacji po kryzysie gospodarczym wywołanym pandemią.
Test: Audi S8 po liftingu. Choć waży 2,3 tony, sprint do 100 km/h zajmuje mu tylko 3,8 s. Choć 4.0 V8 bulgocze spod maski, to nadal prawdziwa limuzyna.
REKLAMA