REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Auta klasy premium – ranking

auta premium
auta premium
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

10 modeli aut klasy premium, za które miesięcznie należy zapłacić średnio 14 tys. zł netto. Zestawienie otwiera Mercedes AMG GT z ratą leasingu odpowiadającą aż 5 miesięcznym pensjom przeciętnego Polaka 

Rejestracje nowych aut nie zwalniają tempa 

Styczeń był dobrym miesiącem pod względem rejestracji nowych aut. Jak podaje IBRM Samar, w zeszłym miesiącu zarejestrowano w Polsce ponad 40 tysięcy nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t, co oznacza wzrost o 20,2% rok do roku. Uwagę w statystykach przykuwa jednak segment premium, z liczbą rejestracji wynoszącą 7,3 tysiąca sztuk i wzrostem w skali roku aż o 36%. To najlepszy styczeń w historii. Już co piąte nowe auto sprzedawane w Polsce należy do segmentu premium – wynika z danych Samaru. 

REKLAMA

REKLAMA

Marki premium  na rynku 

– Marki premium dominują obecnie w wyszukiwanych na naszej stronie. Zajęły wszystkie trzy miejsca w zestawieniu TOP3 preferowanych marek w ostatnich 4 miesiącach. Widać, że auta klasy premium, czy wręcz luksusowe, kosztujące katalogowo od kilkuset tysięcy złotych do grubo ponad miliona złotych, są bardzo poszukiwane, a kryzys gospodarczy tu nie zagląda - przyznaje Michał Knitter, wiceprezes Carsmile. 

SUVy i crossovery

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w segmencie samochodów o wartości 100-250 tys. zł, w którym najbardziej odczuwalny jest spadek popytu będący następstwem kryzysu w gospodarce. Ciekawostką jest jednak to, że nawet w tym segmencie cenowym, mocno trzyma się sprzedaż SUVów i crossoverów, które są dużo bardziej odporne na zawirowania gospodarcze od innych typów nadwozia.  – Rynek jest obecnie spolaryzowany, największym zainteresowaniom cieszą się najtańsze auta oraz klasa premium. W „środku” sprzedają się tylko SUVy i crossovery, reszta jakby zamarła -–ocenia Knitter. 

 

 

TOP10 najdroższych aut w leasingu 

Analitycy zestawili 10 najdroższych modeli. Posortowali je według miesięcznej raty leasingu zawartego na okres 5 lat (opłata wstępna oraz wykup wynoszą po 25 tys. zł netto). Zestawienie otwiera Mercedes AMG GT 63 S 4-Matic+. Czy 639 KM, 900 Nm, 3,2 s „do setki” to wystarczające argumenty, aby płacić miesięczną ratę na poziomie prawie 20 tys. zł plus VAT?! To równowartość niemal pięciu miesięcznych pensji przeciętnego Polaka w styczniu br. Czy tyle jest wart jeden z najpiękniejszych dźwięków silnika V8?

REKLAMA

Miesięczna rata leasingu aut ujętych w zestawieniu zaczyna się od niespełna 10 tys. zł netto (Volvo EX 90), a kończy na blisko 20 tysiącach, jakie miesięcznie musiałby zapłacić leasingobiorca Mercedesa AMG GT. Jest to spowodowane nie tylko wysoką ceną zakupu pojazdów, ale też stopami procentowymi, które pompują ratę leasingu. Można mieć jednak nadzieję, że w okresie spłaty leasingu, który założono na 5 lat, stopy procentowe spadną, a co za tym idzie – raty za auto też się zmniejszą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W zestawieniu najdroższych aut w leasingu znalazły się aż trzy modele BMW, dwa Porsche oraz po jednym, Jaguarze, Audi, Land Roverze oraz Volvo. Kwalifikują się one do segmentu premium, a nawet luksusowych modeli ze względu na cenę, która w czterech przypadkach oscyluje wokół miliona złotych. Najtańsze auto w zestawieniu, elektryczna nowość szwedzkiego koncernu, kosztuje w wybranej wersji wyposażenia „tylko” ok. 560 tys. zł. Co ciekawe, Volvo EX90 można już zamówić, ale pierwsze modele trafią do Polski najwcześniej na przełomie 2023 i 2024 roku (czas oczekiwania na realizację zamówienia, jaki obecnie podaje producent wynosi ok. 12-14 miesięcy). 

I choć nowy model Volvo nie miał jeszcze premiery w Polsce, deklarowany termin jego dostawy jest krótszy niż na przykład legendarnego Defendera, na którego trzeba czekać ok. 16 miesięcy. Niewiele krócej, bo ok. 14 miesięcy poczekamy też na najmocniejsze i najszybsze elektryczne Audi, eTron GT RS Quattro. W przypadku BMW XM, będącego jednocześnie najcięższym i najmocniejszym modelem w historii koncernu z Monachium, nie ma nawet obecnie możliwości uzyskania przybliżonego terminu produkcji auta (można go otrzymać dopiero składając zamówienie). 

Powrót polityki rabatowej 

Z czego wynika duża popularność segmentu premium, jaką obserwujemy na rynku? - Po pierwsze nabywcy drogich samochodów, których stać na opłacanie raty w wysokości kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie, nie zostali aż tak bardzo dotknięci przez kryzys jak nabywcy aut o średniej wartości, wynoszącej obecnie ok. 160 tys. zł. Po drugie, w segmencie premium widzimy powrót polityki rabatowej, niejednokrotnie dość agresywnej. Po trzecie, w wyniku wprowadzenia obowiązkowego wyposażenia samochodów w systemy bezpieczeństwa, ceny samochodów masowych zbliżyły się do segmentu premium. Różnica w miesięcznej racie za auto uważane za bardziej prestiżowe względem oferty marek masowych wynosi niejednokrotnie ok. 500-1000 zł, co przekonuje nowych nabywców do klasy premium – podsumowuje Michał Knitter. 

Autor: Katarzyna Siwek, Carsmile

Zobacz także: Klasa samochodu

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA