REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!

Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID.5 w Polsce? Tak, elektryczny SUV coupe z Niemiec pojawił się nad Wisłą. Podczas pierwszych jazd jeździliśmy 299-konną wersją GTX.
rozwiń >

Volkswagen ID.5, czyli elektryczny SUV coupe i bliźniak ID.4

Gama elektrycznych Volkswagenów w Polsce wreszcie została uzupełniona. Zaraz obok ID.3 i ID.4 do walki o klientów stanie model ID.5. Tak, wykorzystuje ten sam język stylistyczny, nadal ma sympatyczne "oczy" LED-owe, ale łączy to wszystko z nadwoziem w stylu SUV-a coupe o współczynniku oporu powietrza na poziomie 0,26. Ba, ma jeszcze jedno. W przeciwieństwie do elektrycznych braci może być dostępny... jeszcze w tym roku! Kierowcy, którzy zamówią takie właśnie auto dziś, mają szansę odebrać je powiedzmy w październiku. W przypadku ID.3 i ID.4 takiej szansy już nie ma.

REKLAMA

Volkswagen ID.5 w Polsce

Volkswagen ID.5 w Polsce

Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!

Infor

Volkswagen ID.5 i oprogramowanie ID.Software 3.1

A w tym punkcie warto wspomnieć o tym, że dość szybka dostępność stanowi dopiero pierwszą z zalet nowego ID.5. Kolejne? ID.5 choć nie wnosi rewolucji do elektrycznej gamy Volkswagena, stanowi krok w stronę udoskonalenia technologicznego. Auto korzysta bowiem z ID.Software 3.1. Co to tak właściwie oznacza? Kilka innowacyjnych funkcji. I najlepszym przykładem jest automatyczna zmiana pasa ruchu. Wystarczy mieć włączony Travel Assist, jechać co najmniej 90 km/h i trzymać dwie ręce na kole kierownicy. W takim przypadku po włączeniu kierunkowskazu, auto powinno samodzielnie zmienić pas ruchu.

Oczywiście automatyczna zmiana pasa ruchu zareaguje dopiero wtedy, gdy za pomocą 12 czujników upewni się, że natężenie ruchu na drodze pozwala na bezpieczne wykonanie manewru.

Volkswagen ID.5 sam parkuje, szybciej się ładuje...

REKLAMA

Kolejną innowacją jest Park Assist Plus z funkcją pamięci. Kierujący "zapamiętuje" w aucie np. miejsce pod blokiem. Gdy samochód pojawi się w tej lokalizacji ponownie, proponuje samodzielne zaparkowanie. Opcja pozwala na zapamiętanie pięciu różnych parkingów. Poza tym ID.Software 3.1 to też wyższa moc ładowania – 135 kW w modelach Pro i Pro Performance oraz 150 kW w wersji GTX. A do tego kierujący może skorzystać z nawigacji planującej podróż wraz z ładowaniem. Kierujący może określić moc ładowarki, wskazać na większą lub mniejszą ilość postojów czy nawet określić z jakim poziomem naładowania baterii chce dotrzeć do celu.

Volkswagen ID.5 zostanie niedługo wyposażony również w opcję Plug&Charge. Będzie identyfikować płatność po podłączeniu do ładowarki i zrobi to automatycznie – bez konieczności korzystania z karty autoryzującej. A do tego już dziś ID.5 dostaje ekran zamiast zegarów i head-up, które przekazują dużo większą ilość informacji niż w przypadku pozostałej części gamy modeli ID.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Volkswagen ID.5 w Polsce

Volkswagen ID.5 w Polsce

Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!

Infor

Cennik Volkswagena ID.5 w Polsce. Ile kosztuje elektryk?

REKLAMA

Volkswagen ID.5 na polskim rynku będzie oferowany w trzech wersjach. Pro zaoferuje 174 konie mechaniczne i cennik startujący od 220 890 zł. Pro Performance ma 204 konie mocy i cenę wynoszącą minimum 227 990 zł. Sporty wariant GTX ma napęd na cztery koła, dostarcza na asfalt 299 koni i kosztuje co najmniej 256 590 zł. Każdy z wariantów jest oferowany z baterią o pojemności netto 77 kWh.

Warto pamiętać, że powyższe ceny mogą zmaleć i to zasadniczo. Bo Volkswagen ID.5 może zostać kupiony w ramach programu "Mój elektryk". Złożenie wniosku o dotację sprawi, że po zakupie kierujący otrzyma aż 27 tys. zł dofinansowania. Ważna jest też lista wyposażenia. Niemcy już w wariancie bazowym nie szczędzili dodatków... Bez dopłaty kupujący otrzyma m.in. LED-owe światła, system nawigacji Discovery Pro, instalację telefoniczną Comfort z ładowarką indukcyjną, App Connect czy system Park Pilot.

