REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Test: Nowy Lexus NX 350h. Czy japoński SUV jest wystarczająco luksusowy jak na segment premium? To postanowiliśmy sprawdzić.
rozwiń >

Test: Nowy Lexus NX 350h. Co zmieniła druga generacja stylistycznie?

REKLAMA

Po prezentacji drugiej generacji Lexusa NX pojawiły się głosy mówiące o tym, że model wygląda bardziej jak wersja po liftingu. Uważam je jednak za mocno niesprawiedliwe. Tak, SUV jest podobny do swojego poprzednika. Stawia na ten sam abstrakcyjnie wielki grill czy zestaw ostrych linii. Tyle że stary NX nie miał tak pięknego, trójkątnego przetłoczenia na tylnych drzwiach, akcentu na tylnej lampie czy równie gustownego tyłu ze świetlną "brwią" pociągniętą przez całą długość klapy bagażnika.

REKLAMA

Oczywiście nowy NX patrzył na początku testu nieco nieufnie na mnie. Ma coś niepokojącego w "oczach". Poza tym nie wygląda na uśmiechniętego czy zadowolonego. To nie jest jednak rzadkością w segmencie premium. Wiele tego typu SUV-ów otrzymuje raczej zafrasowaną twarz. To raz. Dwa ja to skupienie w oczach nawet polubiłem. Po tygodniu wydawało mi się mocno charakterne.

Test: Nowy Lexus NX 350h

Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!

Infor

Nowy Lexus NX ma monstrualny ekran na konsoli!

REKLAMA

Po zajęciu miejsca za kierownicą testowego Lexusa NX nie mogłem oderwać wzroku od dwóch rzeczy. Pierwszą jest potężny ekran systemu multimedialnego. Ma aż 14 cali. Obraz z kamery 360 stopni wyświetlany na nim wyglądał trochę jak rzucany na powierzchnię małego telebimu. A z czasem odkryłem na nim pewne smaczki. Przykład? Pokrętło temperatury nawiewów umieszczone w jego dolnej części jest japońsko duże i w środku ukrywa kolorowy ekran. Miły akcent.

Oczywiście multimedia Lexusa mogłyby mieć mniejpoziomowe menu. Przeszukiwanie kolejnych podopcji nie jest wcale łatwe. Tyle że tu kierowca ma do dyspozycji asystenta głosowego. Powiedz "Hey Lexus", a w ekranie pojawi się prywatny concierge. A to nie koniec. Bo np. radio korzysta z internetowego wspomagacza. Właśnie dlatego w sytuacji, w której w stacji puszczona jest piosenka X, na ekranie pokazuje się jej tytuł, wykonawca, a nawet... okładka płyty. Uwielbiałem wprost tą funkcję. Dzięki temu mogłem bowiem często zobaczyć artystów, których po prostu nie znam. A właściwie to znam, ale tylko z głosu i radia. Na jedno wychodzi...

To drobiazg. W nowym NX-ie nie polubiłem "opalonej" skóry na fotelach

Drugą z rzeczy, które przykuwały mój wzrok, była "opalona" skóra. Szczególnie że kolor przypominający piasek na australijskich kortach do tenisa pojawił się również na podsufitce. Nie byłem jego zwolennikiem, ale to akurat żaden problem. Ja podczas konfigurowania NX-a wybrałbym klasyczną czerń. Sprawdziłem, jest taka możliwość. Zalety? Być może skóra nie zawsze jest skórą, a niektóre plastiki mogłyby wyglądać nieco estetyczniej, mimo wszystko Lexus jest dobrze spasowany. A do tego robi wrażenie solidnie wykonanego i za dopłatą ma świetne, 17-głośnikowe audio Mark Levinson.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Nowy Lexus NX 350h

Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!

