REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wynajem auta na 6 miesięcy. Czy to się opłaca?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wynajem auta na 6 miesięcy - porownanie
INFOR

REKLAMA

REKLAMA

Wynajęcie samochodu na 6 miesięcy to dobre rozwiązanie dla osób, które pilnie potrzebują auta na stosunkowo krótki okres, a jednocześnie nie zależy im na konkretnym modelu pojazdu. Wynajem na 3 lata jest za to zdecydowanie tańszy – wynika z analizy Carsmile. Różnica w miesięcznym abonamencie może wynieść nawet 1300 zł netto. Jakie są wady i zalety wynajmu średnioterminowego?

Wynajem średnioterminowy, jak sama nazwa wskazuje, to rozwiązanie pośrednie pomiędzy wypożyczeniem auta na kilka dni, a wynajmem długoterminowym, w przypadku którego użytkownicy najczęściej wybierają 3-letni okres umowy. W przypadku wynajmu średnioterminowego popularne okresy trwania kontraktu to pół roku lub 12 miesięcy. 

REKLAMA

Dla kogo auto na 6 miesięcy?

- Po tego typu rozwiązanie sięgają osoby, które potrzebują samochodu tylko na kilka miesięcy, na przykład z powodu okresowej zmiany miejsca zamieszkania. Wynajem na pół roku czy rok to też dobra opcja dla klientów, którzy wcześniej nie korzystali z wynajmu długoterminowego i wolą najpierw przetestować tę usługę zanim zdecydują się na zawarcie umowy np. na 3 lata. Zaletą średnioterminowego abonamentu jest też dostępność aut. Są one już zarejestrowane i gotowe do odbioru – wylicza Michał Knitter, wiceprezes Carsmile. W przypadku wynajmu długoterminowego samochód jest zamawiany dla konkretnego klienta, zgodnie z wybraną przez niego specyfikacją. Oczekiwanie na taki pojazd może zająć od miesiąca do kilku miesięcy. W przypadku wynajmu średnioterminowego samochody są nowe lub prawie nowe, tzn. mogą mieć przebieg do 30 tys. km. 

Uproszczona procedura wynajmu samochodu

W przypadku wynajmu na pół roku i rok formalności są uproszczone względem abonamentu długoterminowego. Podstawą oceny wiarygodności finansowej użytkownika (chodzi o to, aby firma wynajmująca miała pewność, że będzie on w stanie opłacać miesięczny abonament) są informacje zawarte w bazach dłużników. Użytkownik standardowo nie jest proszony o przesłanie dokumentów księgowych czy dokumentów dotyczących zatrudnienia. Płatność pierwszej raty następuje z góry, może pojawić się też konieczność zapłaty kaucji, co stanowi dodatkowe zabezpieczenie dla firmy wynajmującej, dzięki czemu możliwe jest zastosowanie uproszczonej procedury. 

Klasy pojazdów – jak w wypożyczalni 

Jeśli chodzi o wybór pojazdów, to obowiązują tu nieco inne zasady niż przy wynajmie długoterminowym. O ile w tym drugim przypadku użytkownik wybiera konkretny model auta, wersję silnikową i wersję wyposażenia, o tyle w usłudze średnioterminowej wskazuje klasę pojazdu, czyli przykładowo segment: B, C, D, E, czy SUV oraz skrzynię biegów. – Wynajmujący przedstawia swoje preferencje odnośnie modelu, natomiast nie ma gwarancji, że dokładnie ten model będzie dostępny od ręki w danym mieście – przyznaje Sylwester Łagowski, szef działu zamówień w Carsmile. 

Wynajem samochodu na 3 lata tańszy średnio o 860 zł

Analitycy porównali koszt wynajmu wybranych modeli samochodów z różnych segmentów na okres 6, 12 i 36 miesięcy. O ile różnica w wysokości raty między okresem półrocznym i rocznym jest niewielka (ten drugi jest dla wytypowanych aut średnio o ok. 70 zł netto tańszy pod względem miesięcznej raty), to okres 3-letni ma już znaczącą przewagę jeśli chodzi o koszt abonamentu. Jest on średnio aż o ponad 900 zł netto niższy niż w przypadku okresu 6-miesięcznego dla przebadanych modeli samochodów), a w przypadku niektórych modeli (np. Hyundai Tucson) różnica w abonamencie może sięgać aż 1300 zł netto. - Użytkownik ma zatem wybór pomiędzy dużą elastycznością kilkumiesięcznej umowy a zdecydowanie niższym kosztem wynajmu auta na kilka lat – podsumowuje Michał Knitter. Symulację raty dla różnych okresów wynajmu przedstawia tabela. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA