REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Bulli nowej generacji ma styl, prezencję, napęd elektryczny i aż 204 konie mocy. Oto flower power XXI wieku.

Volkswagen ID.Buzz: prezent na 73. urodziny Bulli`ego

Pierwsza generacja Volkswagena Transportera o oznaczeniu T1 ujrzała światło dzienne w roku 1949. Model był nazywany ogórkiem lub Bulli. I do dziś jest pamiętany za charakterystyczny kształt nadwozia oraz dwukolorowe malowanie – tak pamiętamy ten model chociażby z kreskówki o Scooby-Doo. 73 lata po pionierze na świecie debiutuje Bulli nowej generacji. Volkswagen ID.Buzz ma tyle samo uroku, co jego pradziadek. Idealnie wpisuje się jednak w tendencje z XXI wieku. Jest bowiem samochodem w pełni elektrycznym. Co o nim wiadomo?

REKLAMA

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz – układ napędowy:

Napęd Volkswagena ID.Buzz jest oparty o silnik elektryczny zintegrowany z tylną osią. Na tył trafia też moc. Ile tej mocy jest? Nowy Bulli oferuje kierowcy 204 konie mechaniczne i 310 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna Volkswagena została elektronicznie ograniczona do 145 km/h. ID.Buzz jest wyposażony w baterię litowo-jonową o pojemności 82 kWh (pojemność użyteczna to 77 kWh). Na razie producent nie chce zdradzać informacji o zasięgu pojazdu. Informuje jedynie, że akumulator można ładować z mocą dochodzącą do 170 kW. Dzięki temu zasobnik można naładować od 5 do 80 proc. w 30 min.

Bateria ma sporą pojemność, a do tego została ustawiona pod podłogą, czyli obniża środek ciężkości i poprawia zachowanie auta na drodze.

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz – przestrzeń użytkowa:

REKLAMA

Na rynku pojawią się dwa warianty: Volkswagen ID.Buzz i Volkswagen ID.Buzz Cargo. Rozstaw osi minivana to rekordowe 2988 mm, przy czym długość nadwozia to 4712 mm. Osobowy model ID.Buzz zabierze na pokład pięciu pasażerów i do 1121 litrów bagaży. Wykasowanie drugiego rzędu foteli sprawia, że pojemność załadunkowa rośnie do 2205 litrów. Docelowo planowany jest też model nie z dwoma rzędami foteli, a sześcioma lub siedmioma oddzielnymi fotelami i wydłużonym rozstawem osi.

Volkswagen ID.Buzz Cargo będzie posiadał dwa fotele oraz sztywną przegrodę rozdzielającą kabinę pasażerską od załadunkowej. Dostawcza wersja nowej generacji ogórka ma oferować 3,9 m3 – to oznacza, że do auta można załadować dwie europalety.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz – elektryczny i... ekologiczny!

Volkswagen ID.Buzz jest zeroemisyjny, ale na tym nie kończy się jego ekologiczność. Niemcy chcieli maksymalnie likwidować jego ślad węglowy. Właśnie dlatego zastosowali np. materiały pochodzące z recyklingu. Przykład? Fotele są pokryte tkaniną wykonaną z przędzy, której włókna składają się w 10 proc. z plastiku zebranego w oceanach i 90 proc. z PES, czyli recyklingowanych butelek PET. Do wykończenia ID.Buzz nie została użyta np. skóra lub inne materiały pochodzenia zwierzęcego.

Volkswagen ID.Buzz – design z lat 50. z nowoczesnym look`iem

Zarówno ID.Buzz, jak i ID.Buzz Cargo, idąc tropem wyznaczonym przez klasycznego poprzednika otrzymał obłą formę, charakterystyczne kształty i nieco uśmiechnietą "twarz". Auto będzie oferowane z jedno- lub dwukolorowym lakierem. Do wyboru jest w sumie 11 wariantów kolorystycznych, a w tym takie barwy jak biały, srebrny, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony i czarny. Zgodnie z preferencjami przyszłego właściciela, w kabinie mogą znaleźć się elementy, które będą kolorystycznie dopasowane do lakieru nadwozia.

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.Buzz – nowoczesne technologie

Volkswagen ID.Buzz ma cyfrowe zegary o przekątnej 5,3 cala. Na środku konsoli pojawia się kolejny ekran – pozwala na sterowanie multimediami i ma przekątną sięgającą 10 cali (a opcjonalnie nawet 12 cali). I zegary, i ekran multimedialny niejako "wiszą w powietrzu". A do tego pokładowy system obsługuje We Connect, We Connect Plus i App-Connect (z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto).

Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz zaprezentowany. Co potrafi e-Bulli?
Materiały prasowe Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

REKLAMA

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

REKLAMA