Infor

Nowy Lexus NX jest rodzinnie przestronny. To ważna zaleta w SUV-ie

Podczas jazdy nowym NX-em bez granicy zakochałem się w panoramicznym i naprawdę dużym dachu. Uwielbiam go (a właściwie to wszystkie panoramy we wszystkich autach)! A kolejny z niezaprzeczalnych plusów nowego NX-a dotyczy ilości przestrzeni. Nawet jeżeli w pierwszy rzędzie zasiądą giganci, z tyłu i tak zmieszczą się dość wysokie osoby. Bagażnik? Jego pojemność podstawowa to 545 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy powiększa się do 1436 litrów. Wyniki nie powalają na kolana, ale są zdecydowanie więcej niż przyzwoite.

Lexus NX 350h, czyli na początek benzyniak 2,5 litra

Pod kanciastą maską nowego Lexusa NX spoczywa silnik benzynowy. I choć auto ma być wybitnie oszczędne, pojemność benzyniaka okazuje się dość spora. To prawie 2,5 litra. Co więcej, jednostka posiada tylko 4 cylindry, a do tego jest... wolnossąca. Tak, wolnossąca w XXI wieku! Tylko że to akurat jej nie przeszkadza w rozwijaniu przyzwoitych 190 koni mechanicznych. Moc jest dostępna dość wysoko, bo dopiero przy 6000 obr./min. To samo dotyczy momentu obrotowego. 239 Nm ujawnia się dopiero po przekroczeniu 4300 obr./min.

4-cylindrowy silnik 2,5 litra jest znany także m.in. z RAV-ki. Jednostka pracuje w cyklu Atkinsona. Ma wydłużony suw pracy, a przez to pełniej spala mieszankę paliwowo-powietrzną (a więc ma wyższą sprawność).

Test: Nowy Lexus NX 350h

Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!

Infor

Do testu dostałem NX-a 350h AWD. Miał nie jeden, a dwa elektryki

Wolnossąca konstrukcja i wysoko zarysowane możliwości. To nie wygląda najlepiej? Trochę tak. Tyle że do tej pory zdradziliśmy dopiero połowę tajemnicy nowego Lexusa NX. Mówimy o modelu 350h, czyli hybrydzie. A to oznacza, że podczas tworzenia możliwości układu napędowego spory udział m również silnik elektryczny. A właściwie to silniki elektryczne, bo w wersji AWD są dwa. Przedni oferuje 134 konie i 270 Nm. Tylny dorzuca 40 koni i 121 Nm. W tym jednak przypadku dostępność możliwości jest zero-jedynkowa. Kierowca wciska gaz i moc jest!

Łączeniem potencjału przedniego elektryka i silnika spalinowego zajmuje się przekładnia CVT. Tyle że nazwy tej można użyć wyłącznie w języku potocznym. De facto Japończycy w swoich hybrydach stawiają na przekładnie planetarne, które nazywają e-CVT. Co z tylnym elektrykiem? Ten jest sterowany za pomocą... kabla. Włącza się i wyłącza w zależności od dostępności prądu w baterii oraz potrzeb napędu. W sumie hybryda w Lexusie NX oferuje 243 konie mocy.

Test Lexusa NX. Jak przyspiesza nowa hybryda?

Nowy Lexus NX z całą pewnością nie jest demonem prędkości. Nie o to jednak chodzi w rodzinnym SUV-ie. Tyle że czas przyspieszenia do pierwszej setki na poziomie 7,7 sekundy nadal nie sprawia, że auto jest wolne. Prędkość maksymalna? Lexus określił ją na 200 km/h. Co z komfortem? Powtórzę to jeszcze raz, japońskie hybrydy są dopracowane. Inżynierowie mieli na to trzy dekady. Dlatego np. podczas przełączania napędu elektrycznego na spalinowy nie pojawia się szarpnięcie. W pojazdach innych marek to akurat standardem już nie jest.

Test: Nowy Lexus NX 350h

Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!

Infor

Lexus NX 350h to eko-zawodnik. Dosłownie i w przenośni

Z układem napędowym Lexusa NX 350h związanych jest jednak więcej ciekawostek. I wszystkie kolejne dotyczą... oszczędności. Pierwsza? W modelu testowym tablicę zegarów można było ustawić w taki sposób, aby pokazywała ile proc. jazdy kierowca pokonał na samym prądzie. I najlepszy wynik, jaki udało mi się osiągnąć w mieście, nieznacznie przekroczył 80 proc. Tak, tylko prawie 20 proc. zasilałem Lexusa benzyną. Opcja jest fajna, bo budzi w kierowcy żyłkę... eko-zawodnictwa. Ja po tym teście stałem się np. mistrzem rekuperacji. Brzmi to dziwnie, ale działa.

Druga ciekawostka? Według oficjalnych danych samochód w cyklu mieszanym powinien spalać od 5,9 do 6,5 litra benzyny na każde 100 km. I wynik taki wydaje się nawet nieco... przesadzony! Mój Lexus w czasie testu spalał średnio równe 6 litrów. A pamiętajmy, że mówimy o 5-osobowym SUV-ie z 545-litrowym bagażnikiem, który waży prawie 1,9 tony. Sami przyznajcie, że zapotrzebowanie na paliwo japońskiego auta jest naprawdę symboliczne.

Jak się prowadzi nowy Lexus NX?

Nowy Lexus NX zdecydowanie nie jest sportowym SUV-em. Ale o tym już powiedziałem. Nie zdziwiło mnie zatem, że auto nie przepada za szybkim pokonywaniem zakrętów. Nie lubi tego ani zawieszenie, ani układ kierowniczy. Z drugiej strony Japończycy mocno dopracowali komfort zawieszenia. To miękko resoruje, a do tego prawie nie słychać jego pracy. Przykład? Podczas jazdy po nierównej drodze innymi SUV-ami, słychać stuki elementów. Tu panuje cisza. I bardzo to ceniłem, szczególnie że w Polsce nadal nie brakuje dróg, których jakość pozostawia nieco do życzenia.

Być może gdybym do testu dostał wersję F Sport, zawieszenie byłoby nieco sztywniejsze. Tak przynamniej mówi oficjalna specyfikacja.

Test: Nowy Lexus NX 350h

Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!

Infor

Ile kosztuje nowy Lexus NX 350h AWD Omotenashi?

Na koniec pozostała jeszcze jedna kwestia. Mowa oczywiście o cenie. Nowy Lexus NX to nowoczesny SUV segmentu premium, z oszczędnym i całkiem mocnym napędem, a do tego wyposażony po przysłowiowe uszy. Testowałem wersję Omotenashi, czytaj zaraz obok F Sport, najdroższą w gamie. Auto miał dosłownie wszystko. Systemy bezpieczeństwa, skórzaną tapicerkę, 20-calowe felgi z oponami typu run flat, panoramiczny dach, zaawansowane audio czy efektowny lakier terran khaki za 5 tys. zł. Tak skonfigurowany model zostanie jednak solidnie wyceniony. Auto kosztuje obecnie 338 900 zł.

Lexus NX 350h być może wśród luksusowych SUV-ów segmentu D nie jest zaporowo drogi. Tani jednak też nie jest. Tyle że auto prawdopodobnie oferuje krótsze terminy oczekiwania na zamówiony egzemplarz. A to dziś dość ważna zaleta.

Test: Lexus NX 350h Omotenashi – podsumowanie:

Być może nowy NX otrzymał odmienioną twarz, unowocześniony język stylistyczny marki i potężny ekran na konsoli. To jednak nadal dobry, stary Lexus z hybrydą. Jeździ na kropelce (i to dosłownie!), jest raczej dobrze wykonany, nie brakuje mu przestrzeni i co najważniejsze, prowadzi się relaksująco. Nie porwie was w drogowym tańcu po zakrętach. On nie ma zapędów sportowych. Nie w głowie mu agresja. Sprawi jednak, że w pełnym spokoju dotrzecie do domu. Jest trochę jak fotel z waszego salonu na kołach. Odbiera was po ciężkim dniu w pracy i w sposób niemęczący odstawia do domu.

Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Nowy Lexus NX 350h. Samuraj się zmienił. Samuraj dojrzał!
Kuba Brzeziński
Infor
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA