REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wynajem auta na 6 miesięcy. Czy to się opłaca?

Wynajem auta na 6 miesięcy - porownanie
INFOR

REKLAMA

REKLAMA

Wynajęcie samochodu na 6 miesięcy to dobre rozwiązanie dla osób, które pilnie potrzebują auta na stosunkowo krótki okres, a jednocześnie nie zależy im na konkretnym modelu pojazdu. Wynajem na 3 lata jest za to zdecydowanie tańszy – wynika z analizy Carsmile. Różnica w miesięcznym abonamencie może wynieść nawet 1300 zł netto. Jakie są wady i zalety wynajmu średnioterminowego?

Wynajem średnioterminowy, jak sama nazwa wskazuje, to rozwiązanie pośrednie pomiędzy wypożyczeniem auta na kilka dni, a wynajmem długoterminowym, w przypadku którego użytkownicy najczęściej wybierają 3-letni okres umowy. W przypadku wynajmu średnioterminowego popularne okresy trwania kontraktu to pół roku lub 12 miesięcy. 

REKLAMA

Dla kogo auto na 6 miesięcy?

- Po tego typu rozwiązanie sięgają osoby, które potrzebują samochodu tylko na kilka miesięcy, na przykład z powodu okresowej zmiany miejsca zamieszkania. Wynajem na pół roku czy rok to też dobra opcja dla klientów, którzy wcześniej nie korzystali z wynajmu długoterminowego i wolą najpierw przetestować tę usługę zanim zdecydują się na zawarcie umowy np. na 3 lata. Zaletą średnioterminowego abonamentu jest też dostępność aut. Są one już zarejestrowane i gotowe do odbioru – wylicza Michał Knitter, wiceprezes Carsmile. W przypadku wynajmu długoterminowego samochód jest zamawiany dla konkretnego klienta, zgodnie z wybraną przez niego specyfikacją. Oczekiwanie na taki pojazd może zająć od miesiąca do kilku miesięcy. W przypadku wynajmu średnioterminowego samochody są nowe lub prawie nowe, tzn. mogą mieć przebieg do 30 tys. km. 

Uproszczona procedura wynajmu samochodu

W przypadku wynajmu na pół roku i rok formalności są uproszczone względem abonamentu długoterminowego. Podstawą oceny wiarygodności finansowej użytkownika (chodzi o to, aby firma wynajmująca miała pewność, że będzie on w stanie opłacać miesięczny abonament) są informacje zawarte w bazach dłużników. Użytkownik standardowo nie jest proszony o przesłanie dokumentów księgowych czy dokumentów dotyczących zatrudnienia. Płatność pierwszej raty następuje z góry, może pojawić się też konieczność zapłaty kaucji, co stanowi dodatkowe zabezpieczenie dla firmy wynajmującej, dzięki czemu możliwe jest zastosowanie uproszczonej procedury. 

Klasy pojazdów – jak w wypożyczalni 

Jeśli chodzi o wybór pojazdów, to obowiązują tu nieco inne zasady niż przy wynajmie długoterminowym. O ile w tym drugim przypadku użytkownik wybiera konkretny model auta, wersję silnikową i wersję wyposażenia, o tyle w usłudze średnioterminowej wskazuje klasę pojazdu, czyli przykładowo segment: B, C, D, E, czy SUV oraz skrzynię biegów. – Wynajmujący przedstawia swoje preferencje odnośnie modelu, natomiast nie ma gwarancji, że dokładnie ten model będzie dostępny od ręki w danym mieście – przyznaje Sylwester Łagowski, szef działu zamówień w Carsmile. 

Wynajem samochodu na 3 lata tańszy średnio o 860 zł

Analitycy porównali koszt wynajmu wybranych modeli samochodów z różnych segmentów na okres 6, 12 i 36 miesięcy. O ile różnica w wysokości raty między okresem półrocznym i rocznym jest niewielka (ten drugi jest dla wytypowanych aut średnio o ok. 70 zł netto tańszy pod względem miesięcznej raty), to okres 3-letni ma już znaczącą przewagę jeśli chodzi o koszt abonamentu. Jest on średnio aż o ponad 900 zł netto niższy niż w przypadku okresu 6-miesięcznego dla przebadanych modeli samochodów), a w przypadku niektórych modeli (np. Hyundai Tucson) różnica w abonamencie może sięgać aż 1300 zł netto. - Użytkownik ma zatem wybór pomiędzy dużą elastycznością kilkumiesięcznej umowy a zdecydowanie niższym kosztem wynajmu auta na kilka lat – podsumowuje Michał Knitter. Symulację raty dla różnych okresów wynajmu przedstawia tabela. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA