REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna FOTO

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Test: Audi S8 po liftingu. Choć waży 2,3 tony, sprint do 100 km/h zajmuje mu tylko 3,8 s. Choć 4.0 V8 bulgocze spod maski, to nadal prawdziwa limuzyna.

rozwiń >

Audi S8 po liftingu. Dostojne, ale sportowe

Audi w modelu testowym postawiło na wyjątkowo piękne połączenie. Ciemny niebieski i czarne dodatki. Barwa jest dostojna, ale i nieco sportowa. A do tego pięknie połyskuje podczas jazdy wieczorem i jeszcze piękniej odbija długą, LED-ową brew pociągniętą przez klapę bagażnika. Na tym jednak nie kończą się akcenty, na które warto zwrócić uwagę. Bo są też szprychowe felgi 21-calowe (polakierowane na czarno) oraz chromowane, cztery końcówki układu wydechowego.

REKLAMA

REKLAMA

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna

Infor

Audi S8 ma fotele konturowe. A to dobrze, nawet bardzo!

Kabina Audi S8? Nie ma tu niczego, czego nie znałbym z ostatniego testu A8. Fotele choć mają wyraźnie sportową stylizację, zostały wykończone czerwonymi akcentami. Nadal są jednak konturowe. A to oznacza, że kierowca może wybrać np. stopień "zaciśnięcia" wzmocnień bocznych. I pomijając digitalizację, ale z ludzką twarzą, ja zwróciłem tu uwagę na dwie inne rzeczy. Pierwszą są karmazynowe pasy bezpieczeństwa. Tak, karmazynowe. Tak nazywa je Audi.

Zobacz również: Test: Audi A8 L 60 TFSI. Bo luksus może być... intuicyjny!

Drugą podsufitka i wykończenia drzwi alkantarą. Jest miła w dotyku, stanowi ukłon w stronę luksusu, który można oczekiwać po segmencie F, a do tego nawiązuje do sportowego charakteru tego auta. Sportowego, bo choć mówimy o luksusowej limuzynie, litera S pojawiająca się w nazwie nie stanowi żartu. To pełnoprawny członek sportowej rodziny Audi.

REKLAMA

Audi S8: 4.0 + V8 + bi-turbo = 577 KM

Pod długą maską testowego Audi S8 ukrywała się 4-litrowa V-ósemka z podwójnym doładowaniem. To ten sam motor, który miało klasyczne A8. Tyle że o ile A8 oferuje 450 koni, o tyle tu benzyniak generuje już 577 koni. I stadko to jest wspierane przez 800 Nm momentu obrotowego. Momentu, który "uaktywnia się" już przy 2050 obr./min. Kolejna różnica? Tu V-osiem zdecydowanie głośniej pracuje. Nadal zachowuje się dyskretnie, ale jego bulgot jest mocniej słyszalny w kabinie. I dobrze! Napęd? Oczywiście quattro. Skrzynia? Stary i dobry tiptronic.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna

Infor

W 3,8 sekundy do setki, czyli opowieść o mocy Audi S8

Audi S8 przyspiesza do 100 km/h w 3,8 sekundy. Dokładnie tyle samo czasu potrzebuje RS3 lżejsze o jakieś 800 kg. Wrażenia? W RS3 po wciśnięciu pedału gazu i sekundzie zwłoki kierowca czuje eksplozję. Trochę jakby najechał na minę. W S8 sekunda zwłoki nadal się pojawia i nadal mocno wyczuwalna jest moc. Jej rozwijanie odbywa się z mniejszą dozą dramatyzmu. Tu samochód jest mocno i pewnie pchany do przodu. I tak naprawdę z taką samą stanowczością prze pewnie do prędkości maksymalnej. Granicę skali wyznacza mu jedynie ogranicznik.

To trudne do opisania. Ale kierowca w RS3 po naciśnięciu pedału gazu czuje uderzenie w plecy. Tu ma wrażenie raczej silnego, ale stanowczego naporu. Wie że ma do czynienia z siłą, którą ciężko zatrzymać.

S8 jest szybkie jak supersamochód. Tyle że mieści 5 pasażerów i 500 litrów bagażu

Audi S8 nie da się odmówić osiągów. Jeszcze kilka lat temu podobne możliwości oferowało Ferrari czy Lambo. Nie były to jednak komfortowe limuzyny mogące pomieścić nawet 5 pasażerów i 500 litrów bagażu, a małe i ciasne auta sportowe. To bez wątpienia niesamowite. I osiągi te są dostępne nie tylko przy starcie. Magią 4-litrowej V-ósemki jest to, że bez względu na to przy jakiej prędkości wciśniesz pedał gazu, moc pojawi się prawie od razu, a samochód wyrywa do przodu tak samo chętnie, jak przy starcie.

