Rynek ubezpieczeń w Polsce. 2023 r. z nowymi wyzwaniami!
REKLAMA
REKLAMA
- Rynek ubezpieczeń w Polsce 2023 r. Trudności nawarstwią się!
- Optymalizacja? Rynek ubezpieczeń i inteligentne zarządzanie
- Mechanizmy obliczeniowe: obiektywna wiedza i lepsza ocena ryzyka
- Jak wprowadzić firmę ubezpieczeniową do XXI wieku?
- Chmura obliczeniowa w ubezpieczeniach
- Nowoczesna analityka to oszczędności na rynku ubezpieczeń
Rynek ubezpieczeń w Polsce 2023 r. Trudności nawarstwią się!
REKLAMA
Inflacja ma znaczny wpływ na konieczność urealniania wyceny usług w branży ubezpieczeniowej. Rosnące koszty pracy, drożejące podzespoły, a także zakłócenia w globalnych łańcuchach dostaw mogą generować straty. Dla przykładu same tylko opóźnienia w dostawach części do aut doprowadzają do wydłużenia najmu pojazdów zastępczych nawet o kilka dni. A to kosztuje ubezpieczyciela.
REKLAMA
Dodatkowym czynnikiem generującym w branży ubezpieczeń rosnące koszty jest presja regulacyjna związana na przykład z kwestią ochrony danych osobowych czy dodatkowych wymogów formalnych bądź rosnących opłat administracyjnych.
Optymalizacja? Rynek ubezpieczeń i inteligentne zarządzanie
Koszty będą rosnąć. To nieubłagane. A to oznacza, że firmy ubezpieczeniowe nie mogą zbyt długo zwlekać. Poważnie powinny pomyśleć o optymalizacji wydatków, ale nie w kwestii likwidacji szkód, ale działalności samego przedsiębiorstwa. I to akurat już powoli się dokonuje. Ostatnie trzy lata to czas, który ubezpieczyciele poświęcili m.in. na wprowadzanie digitalizacji procesów zarządzania odszkodowaniami, administracją polis i działaniami związanymi ze sprzedażą i dystrybucją ubezpieczeń. To cały czas dopiero pierwszy krok.
Mechanizmy obliczeniowe: obiektywna wiedza i lepsza ocena ryzyka
Kolejnym krokiem wielu firm ubezpieczeniowych jest obecnie dążenie do holistycznej transformacji kontaktów z klientami, która zapewni im cyfrowe doświadczenie 360-stopni, a więc pełną kompleksowość inteligentnej, zdalnej obsługi.
Firmy ubezpieczeniowe działające w duchu insurtech muszą znać swojego klienta, aby ułatwić sobie w przyszłości ocenę ryzyka, wycenę szkody i dobór odpowiedniego ubezpieczenia. To wszystko uda się zrealizować dzięki zintegrowaniu spostrzeżeń analitycznych na każdym etapie podejmowania decyzji – wyjaśnia Christian Wencel, Head Eastern Europe w Snowflake.
Jak wprowadzić firmę ubezpieczeniową do XXI wieku?
Istotnym elementem zdolności firm ubezpieczeniowych do sprostania wyzwaniom rynkowym jest wykorzystanie nowoczesnej platformy chmury danych zaprojektowanej w celu zaspokojenia zmieniających się potrzeb analitycznych organizacji i stworzenia konkurencyjnej "przewagi wglądu". Przewaga ta powinna być wykorzystywana do kształtowania strategii funkcjonowania przedsiębiorstwa, ocen w zakresie możliwości ekspansji rynkowej, napędzania wzrostu, czy wreszcie poprawy konkurencyjności kosztowej i doświadczeń klientów.
Chmura obliczeniowa w ubezpieczeniach
Aspekty, które należy uwzględnić, opracowując plan wdrożenia technologii chmury obliczeniowej w przedsiębiorstwie ubezpieczeniowym, obejmują:
- potencjał w obszarze zapewnienia jak najszerszego wglądu w dostępne dane wewnętrzne, aby móc integrować różne usługi, burząc silosy danych zgromadzone w różnych miejscach w organizacji,
- możliwości w zakresie dostępu do danych z zewnątrz i współdzielenia danych zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie,
- efektywność kosztową projektu,
- potencjał skalowalności działań,
- poziom bezpieczeństwa danych,
- dostępność opartych na danych usług i aplikacji oferowanych w ramach jednej architektury przez zewnętrzne podmioty.
Nowoczesna analityka to oszczędności na rynku ubezpieczeń
REKLAMA
Celem jest stworzenie najbardziej zautomatyzowanego, znormalizowanego i obiektywnego procesu oceny ryzyka i poprawa dokładności wycen oraz wskaźników strat, przy jednoczesnym skróceniu czasu oczekiwania na wycenę. To wszystko przekłada się nie tylko na wyjątkowe doświadczenie klienta, ale też przynosi realne oszczędności firmie – wskazuje Christian Wencel.
Reorganizacja działań analitycznych w oparciu o tzw. jedno źródło prawdy to realna oszczędność czasu i środków, konieczna zwłaszcza do zbudowania przewagi konkurencyjnej w branży. I to bez względu na coraz bardziej niepewne otoczenie rynkowe oraz mogące pojawić się po drodze kolejne niewiadome.
REKLAMA
REKLAMA