Volkswagen ID.5 w Polsce

Volkswagen ID.5 w Polsce

Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.5 – dane techniczne:

Moc Moment obrotowy Spalanie Zasięg Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna
ID.5 Pro 174 KM 235 Nm 16,9 kWh/100 km 516 km 10,4 s. 160 km/h
ID.5 Pro Performance 204 KM 310 Nm 16,9 kWh/100 km 516 km 8,4 s. 160 km/h
ID.5 GTX 299 KM 310 Nm 17,9 kWh/100 km 491 km 6,3 s. 180 km/h

Volkswagen ID.5 ma 4584 mm długości, 1852 mm szerokości i 1631 mm wysokości. Rozstaw osi sięga 2771 mm. A to oznacza, że choć elektryczny SUV coupe jest krótszy o blisko 20 cm od Passata kombi, ma rozstaw osi tylko o 2 cm mniejszy. Na tym jednak ciekawostki nie kończą się. Choć ID.5 ma bardziej dynamiczną bryłę od ID.4, miejsce nad głowami dla pasażerów tylnej kanapy skurczyło się o zaledwie 1 cm.

Volkswagen ID.5 jest naprawdę przestronny

Samochód jest wyjątkowo przestronny. I w pierwszym, i drugim rzędzie foteli zmieszczą się osoby bardzo wysokie. Tak, to w dużej mierze efekt zastosowania napędu elektrycznego i całkowicie płaskiej podłogi. To jednak też skutek użycia modułowej platformy MEB Volkswagena. Platformy, która przy okazji przynosi jeszcze jeden skutek. Ma nisko położony środek ciężkości. Dzięki temu zapewnia dobre własności jezdne. Za tylną kanapą pojawia się przestrzeń załadunkowa wynosząca 549 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy, możliwości transportowe rosną do przeszło 1500 litrów.

Volkswagen ID.5 w Polsce

Volkswagen ID.5 w Polsce

Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!

Infor

Pierwsza jazda Volkswagenem ID.5 GTX. Wrażenia?

Wrażenia z pierwszej jazdy Volkswagenem ID.5 w Polsce? Miałem przyjemność jeździć GTX-em. I spokojnie mogę powiedzieć o tym, że jest więcej niż dynamiczny. Świetnie przyspiesza zarówno ze startu, jak i w czasie jazdy. A po uruchomieniu trybu sport, usztywnia się np. układ kierowniczy. Samochód zaczyna się prowadzić bardziej jak hot-hatch. Imponująca jest przestrzeń we wnętrzu – mam prawie 190 cm, a po ustawieniu fotela z przodu, miałem całą masę miejsca także z tyłu! Uwagę można zwrócić też na jakość wykończenia, a do tego detale. Fotele zostały wyłożone materiałem miłym w dotyku i przypominającym alkantarę.

GTX ma też matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT i tylne lampy LED z wzorem 3D. Wyglądają naprawdę ciekawie.

Ile prądu zużywa 299-konny Volkswagen ID.5 GTX?

Podczas jazdy po dziurawym centrum Warszawy zwróciłem uwagę na cichą pracę zawieszenia. Kolejne studzienki nie robiły wrażenia na resorowaniu. Tłumiło nierówności bezdźwięcznie, a do tego auto cały czas zachowywało się stabilnie. Moją uwagę zwróciły też np. ogromne lusterka boczne. Widoczność w nich można porównać chyba tylko z autem ciężarowym. A jeżeli chodzi o "spalanie", egzemplarz testowy pokazywał zapotrzebowanie na energię wynoszące jakieś 17,8 kWh/100 km. To nawet mniej niż w oficjalnej specyfikacji.

Volkswagen ID.5 w Polsce

Volkswagen ID.5 w Polsce

Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!

Infor

Jak działa automatyczne parkowanie w Volkswagenie ID.5?

A na koniec smaczek. Jednym z elementów jazd testowych było skorzystanie z funkcji Park Assist Plus polegającej na automatycznym parkowaniu. Skutek? Samochód wywołał opcję po dotarciu do lokalizacji i... zaparkował w pełni samodzielnie w zadanym miejscu. Wrażenia? Być może ID.5 poruszał się nieco powolnie, ale precyzyjnie. Zaparkował niezwykle równo – żaden kierowca nie musiałby się wstydzić spojrzeń sąsiadów. I tak, proces był nieco niepokojący, ale głównie dlatego, że nie jestem przyzwyczajony do tego, że auto parkuje w pełni samodzielnie. W pełni, bo nie musiałem naciskać ani gazu, ani hamulca.

Nowy Volkswagen ID.5 w Polsce. Jak podsumować model?

Volkswagen ma bardzo ambitne plany w kwestii elektromobilności. Do roku 2030 chcą zwiększyć udział sprzedaży e-aut w Europie do 70 proc. Firma chce w związku z tym zainwestować do 2026 roku 18 mld euro. I patrząc na nowego Volkswagena ID.5 można powiedzieć jedno. Kwota ta nie pójdzie na marne. Nie wiem czy Niemcom uda się zrealizować cel sprzedażowy. Wiem natomiast, że ID.5 jest nie tylko elektrycznym SUV-em coupe. ID.5 jest przede wszystkim Volkswagenem. Volkswagenem, który przypadnie do gustu fanom marki także tym, którzy do tej pory mieli styczność głównie z autami spalinowymi.

Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Mariusz Barwinski
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Mariusz Barwinski
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA