REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wybrać auto? Zbiór porad

jak wybrać auto
jak wybrać auto
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Wybór i kupno auta to nie tylko pozytywne emocje ale również stres przed błędną decyzją i rozczarowaniem.

Jak wybrać model auta?

Według badanych stres to przede wszystkim skutek wydania subiektywnie dużej sumy pieniędzy, niezależnie czy chodzi o zakup samochodu używanego za 20 tys. zł czy nowego za 150 tys. zł. Zakup wymaga od kupującego dokładnej i czasochłonnej analizy ofert. Skutki błędu popełnionego na tym etapie mogą być bowiem odczuwane przez długi czas po nabyciu auta. To naturalna obawa.

REKLAMA

REKLAMA

Wątpliwości budzi też bezstronność doradcy w salonie mającym w portfolio auta wyłącznie jednej marki. Osoby, które nie znają się na samochodach wyrażają obawę, że zostaną zwyczajnie oszukane. Do tego często nie wiedzą, jakie auto wybrać - potrzebują więc profesjonalnego doradcy i wsparcia opartego na analizie ich potrzeb. Nie wszędzie jednak można na takie wsparcie liczyć, ale w przypadku dużych dystrybutorów profesjonalne, fachowe a przede wszystkim uczciwe doradztwo jest zapewnione.

Część badanych sygnalizuje też niechęć do samych wizyt w salonach samochodowych. Przytłacza ich konieczność odwiedzenia wielu miejsc,  a podczas wizyty w salonie towarzyszy im uczucie  skrępowania - nie są pewni, czy stać ich na oglądane auto, jak zostaną odebrani przez sprzedawcę itp. Badani narzekają też, że wybór samochodu wymaga umówienia się na wiele jazd próbnych, przez co proces zakupu staje się czasochłonny i męczący.

- Dla takich osób dobrym rozwiązaniem jest salon wirtualny, w którym bez wychodzenia z domu, w jednym miejscu można obejrzeć i porównać nawet kilka tysięcy ofert samochodów pochodzących od kilkudziesięciu producentów. To pozwala zawęzić obszar poszukiwań, zrezygnować z części jazd próbnych i oszczędzić cenny czas – mówi Tomasz Otto, Dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu odpowiedzialny za rozwój Automarket.pl. – Proces wyboru i zakupu auta może być przyjemny. Odpowiedzią na obawy kupujących jest profesjonalne doradztwo, które zmniejsza niepewność związaną z podejmowaniem decyzji. Istotne jest też poszukiwanie aut spełniających konkretne oczekiwania i potrzeby, a nie skupianie się wyłącznie na marce. Wielu kierowców szuka nie marki, ale komfortu i wygody związanej z użytkowaniem pojazdu.

Kupno auta – jaki rodzaj finansowanie wybrać?

REKLAMA

Kupno samochodu postrzegane jest jako znaczące ryzyko finansowe. Zaciągnięcie wieloletniego zobowiązania wiąże się ze stresem - szczególnie w momencie podpisania umowy. Poczucie odpowiedzialności za wybór odpowiedniego modelu finansowania, wizja braku możliwości zmiany decyzji i odczuwane przez dłuższy czas konsekwencje mogą przytłoczyć każdego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Spora grupa osób ma ograniczone zaufanie do doradców finansowych afiliowanych bezpośrednio przy sprzedawcach, dilerach aut. Dlatego skłonni są do niezależnego sprawdzenia oferowanych im warunków w zaprzyjaźnionej, zaufanej „instytucji finansowej”, a czasem u własnej księgowej.

- Warto tu zwrócić uwagę, że dla osób, które nie czują potrzeby posiadania samochodu na własność, dostępne są inne niż kredyt czy leasing formy użytkowania pojazdu. W przypadku wynajmu długoterminowego proces wyboru auta może być mniej stresujący, bo nie nabywamy go „na zawsze”. Taka formuła finansowania jest mniej obciążająca i przede wszystkim prostsza. Kupujący płaci miesięczne raty, a po 2-3 latach lub nawet roku, w zależności od okresu, na jaki została zawarta umowa, po prostu zwraca pojazd. Równocześnie może wtedy zdecydować się na kolejne, nowsze auto. Dodatkowe możliwości niesie specjalna, elastyczna forma wynajmu. Zakłada możliwość odstąpienia od umowy w dowolnym momencie, jeśli wynajem okaże się zbyt obciążający dla kierowcy lub gdy wybór będzie zwyczajnie nietrafiony. Bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Wybór wynajmu długoterminowego umożliwia także użytkowanie auta z wyższej półki, niż byłoby to możliwe w przypadku kupna na kredyt. Ważne jest też, kto udziela finansowania – mała firma pożyczkowa może budzić zaufanie na innym poziomie, niż duży bank czy renomowana instytucja finansowa – mówi Tomasz Otto.

Jak sprawdzić jakość samochodu przed zakupem?

Badani dzielili się także swoimi obawami związanymi z użytkowaniem zakupionego auta. Głównie wskazywano niepewność co do stanu technicznego (czy samochód okaże się taki, jak w opisie), a także kosztów utrzymania pojazdu. Część badanych miała złe doświadczenia z serwisowaniem wcześniej posiadanych aut, wskazując na nieuczciwość niektórych ASO czy wygórowane ceny podstawowych usług.

- Emocje związane z zakupem samochodu dość szybko mijają, a radość z posiadania nowego auta staje się mniej istotna niż poczucie spokoju, bezpieczeństwa czy niezależności. W sytuacji wysokiej inflacji, drogich części zamiennych i kosztownych napraw na znaczeniu zyskuje dostęp do zaufanego, przystępnego cenowo serwisu. Alternatywnym rozwiązaniem są wygodne dla użytkownika pakiety usług, w których cały ciężar obsługi auta – od wymiany opon, przez ewentualne naprawy, po ubezpieczenie pojazdu - przenoszony jest na firmę wynajmującą samochód. W takim przypadku kierowca nie ponosi dodatkowych kosztów eksploatacji, a użytkowanie auta jest „bezobsługowe” - dodaje Tomasz Otto.

Samochód w wynajmie długoterminowym realizowanym przez dużego i godnego zaufania dostawcę daje poczucie spokoju – ma gwarancję, jego stan techniczny jest potwierdzony i udokumentowany, a serwisem i ewentualnymi naprawami zajmuje się firma wynajmująca auto.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA