REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy warto wziąć kredyt na samochód? Tak, ale nie gotówkowy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Czy warto wziąć kredyt na samochód? Tak, ale nie gotówkowy
Czy warto wziąć kredyt na samochód? Tak, ale nie gotówkowy
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy warto wziąć kredyt na samochód? Tak, bo często inaczej nie da się kupić własnego auta. Trzeba jednak też wiedzieć jaki wziąć kredyt na samochód.
rozwiń >

Kredyt na samochód używany. Częściej gotówkowy...

BIK informuje, że w roku 2021 Polacy wzięli prawie 74,2 mld zł kredytów gotówkowych w bankach. Kredytów nie boją się zatem brać. Szczególnie że zdecydowaną większość z nich wydają na konkretny cel. Często celem tym jest zakup własnego samochodu. I tak, według danych Cofidis Polska, dzieje się nawet z co trzecią złotówką z powyższej kwoty.

REKLAMA

Czy warto wziąć kredyt na samochód? Tak, ale kredyt samochodowy

Chęć posiadania własnego pojazdu jest oczywista. I niejako została spotęgowana przez pandemię i jej ograniczenia. Tyle że w tym punkcie warto zastanowić się nad jednym. Czy warto wziąć kredyt na samochód? Wszystko zależy od wybranej przez kierowcę formy. I w przypadku formy kredytu gotówkowego główny problem jest jeden. Chodzi o wysokie koszty finansowania, a konkretnie dużą skalę odsetek. Jaka jest alternatywa? Dużo bardziej korzystnie wypadają kredyty samochodowe.

Kredyt na samochód używany. Gotówkowy o 148 proc. droższy!

Aby pokazać jak duża jest różnica w koszcie kredytu gotówkowego wydatkowanego na zakup auta i kredytu na samochód, specjalne wyliczenie przygotowali specjaliści Cofidis Polska. A to wygląda następująco:

Na zakup ośmioletniego auta bierzemy 35 tys. zł kredytu z okresem spłaty wynoszącym 24 miesiące. Rata w kredycie samochodowym to 1583 zł (RRSO 8,63 proc.). Przy kredycie gotówkowym wynosi 1825 zł (RRSO 24,99 proc.). To 242 zł miesięcznej różnicy! Całkowity koszt kredytu? Przy pożyczce na auto to 3370 zł przez 24 miesiące. Przy kredycie gotówkowym kwota rośnie do 8793 zł – różnica to zatem 4985 zł, czyli 148 proc.!

Czemu gotówkowy kredyt na samochód używany jest droższy?

W przypadku takich krótkoterminowych kredytów lwia część raty pokrywa spłatę kapitału, czyli tych pożyczonych 35 tys. zł. Odsetki i opłata przygotowawcza stanowią niewielką jej część. Dlatego proste porównywanie wysokości raty da stosunkowo małą różnicę. Dopiero porównanie łącznych kosztów kredytu czy po prostu sumy, jaką spłacimy, pokaże nam ile przepłacamy wybierając kredyt gotówkowy – tłumaczy Marcin Szulc, Dyrektor ds. Handlowych i Rozwoju Biznesu w Cofidis.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kredyt na samochód używany w gotówce jest droższy bo...

No dobrze, ale skoro cel kredytu jest taki sam, kwota jest taka sama i okres spłaty jest taki sam, kredyt gotówkowy wydany na zakup samochodu jest droższy w obsłudze? Decyduje o tym działanie prostego czynnika. W przypadku kredytu samochodowego auto staje się zabezpieczeniem spłaty. Bank dokonuje na nim zastawu na wypadek braku spłaty. A zabezpieczenie sprawia, że maleje ryzyko, tym samym instytucja może zaoferować klientowi dużo korzystniejsze warunki.

Czemu Polacy pomijają kredyty samochodowe?

Kolejne pytanie brzmi: skoro kredyt samochodowy jest tańszy od gotówkowego, czemu kierowcy cały czas o nim zapominają? Odpowiedź może być prostsza, niż mogłoby się to wydawać.

Z naszych analiz wynika, że czasem klienci aplikują o kredyt w instytucji finansowej, która po prostu nie oferuje kredytów samochodowych. Część nie rozpatruje w ogóle zaciągnięcia kredytu samochodowego, uznając, że to dużo bardziej skomplikowane i długotrwałe niż otrzymanie kredytu gotówkowego. Nie zawsze te opnie mają pokrycie w faktach, część to po prostu mit oparty o informacje sprzed kilku lat. Od tego czasu oferta mocno się zmieniła – mówi Marcin Szulc, Dyrektor ds. Handlowych i Rozwoju Biznesu w Cofidis.

Gdzie kredyt na samochód używany czeka na kierowcę? Często w komisie!

Co jeszcze warto wiedzieć o kredycie samochodowym? Jest co najmniej kilka aspektów, o których warto wspomnieć. I tak:

  1. Kredyt samochodowy można dostać nie tylko na nowe auto. Obecnie kredyty samochodowe są udzielane nawet na 17-letnie samochody.
  2. Kredyt samochodowy można otrzymać nawet w ciągu jednego dnia. Sprzedawca współpracujący z kredytodawcami już w swoim biurze może sprawdzić zdolność kredytową.
  3. Kredyt na samochód jest uruchamiany jeszcze przed przerejestrowaniem auta. Na załatwienie formalności z tym związanych są na ogół dwa tygodnie.
  4. Kredyt samochodowy jest często udzielany jedynie na podstawie oświadczeń klienta o zarobkach i ewentualnie wyciągów bankowych. Nie trzeba dostarczać zaświadczenia o dochodach.
  5. Kredytem samochodowym można finansować nawet 100 proc. wartości zakupu. Co czwarty kredytowany samochód jest kupowany bez żadnej wpłaty własnej.
  6. Kredyt samochodowy może być udzielany z zabezpieczeniem warunkowym tzw. miękkim. Klient jest właścicielem pojazdu, kredytodawca nie jest wpisany w dowodzie rejestracyjnym i brak jest umowy przewłaszczenia, informacja o przewłaszczeniu warunkowym jest zawarta w umowie kredytowej.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA