REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Bulli nowej generacji ma styl, prezencję, napęd elektryczny i aż 204 konie mocy. Oto flower power XXI wieku.

Volkswagen ID.Buzz: prezent na 73. urodziny Bulli`ego

Pierwsza generacja Volkswagena Transportera o oznaczeniu T1 ujrzała światło dzienne w roku 1949. Model był nazywany ogórkiem lub Bulli. I do dziś jest pamiętany za charakterystyczny kształt nadwozia oraz dwukolorowe malowanie – tak pamiętamy ten model chociażby z kreskówki o Scooby-Doo. 73 lata po pionierze na świecie debiutuje Bulli nowej generacji. Volkswagen ID.Buzz ma tyle samo uroku, co jego pradziadek. Idealnie wpisuje się jednak w tendencje z XXI wieku. Jest bowiem samochodem w pełni elektrycznym. Co o nim wiadomo?

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz – układ napędowy:

Napęd Volkswagena ID.Buzz jest oparty o silnik elektryczny zintegrowany z tylną osią. Na tył trafia też moc. Ile tej mocy jest? Nowy Bulli oferuje kierowcy 204 konie mechaniczne i 310 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna Volkswagena została elektronicznie ograniczona do 145 km/h. ID.Buzz jest wyposażony w baterię litowo-jonową o pojemności 82 kWh (pojemność użyteczna to 77 kWh). Na razie producent nie chce zdradzać informacji o zasięgu pojazdu. Informuje jedynie, że akumulator można ładować z mocą dochodzącą do 170 kW. Dzięki temu zasobnik można naładować od 5 do 80 proc. w 30 min.

Bateria ma sporą pojemność, a do tego została ustawiona pod podłogą, czyli obniża środek ciężkości i poprawia zachowanie auta na drodze.

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz – przestrzeń użytkowa:

Na rynku pojawią się dwa warianty: Volkswagen ID.Buzz i Volkswagen ID.Buzz Cargo. Rozstaw osi minivana to rekordowe 2988 mm, przy czym długość nadwozia to 4712 mm. Osobowy model ID.Buzz zabierze na pokład pięciu pasażerów i do 1121 litrów bagaży. Wykasowanie drugiego rzędu foteli sprawia, że pojemność załadunkowa rośnie do 2205 litrów. Docelowo planowany jest też model nie z dwoma rzędami foteli, a sześcioma lub siedmioma oddzielnymi fotelami i wydłużonym rozstawem osi.

REKLAMA

Volkswagen ID.Buzz Cargo będzie posiadał dwa fotele oraz sztywną przegrodę rozdzielającą kabinę pasażerską od załadunkowej. Dostawcza wersja nowej generacji ogórka ma oferować 3,9 m3 – to oznacza, że do auta można załadować dwie europalety.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz – elektryczny i... ekologiczny!

Volkswagen ID.Buzz jest zeroemisyjny, ale na tym nie kończy się jego ekologiczność. Niemcy chcieli maksymalnie likwidować jego ślad węglowy. Właśnie dlatego zastosowali np. materiały pochodzące z recyklingu. Przykład? Fotele są pokryte tkaniną wykonaną z przędzy, której włókna składają się w 10 proc. z plastiku zebranego w oceanach i 90 proc. z PES, czyli recyklingowanych butelek PET. Do wykończenia ID.Buzz nie została użyta np. skóra lub inne materiały pochodzenia zwierzęcego.

Volkswagen ID.Buzz – design z lat 50. z nowoczesnym look`iem

Zarówno ID.Buzz, jak i ID.Buzz Cargo, idąc tropem wyznaczonym przez klasycznego poprzednika otrzymał obłą formę, charakterystyczne kształty i nieco uśmiechnietą "twarz". Auto będzie oferowane z jedno- lub dwukolorowym lakierem. Do wyboru jest w sumie 11 wariantów kolorystycznych, a w tym takie barwy jak biały, srebrny, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony i czarny. Zgodnie z preferencjami przyszłego właściciela, w kabinie mogą znaleźć się elementy, które będą kolorystycznie dopasowane do lakieru nadwozia.

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz – nowoczesne technologie

Volkswagen ID.Buzz ma cyfrowe zegary o przekątnej 5,3 cala. Na środku konsoli pojawia się kolejny ekran – pozwala na sterowanie multimediami i ma przekątną sięgającą 10 cali (a opcjonalnie nawet 12 cali). I zegary, i ekran multimedialny niejako "wiszą w powietrzu". A do tego pokładowy system obsługuje We Connect, We Connect Plus i App-Connect (z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto).

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA