REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bestia prezydenta USA: Cadillac One, Biden i wizyta w Polsce

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bestia prezydenta USA: Cadillac One, Biden i wizyta w Polsce
Bestia prezydenta USA: Cadillac One, Biden i wizyta w Polsce
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Bestia prezydenta USA, czyli pancerny Cadillac One w Warszawie. A wszystko w zawiązku z wizytą prezydenta Bidena. Co wiadomo o fortecy na kołach?

Bestia prezydenta USA znowu w Warszawie

Już w najbliższy piątek – 25 marca 2022 roku – na ulicach Warszawy ponownie pojawi się Bestia prezydenta USA. Joe Biden wybiera się z wizytą do Polski. Naturalnym jest zatem, że w czasie pobytu nad Wisłą będzie korzystał ze swojej limuzyny. I Cadillac One stał się punktem centralnym tego tekstu. A właściwie nie tyle on, co jego technologia. Co wiadomo o limuzynie prezydenta USA? Sprawdźmy.

REKLAMA

Bestia, Cadillac One, czyli po prostu prezydencka limuzyna

Skoro samolot prezydenta Stanów Zjednoczonych nazywa się Air Force One, naturalnym stało się to, że słowo one musi pojawić się również w nazwie samochodu wożącego prezydenta USA. Cadillac One bywa też określany Bestią. Model w najnowszej wersji wszedł do prezydenckiej floty zaraz po zaprzysiężeniu Joe Bidena. Amerykanie nie chcą zdradzić zbyt wielu szczegółów dotyczących tego auta. Co o nim wiadomo? Cadillac`iem jest tylko z nazwy. Bo pod nadwoziem ukrywają się tak naprawdę elementy z Chevroleta Kodiak, który jest trochę pick-up`em, a trochę ciężarówką.

Bestia prezydenta USA, Cadillac One, Biden w Polsce

Bestia prezydenta USA, Cadillac One, Biden w Polsce

Bestia prezydenta USA: Cadillac One, Biden i wizyta w Polsce

Shutterstock

Cadillac One waży 9 ton i nie boi się wybuchu bomby

Czemu prezydencka limuzyna ma więcej wspólnego z ciężarówką? Powodów może być kilka. Podstawowy dotyczy jednak masy. Cadillac One waży 9 ton. Podwozie samochodu osobowego nie byłoby w stanie udźwignąć takiego ciężaru. Skąd taka masa? Bestia ma nadwozie wykonane ze stopu tytanu uzbrojonego w płytki ceramiczne, stal, kevlar i aluminium. Dzięki temu pasażerowie nie muszą obawiać się ostrzału z broni maszynowej, ataku bronią biologiczną czy wybuchu przydrożnej bomby.

Szyby w Bestii? Mają 13 cm grubości!

Kolejne ciekawostki? Kuloodporne okna mają 13 cm grubości. Poszycie drzwi ma nawet 20 cm grubości i jest podbite... betonem! A przez to drzwi Bestii są tak ciężkie, jak w samolocie pasażerskim Boeing 757. Cadillac One otrzymuje też specjalne opony. Tak, są wyjątkowo grube i sprawiają że koła wyglądają jak zapożyczone z... ciężarówki. W zamian zostały wzmocnione kewlarem i korzystają z technologii Run Flat. Prezydencka limuzyna zatem bez problemu odjedzie nawet po przebiciu opon.

Bestia prezydenta USA jest napędzana... dieslem. Ale nie takim zwykłym

Bestia prezydenta USA przekazuje moc na cztery koła. Silnik? Amerykanie postawili na – UWAGA! – jednostkę wysokoprężną. Mowa o dieslu General Motors o nazwie Duramax. To 6,6-litrowa V-ósemka, która w wersji cywilnej rozwija 445 koni mechanicznych mocy i aż 1221 Nm momentu obrotowego. Czy prezydencki Cadillac One otrzymał zmiany tunerskie? Tego nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że 8-tonowa limuzyna osiąga pierwszą setkę w około 15 sekund, a do tego ma średnie spalanie oscylujące w granicy... 30 litrów na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Bestia prezydenta USA, Cadillac One, Biden w Polsce

Bestia prezydenta USA, Cadillac One, Biden w Polsce

Bestia prezydenta USA: Cadillac One, Biden i wizyta w Polsce

Shutterstock

Cadillac One wozi na pokładzie broń i... krew. Tak, krew

A na tym jeszcze ciekawostki się nie kończą. Bo gdy zajrzeliśmy już pod przednią klapę, warto też sprawdzić co się ukrywa pod tylną. A tam... Secret Service schowało broń czy wyposażenie medyczne. I pisząc wyposażenie medyczne mamy np. na myśli pojemniki z krwią zgodną z grupą aktualnego prezydenta. Awaria? Choć Bestia prezydenta USA jest regularnie serwisowana, zawsze coś może pójść nie tak. Biden w razie pojawienia się usterki nie będzie jednak musiał czekać na poboczu do momentu dotarcia lawety. Zawsze autem podróżuje bowiem... agent, który jest jednocześnie mechanikiem.

Joe Biden może się poczuć jak... James Bond. Bestia została bowiem wyposażona m.in. w wyrzutnię gazu łzawiącego.

Ile kosztuje Bestia prezydenta USA?

Bardzo ciężko powiedzieć ile kosztuje Bestia prezydenta USA. Według różnych szacunków cena każdego egzemplarza oscyluje w granicy 1,5 miliona dolarów. Czy to dużo? Jeżeli ktoś jest właścicielem rodzinnego hatchbacka pokroju 8-letniego Golfa, z całą pewnością tak. Bestia wozi jednak na pokładzie prezydenta USA, czyli jednego z najważniejszych przywódców świata. A do tego korzysta z masy zaawansowanych rozwiązań, jest pancerna i w tym samym czasie okazuje się dwukrotnie tańsza np. od Bugatti Chirona. Brzmi trochę jak promocja. Trochę...

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA