Elektryczny Ford. Nowy model na platformie MEB Volkswagena
REKLAMA
REKLAMA
Elektryczny Ford będzie bratem ID.3, ID.4 i ID.Buzz? Trochę tak
Ford Motor Company i Grupa Volkswagen nie od dziś współpracują nad autami elektrycznymi. A jednym z ważniejszych elementów tych prac stało się przekazanie Amerykanom platformy MEB – tej samej, na której zbudowano model ID.3, ID.4 czy ID.Buzz. Teraz jednak plany tej współpracy rozszerzają się. Elektryczny Ford na bazie MEB będzie od dziś oznaczać... liczbę mnogą. Bo Amerykanie stworzą dwa zamiast jednego modelu. Obydwa samochody będą dedykowane rynkowi europejskiemu.
REKLAMA
Elektryczny Ford, a właściwie to elektryczne Fordy MEB
Elektryczny Ford numer 1 stworzony na niemieckiej platformie MEB z całą pewnością będzie crossoverem. I właściwie chyba tyle wiadomo na temat tego samej konstrukcji tego auta. Poza tym produkcja modelu powinna ruszyć w fabryce Ford Electrification Center w Kolonii już w roku 2023. W sumie powstać ma nawet 600 tys. egzemplarzy tego auta. Teraz plany zostały rozszerzone o elektrycznego Forda numer 2. Tylko że tu informacje są jeszcze bardziej szczątkowe. Wiadomo jedynie, że drugie auto ma zwiększyć wolumen wykorzystania platformy MEB do 1,2 miliona sztuk.
Platforma MEB: nie jedyny element współpracy Forda i Volkswagena
REKLAMA
Oczywiście elektryfikacyjna współpraca między Volkswagenem a Fordem nie ogranicza się do przekazania platformy podłogowej. Umowa zakłada takie obszary jak samochody elektryczne, dostawcze i jazda autonomiczna. Porozumienie sprawia, że Ford może taniej zbudować nowe elektryki. Dla Volkswagena z kolei staje się krokiem w nową stronę – stania się dostawcą platform dla pojazdów elektrycznych, co będzie kolejnym filarem działalności firmy. Na ile plan jest realny? Warto wspomnieć o tym, że tylko w roku 2021 platforma MEB posłużyła do wyprodukowania około 300 tys. pojazdów. To sprawia, że już dziś jest jedną z wiodących elektrycznych platform na świecie.
Platforma MEB Grupy Volkswagena zapewnia wysoki poziom swobody w projektowaniu i opracowywaniu kolejnych modeli. W oparciu o nią można stworzyć nie jeden samochód, a rodzinę samochodów pochodzących z różnych segmentów – od aut kompaktowych po SUV-y i pojazdy dostawcze.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.