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna

Infor

Spalanie? Jakie spalanie? Nic nie zauważyłem jadąc Audi S8

Oczywiście 4-litry, V8, 577 koni i sportowe osiągi nie brzmią oszczędnie. I to bez wątpienia prawda. W teście auto spalało średnio 16 litrów benzyny. A i tak odnoszę wrażenie, że szacunki komputera pokładowego były raczej ostrożne... 16 litrów to sporo. Tylko w takim aucie kto by się o to czepiał. Pod wpływem osiągów i basowego bulgotu V-ósemki kierowca szybko zapomina o wskazaniach komputera pokładowego.

Bądź co bądź wynik był też tylko o litr wyższy niż w 450-konnym Audi A8 L.

Audi S8 ma piękną stylizację i piękną technologię

Testowe Audi S8 miało dwa identyczne rozwiązania jak ostatnio testowane przeze mnie A8 L. Oferowało lampy LED-owe, przy czym każda z nich składała się z około 1,3 miliona mikroskopijnych zwierciadeł. Skutek? Wieczorem na pożegnanie limuzyna fundowała mi efektowną grafikę wyświetloną reflektorem przed autem. Cudowny gadżet! Po drugie aktywne, predyktywne zawieszenie. Ono obserwuje kamerami otoczenie i przygotowuje podwozie na pokonanie przeszkód. Zawieszenie przetwarza setki informacji na minutę. Zdolności nie da mu się zatem odmówić.

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna

Infor

Testowe Audi S8 nie lubiło zakrętów. Czy kogoś to dziwi?

Być może zawieszenie jest tak inteligentne, jak Stephen Hawking. Być może myśli szybciej niż komputery w zamontowane w serwerach Microsoftu. Niestety fizyki nie oszukają. 2,3-tonowy przedmiot o długości przeszło 5 metrów nie może lubić zakrętów i ich nie lubi. Ciasne pokonywanie łuków jest utrudnione przez gabaryty i wychylające się nadwozie. A wisienką na torcie jest granica podsterowności. Tyle że w tym punkcie trzeba zrozumieć jedno. To raczej nie lista zarzutów. To raczej kwestia pewnej świadomości przeznaczenia tego auta.

Audi S8 nie powstało po to, aby się stać torowym zwierzakiem. Taką rolę pełni RS3 czy R8. S8 ma być raczej krążownikiem. Mocnym, piekielnie szybkim, ale nadal komfortowym. Ma po prostu "prasować" asfalt na długich odcinkach. Jest trochę jak kiedyś testowane przeze mnie RS Q8. Audi S8 to mistrz sprintu. W tej kategorii zdobył złoty medal. Niezbyt dobrze jednak sprawdza się w biegu z przeszkodami. Tyle że to nadal nie odbiera mu mojej sympatii.

Zobacz również: Audi RS Q8 jest jak Bond. Będziesz wstrząśnięty, a nie zmieszany!

Ile kosztuje nowe Audi S8?

Segment F, sportowy charakter i przepastne wyposażenie. To nie brzmi tanio i tanio brzmieć nie może. Bazowo Audi S8 zostanie wycenione na nieco ponad 630 tys. zł. Tak skonfigurowany model uszczupli portfel kierowcy już o 897 370 zł. I tak astronomicznej kwoty niestety nie złagodzi nawet rata leasingowa. Przykładowa kalkulacja przygotowana przez Audi dla oferty Perfect Lease oznacza kwotę blisko 8 tys. zł brutto miesięcznie. Nadal sporo.

Test: Audi S8 po liftingu

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna

Infor

Test: Audi S8 – podsumowanie:

Audi S8 to model, który niejako... stoi w rozkroku. Ma wyjątkowo komfortowe korzenie, ale też chce być pełnokrwistym sportowcem. Limuzyna waży jednak 2,3 tony. I choć jest ciężka, S8 nie okazuje się opasłe. Nie ma nadwagi, a jest raczej typem kulturysty. Ale takiego, który stawia nie tylko na masę mięśni, ale i mobilność stawów. Właśnie dlatego on nie tyle stoi w rozkroku, co z ogromną gracją wykonuje pełen szpagat. I mimo iż według fizjonomii nie ma prawa go robić, ten wychodzi mu naprawdę świetnie.

Dlatego nie mam zamiaru krytykować S8 za pewną nieporadność w zakręcie. Bo mimo wszystko w połączeniu z mocą i bulgotem V-ósemki nawet ją polubiłem. A wszystko dlatego, że S8 jest w tej całej kreacji bardzo prawdziwe. Ono po prostu takie właśnie miało być. Parafrazując tekst znanej piosenki, nie jest Rysiem Ochódzkim, ani Kubą Wojewódzkim. Jest sobą i tylko sobą. Dlatego kochajmy S8 póki jest i póki nie stało się elektryczne...

Zobacz także: Limuzyna

Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Audi S8 po liftingu. Przyspiesza jak RS3, jeździ jak limuzyna
Kuba Brzeziński
Infor
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA