REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Auta klasy premium – ranking

auta premium
auta premium
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

10 modeli aut klasy premium, za które miesięcznie należy zapłacić średnio 14 tys. zł netto. Zestawienie otwiera Mercedes AMG GT z ratą leasingu odpowiadającą aż 5 miesięcznym pensjom przeciętnego Polaka 

Rejestracje nowych aut nie zwalniają tempa 

Styczeń był dobrym miesiącem pod względem rejestracji nowych aut. Jak podaje IBRM Samar, w zeszłym miesiącu zarejestrowano w Polsce ponad 40 tysięcy nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t, co oznacza wzrost o 20,2% rok do roku. Uwagę w statystykach przykuwa jednak segment premium, z liczbą rejestracji wynoszącą 7,3 tysiąca sztuk i wzrostem w skali roku aż o 36%. To najlepszy styczeń w historii. Już co piąte nowe auto sprzedawane w Polsce należy do segmentu premium – wynika z danych Samaru. 

REKLAMA

REKLAMA

Marki premium  na rynku 

– Marki premium dominują obecnie w wyszukiwanych na naszej stronie. Zajęły wszystkie trzy miejsca w zestawieniu TOP3 preferowanych marek w ostatnich 4 miesiącach. Widać, że auta klasy premium, czy wręcz luksusowe, kosztujące katalogowo od kilkuset tysięcy złotych do grubo ponad miliona złotych, są bardzo poszukiwane, a kryzys gospodarczy tu nie zagląda - przyznaje Michał Knitter, wiceprezes Carsmile. 

SUVy i crossovery

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w segmencie samochodów o wartości 100-250 tys. zł, w którym najbardziej odczuwalny jest spadek popytu będący następstwem kryzysu w gospodarce. Ciekawostką jest jednak to, że nawet w tym segmencie cenowym, mocno trzyma się sprzedaż SUVów i crossoverów, które są dużo bardziej odporne na zawirowania gospodarcze od innych typów nadwozia.  – Rynek jest obecnie spolaryzowany, największym zainteresowaniom cieszą się najtańsze auta oraz klasa premium. W „środku” sprzedają się tylko SUVy i crossovery, reszta jakby zamarła -–ocenia Knitter. 

 

 

TOP10 najdroższych aut w leasingu 

Analitycy zestawili 10 najdroższych modeli. Posortowali je według miesięcznej raty leasingu zawartego na okres 5 lat (opłata wstępna oraz wykup wynoszą po 25 tys. zł netto). Zestawienie otwiera Mercedes AMG GT 63 S 4-Matic+. Czy 639 KM, 900 Nm, 3,2 s „do setki” to wystarczające argumenty, aby płacić miesięczną ratę na poziomie prawie 20 tys. zł plus VAT?! To równowartość niemal pięciu miesięcznych pensji przeciętnego Polaka w styczniu br. Czy tyle jest wart jeden z najpiękniejszych dźwięków silnika V8?

REKLAMA

Miesięczna rata leasingu aut ujętych w zestawieniu zaczyna się od niespełna 10 tys. zł netto (Volvo EX 90), a kończy na blisko 20 tysiącach, jakie miesięcznie musiałby zapłacić leasingobiorca Mercedesa AMG GT. Jest to spowodowane nie tylko wysoką ceną zakupu pojazdów, ale też stopami procentowymi, które pompują ratę leasingu. Można mieć jednak nadzieję, że w okresie spłaty leasingu, który założono na 5 lat, stopy procentowe spadną, a co za tym idzie – raty za auto też się zmniejszą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W zestawieniu najdroższych aut w leasingu znalazły się aż trzy modele BMW, dwa Porsche oraz po jednym, Jaguarze, Audi, Land Roverze oraz Volvo. Kwalifikują się one do segmentu premium, a nawet luksusowych modeli ze względu na cenę, która w czterech przypadkach oscyluje wokół miliona złotych. Najtańsze auto w zestawieniu, elektryczna nowość szwedzkiego koncernu, kosztuje w wybranej wersji wyposażenia „tylko” ok. 560 tys. zł. Co ciekawe, Volvo EX90 można już zamówić, ale pierwsze modele trafią do Polski najwcześniej na przełomie 2023 i 2024 roku (czas oczekiwania na realizację zamówienia, jaki obecnie podaje producent wynosi ok. 12-14 miesięcy). 

I choć nowy model Volvo nie miał jeszcze premiery w Polsce, deklarowany termin jego dostawy jest krótszy niż na przykład legendarnego Defendera, na którego trzeba czekać ok. 16 miesięcy. Niewiele krócej, bo ok. 14 miesięcy poczekamy też na najmocniejsze i najszybsze elektryczne Audi, eTron GT RS Quattro. W przypadku BMW XM, będącego jednocześnie najcięższym i najmocniejszym modelem w historii koncernu z Monachium, nie ma nawet obecnie możliwości uzyskania przybliżonego terminu produkcji auta (można go otrzymać dopiero składając zamówienie). 

Powrót polityki rabatowej 

Z czego wynika duża popularność segmentu premium, jaką obserwujemy na rynku? - Po pierwsze nabywcy drogich samochodów, których stać na opłacanie raty w wysokości kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie, nie zostali aż tak bardzo dotknięci przez kryzys jak nabywcy aut o średniej wartości, wynoszącej obecnie ok. 160 tys. zł. Po drugie, w segmencie premium widzimy powrót polityki rabatowej, niejednokrotnie dość agresywnej. Po trzecie, w wyniku wprowadzenia obowiązkowego wyposażenia samochodów w systemy bezpieczeństwa, ceny samochodów masowych zbliżyły się do segmentu premium. Różnica w miesięcznej racie za auto uważane za bardziej prestiżowe względem oferty marek masowych wynosi niejednokrotnie ok. 500-1000 zł, co przekonuje nowych nabywców do klasy premium – podsumowuje Michał Knitter. 

Autor: Katarzyna Siwek, Carsmile

Zobacz także: Klasa samochodu

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA