Wynajem długoterminowy coraz popularniejszy w Polsce
REKLAMA
REKLAMA
- Wynajem długoterminowy z ponad 10-proc. wzrostem
- Zaleta wynajmu długoterminowego dotyczy przewidywalności
- Jak wybrać firmę wynajmującą samochody długoterminowo?
Wynajem długoterminowy z ponad 10-proc. wzrostem
REKLAMA
Kryzys gospodarczy generuje na ogół ograniczenia w działalności firm, spadki obrotów, zmniejszanie wydatków i odpływ klientów. Niemniej są branże, które świetnie sobie radzą, a wręcz nabierają rozpędu w kryzysie. Do nich należy długoterminowy wynajem aut. Według danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) dynamika rozwoju rynku wynajmu długoterminowego rośnie nieustannie od 2 lat i już drugi kwartał z rzędu uzyskała wartość dwucyfrową, w ostatnim kwartale 2022 roku osiągając aż 10,3 proc.
REKLAMA
Przykład? Dobrym jest firma specjalizująca się w wynajmie, czyli Nivette Fleet Management. W ciągu ostatnich 5 lat obroty spółki wzrosły o blisko 60 proc. W okresie 2020-2022 – czyli w ciągu 3 lat kryzysu gospodarczego spowodowanego najpierw przez pandemię, a obecnie przez wojnę na Ukrainie – Nivette Fleet Management odnotowała 25-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży, które w 2022 roku osiągnęły pułap 100 mln zł.
Zaleta wynajmu długoterminowego dotyczy przewidywalności
Czemu wynajem długoterminowy jest coraz popularniejszy w Polsce? To głównie stała miesięczna rata zawierająca wszystkie koszty związane z autem służbowym oraz brak wkładu własnego. To pozwala firmom przewidzieć wszystkie koszty związane z posiadaniem i eksploatowaniem samochodów służbowych. Ryzyko właściwej oceny wszelkich zmian na rynku leży po stronie firmy flotowej. Popularne dotychczas klasyczny leasing, kredyt czy zakup za gotówkę są obciążone aktualnymi bolączkami gospodarki czasów kryzysu – rosnącymi stopami procentowymi i wysoką inflacją.
Jak wybrać firmę wynajmującą samochody długoterminowo?
REKLAMA
W rywalizacji o miejsce na rosnącym rynku zwyciężą te firmy, które będą potrafiły z jednej strony zapewnić nowe auta w sytuacji zwiększonego popytu i wciąż jeszcze ograniczonej podaży na rynku samochodowym oraz będą zdolne zapewnić konkurencyjne finansowanie dla swoich inwestycji, a z drugiej strony – będą umiały przekonać klienta do siebie i swojej oferty – mówi Marcin Nivette, prezes firmy Nivette Fleet Management oraz Grupy NFM.
Wybierając dostawcę dla swojej floty samochodowej, menedżerowie biorą pod uwagę partnerów, którzy są wiarygodni na rynku – dobrze zarządzają swoim biznesem, są stabilni finansowo, odnoszą sukcesy i rozwijają się. Bardziej niż wielkość firmy liczy się elastyczność, kompleksowość usług, umiejętność rozwiązywania trudności tworzonych przez kryzys oraz znajomość rynku idąca w parze z doświadczeniem.
REKLAMA
REKLAMA