REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Bulli nowej generacji ma styl, prezencję, napęd elektryczny i aż 204 konie mocy. Oto flower power XXI wieku.

Volkswagen ID.Buzz: prezent na 73. urodziny Bulli`ego

Pierwsza generacja Volkswagena Transportera o oznaczeniu T1 ujrzała światło dzienne w roku 1949. Model był nazywany ogórkiem lub Bulli. I do dziś jest pamiętany za charakterystyczny kształt nadwozia oraz dwukolorowe malowanie – tak pamiętamy ten model chociażby z kreskówki o Scooby-Doo. 73 lata po pionierze na świecie debiutuje Bulli nowej generacji. Volkswagen ID.Buzz ma tyle samo uroku, co jego pradziadek. Idealnie wpisuje się jednak w tendencje z XXI wieku. Jest bowiem samochodem w pełni elektrycznym. Co o nim wiadomo?

REKLAMA

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz – układ napędowy:

Napęd Volkswagena ID.Buzz jest oparty o silnik elektryczny zintegrowany z tylną osią. Na tył trafia też moc. Ile tej mocy jest? Nowy Bulli oferuje kierowcy 204 konie mechaniczne i 310 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna Volkswagena została elektronicznie ograniczona do 145 km/h. ID.Buzz jest wyposażony w baterię litowo-jonową o pojemności 82 kWh (pojemność użyteczna to 77 kWh). Na razie producent nie chce zdradzać informacji o zasięgu pojazdu. Informuje jedynie, że akumulator można ładować z mocą dochodzącą do 170 kW. Dzięki temu zasobnik można naładować od 5 do 80 proc. w 30 min.

Bateria ma sporą pojemność, a do tego została ustawiona pod podłogą, czyli obniża środek ciężkości i poprawia zachowanie auta na drodze.

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz – przestrzeń użytkowa:

REKLAMA

Na rynku pojawią się dwa warianty: Volkswagen ID.Buzz i Volkswagen ID.Buzz Cargo. Rozstaw osi minivana to rekordowe 2988 mm, przy czym długość nadwozia to 4712 mm. Osobowy model ID.Buzz zabierze na pokład pięciu pasażerów i do 1121 litrów bagaży. Wykasowanie drugiego rzędu foteli sprawia, że pojemność załadunkowa rośnie do 2205 litrów. Docelowo planowany jest też model nie z dwoma rzędami foteli, a sześcioma lub siedmioma oddzielnymi fotelami i wydłużonym rozstawem osi.

Volkswagen ID.Buzz Cargo będzie posiadał dwa fotele oraz sztywną przegrodę rozdzielającą kabinę pasażerską od załadunkowej. Dostawcza wersja nowej generacji ogórka ma oferować 3,9 m3 – to oznacza, że do auta można załadować dwie europalety.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz – elektryczny i... ekologiczny!

Volkswagen ID.Buzz jest zeroemisyjny, ale na tym nie kończy się jego ekologiczność. Niemcy chcieli maksymalnie likwidować jego ślad węglowy. Właśnie dlatego zastosowali np. materiały pochodzące z recyklingu. Przykład? Fotele są pokryte tkaniną wykonaną z przędzy, której włókna składają się w 10 proc. z plastiku zebranego w oceanach i 90 proc. z PES, czyli recyklingowanych butelek PET. Do wykończenia ID.Buzz nie została użyta np. skóra lub inne materiały pochodzenia zwierzęcego.

Volkswagen ID.Buzz – design z lat 50. z nowoczesnym look`iem

Zarówno ID.Buzz, jak i ID.Buzz Cargo, idąc tropem wyznaczonym przez klasycznego poprzednika otrzymał obłą formę, charakterystyczne kształty i nieco uśmiechnietą "twarz". Auto będzie oferowane z jedno- lub dwukolorowym lakierem. Do wyboru jest w sumie 11 wariantów kolorystycznych, a w tym takie barwy jak biały, srebrny, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony i czarny. Zgodnie z preferencjami przyszłego właściciela, w kabinie mogą znaleźć się elementy, które będą kolorystycznie dopasowane do lakieru nadwozia.

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz – nowoczesne technologie

Volkswagen ID.Buzz ma cyfrowe zegary o przekątnej 5,3 cala. Na środku konsoli pojawia się kolejny ekran – pozwala na sterowanie multimediami i ma przekątną sięgającą 10 cali (a opcjonalnie nawet 12 cali). I zegary, i ekran multimedialny niejako "wiszą w powietrzu". A do tego pokładowy system obsługuje We Connect, We Connect Plus i App-Connect (z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto).

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

REKLAMA

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

REKLAMA