REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bestia prezydenta USA: Cadillac One, Biden i wizyta w Polsce

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bestia prezydenta USA: Cadillac One, Biden i wizyta w Polsce
Bestia prezydenta USA: Cadillac One, Biden i wizyta w Polsce
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Bestia prezydenta USA, czyli pancerny Cadillac One w Warszawie. A wszystko w zawiązku z wizytą prezydenta Bidena. Co wiadomo o fortecy na kołach?

Bestia prezydenta USA znowu w Warszawie

Już w najbliższy piątek – 25 marca 2022 roku – na ulicach Warszawy ponownie pojawi się Bestia prezydenta USA. Joe Biden wybiera się z wizytą do Polski. Naturalnym jest zatem, że w czasie pobytu nad Wisłą będzie korzystał ze swojej limuzyny. I Cadillac One stał się punktem centralnym tego tekstu. A właściwie nie tyle on, co jego technologia. Co wiadomo o limuzynie prezydenta USA? Sprawdźmy.

REKLAMA

Bestia, Cadillac One, czyli po prostu prezydencka limuzyna

Skoro samolot prezydenta Stanów Zjednoczonych nazywa się Air Force One, naturalnym stało się to, że słowo one musi pojawić się również w nazwie samochodu wożącego prezydenta USA. Cadillac One bywa też określany Bestią. Model w najnowszej wersji wszedł do prezydenckiej floty zaraz po zaprzysiężeniu Joe Bidena. Amerykanie nie chcą zdradzić zbyt wielu szczegółów dotyczących tego auta. Co o nim wiadomo? Cadillac`iem jest tylko z nazwy. Bo pod nadwoziem ukrywają się tak naprawdę elementy z Chevroleta Kodiak, który jest trochę pick-up`em, a trochę ciężarówką.

Bestia prezydenta USA, Cadillac One, Biden w Polsce

Bestia prezydenta USA: Cadillac One, Biden i wizyta w Polsce

Shutterstock

Cadillac One waży 9 ton i nie boi się wybuchu bomby

Czemu prezydencka limuzyna ma więcej wspólnego z ciężarówką? Powodów może być kilka. Podstawowy dotyczy jednak masy. Cadillac One waży 9 ton. Podwozie samochodu osobowego nie byłoby w stanie udźwignąć takiego ciężaru. Skąd taka masa? Bestia ma nadwozie wykonane ze stopu tytanu uzbrojonego w płytki ceramiczne, stal, kevlar i aluminium. Dzięki temu pasażerowie nie muszą obawiać się ostrzału z broni maszynowej, ataku bronią biologiczną czy wybuchu przydrożnej bomby.

Szyby w Bestii? Mają 13 cm grubości!

Kolejne ciekawostki? Kuloodporne okna mają 13 cm grubości. Poszycie drzwi ma nawet 20 cm grubości i jest podbite... betonem! A przez to drzwi Bestii są tak ciężkie, jak w samolocie pasażerskim Boeing 757. Cadillac One otrzymuje też specjalne opony. Tak, są wyjątkowo grube i sprawiają że koła wyglądają jak zapożyczone z... ciężarówki. W zamian zostały wzmocnione kewlarem i korzystają z technologii Run Flat. Prezydencka limuzyna zatem bez problemu odjedzie nawet po przebiciu opon.

Bestia prezydenta USA jest napędzana... dieslem. Ale nie takim zwykłym

Bestia prezydenta USA przekazuje moc na cztery koła. Silnik? Amerykanie postawili na – UWAGA! – jednostkę wysokoprężną. Mowa o dieslu General Motors o nazwie Duramax. To 6,6-litrowa V-ósemka, która w wersji cywilnej rozwija 445 koni mechanicznych mocy i aż 1221 Nm momentu obrotowego. Czy prezydencki Cadillac One otrzymał zmiany tunerskie? Tego nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że 8-tonowa limuzyna osiąga pierwszą setkę w około 15 sekund, a do tego ma średnie spalanie oscylujące w granicy... 30 litrów na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bestia prezydenta USA, Cadillac One, Biden w Polsce

Bestia prezydenta USA: Cadillac One, Biden i wizyta w Polsce

Shutterstock

Cadillac One wozi na pokładzie broń i... krew. Tak, krew

A na tym jeszcze ciekawostki się nie kończą. Bo gdy zajrzeliśmy już pod przednią klapę, warto też sprawdzić co się ukrywa pod tylną. A tam... Secret Service schowało broń czy wyposażenie medyczne. I pisząc wyposażenie medyczne mamy np. na myśli pojemniki z krwią zgodną z grupą aktualnego prezydenta. Awaria? Choć Bestia prezydenta USA jest regularnie serwisowana, zawsze coś może pójść nie tak. Biden w razie pojawienia się usterki nie będzie jednak musiał czekać na poboczu do momentu dotarcia lawety. Zawsze autem podróżuje bowiem... agent, który jest jednocześnie mechanikiem.

Joe Biden może się poczuć jak... James Bond. Bestia została bowiem wyposażona m.in. w wyrzutnię gazu łzawiącego.

Ile kosztuje Bestia prezydenta USA?

Bardzo ciężko powiedzieć ile kosztuje Bestia prezydenta USA. Według różnych szacunków cena każdego egzemplarza oscyluje w granicy 1,5 miliona dolarów. Czy to dużo? Jeżeli ktoś jest właścicielem rodzinnego hatchbacka pokroju 8-letniego Golfa, z całą pewnością tak. Bestia wozi jednak na pokładzie prezydenta USA, czyli jednego z najważniejszych przywódców świata. A do tego korzysta z masy zaawansowanych rozwiązań, jest pancerna i w tym samym czasie okazuje się dwukrotnie tańsza np. od Bugatti Chirona. Brzmi trochę jak promocja. Trochę...

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA