REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Bulli nowej generacji ma styl, prezencję, napęd elektryczny i aż 204 konie mocy. Oto flower power XXI wieku.

Volkswagen ID.Buzz: prezent na 73. urodziny Bulli`ego

Pierwsza generacja Volkswagena Transportera o oznaczeniu T1 ujrzała światło dzienne w roku 1949. Model był nazywany ogórkiem lub Bulli. I do dziś jest pamiętany za charakterystyczny kształt nadwozia oraz dwukolorowe malowanie – tak pamiętamy ten model chociażby z kreskówki o Scooby-Doo. 73 lata po pionierze na świecie debiutuje Bulli nowej generacji. Volkswagen ID.Buzz ma tyle samo uroku, co jego pradziadek. Idealnie wpisuje się jednak w tendencje z XXI wieku. Jest bowiem samochodem w pełni elektrycznym. Co o nim wiadomo?

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz – układ napędowy:

Napęd Volkswagena ID.Buzz jest oparty o silnik elektryczny zintegrowany z tylną osią. Na tył trafia też moc. Ile tej mocy jest? Nowy Bulli oferuje kierowcy 204 konie mechaniczne i 310 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna Volkswagena została elektronicznie ograniczona do 145 km/h. ID.Buzz jest wyposażony w baterię litowo-jonową o pojemności 82 kWh (pojemność użyteczna to 77 kWh). Na razie producent nie chce zdradzać informacji o zasięgu pojazdu. Informuje jedynie, że akumulator można ładować z mocą dochodzącą do 170 kW. Dzięki temu zasobnik można naładować od 5 do 80 proc. w 30 min.

Bateria ma sporą pojemność, a do tego została ustawiona pod podłogą, czyli obniża środek ciężkości i poprawia zachowanie auta na drodze.

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz – przestrzeń użytkowa:

Na rynku pojawią się dwa warianty: Volkswagen ID.Buzz i Volkswagen ID.Buzz Cargo. Rozstaw osi minivana to rekordowe 2988 mm, przy czym długość nadwozia to 4712 mm. Osobowy model ID.Buzz zabierze na pokład pięciu pasażerów i do 1121 litrów bagaży. Wykasowanie drugiego rzędu foteli sprawia, że pojemność załadunkowa rośnie do 2205 litrów. Docelowo planowany jest też model nie z dwoma rzędami foteli, a sześcioma lub siedmioma oddzielnymi fotelami i wydłużonym rozstawem osi.

REKLAMA

Volkswagen ID.Buzz Cargo będzie posiadał dwa fotele oraz sztywną przegrodę rozdzielającą kabinę pasażerską od załadunkowej. Dostawcza wersja nowej generacji ogórka ma oferować 3,9 m3 – to oznacza, że do auta można załadować dwie europalety.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz – elektryczny i... ekologiczny!

Volkswagen ID.Buzz jest zeroemisyjny, ale na tym nie kończy się jego ekologiczność. Niemcy chcieli maksymalnie likwidować jego ślad węglowy. Właśnie dlatego zastosowali np. materiały pochodzące z recyklingu. Przykład? Fotele są pokryte tkaniną wykonaną z przędzy, której włókna składają się w 10 proc. z plastiku zebranego w oceanach i 90 proc. z PES, czyli recyklingowanych butelek PET. Do wykończenia ID.Buzz nie została użyta np. skóra lub inne materiały pochodzenia zwierzęcego.

Volkswagen ID.Buzz – design z lat 50. z nowoczesnym look`iem

Zarówno ID.Buzz, jak i ID.Buzz Cargo, idąc tropem wyznaczonym przez klasycznego poprzednika otrzymał obłą formę, charakterystyczne kształty i nieco uśmiechnietą "twarz". Auto będzie oferowane z jedno- lub dwukolorowym lakierem. Do wyboru jest w sumie 11 wariantów kolorystycznych, a w tym takie barwy jak biały, srebrny, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony i czarny. Zgodnie z preferencjami przyszłego właściciela, w kabinie mogą znaleźć się elementy, które będą kolorystycznie dopasowane do lakieru nadwozia.

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz – nowoczesne technologie

Volkswagen ID.Buzz ma cyfrowe zegary o przekątnej 5,3 cala. Na środku konsoli pojawia się kolejny ekran – pozwala na sterowanie multimediami i ma przekątną sięgającą 10 cali (a opcjonalnie nawet 12 cali). I zegary, i ekran multimedialny niejako "wiszą w powietrzu". A do tego pokładowy system obsługuje We Connect, We Connect Plus i App-Connect (z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto).

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA