REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID.5 w Polsce? Tak, elektryczny SUV coupe z Niemiec pojawił się nad Wisłą. Podczas pierwszych jazd jeździliśmy 299-konną wersją GTX.
rozwiń >

Volkswagen ID.5, czyli elektryczny SUV coupe i bliźniak ID.4

Gama elektrycznych Volkswagenów w Polsce wreszcie została uzupełniona. Zaraz obok ID.3 i ID.4 do walki o klientów stanie model ID.5. Tak, wykorzystuje ten sam język stylistyczny, nadal ma sympatyczne "oczy" LED-owe, ale łączy to wszystko z nadwoziem w stylu SUV-a coupe o współczynniku oporu powietrza na poziomie 0,26. Ba, ma jeszcze jedno. W przeciwieństwie do elektrycznych braci może być dostępny... jeszcze w tym roku! Kierowcy, którzy zamówią takie właśnie auto dziś, mają szansę odebrać je powiedzmy w październiku. W przypadku ID.3 i ID.4 takiej szansy już nie ma.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen ID.5 w Polsce

Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!

Infor

Volkswagen ID.5 i oprogramowanie ID.Software 3.1

A w tym punkcie warto wspomnieć o tym, że dość szybka dostępność stanowi dopiero pierwszą z zalet nowego ID.5. Kolejne? ID.5 choć nie wnosi rewolucji do elektrycznej gamy Volkswagena, stanowi krok w stronę udoskonalenia technologicznego. Auto korzysta bowiem z ID.Software 3.1. Co to tak właściwie oznacza? Kilka innowacyjnych funkcji. I najlepszym przykładem jest automatyczna zmiana pasa ruchu. Wystarczy mieć włączony Travel Assist, jechać co najmniej 90 km/h i trzymać dwie ręce na kole kierownicy. W takim przypadku po włączeniu kierunkowskazu, auto powinno samodzielnie zmienić pas ruchu.

Oczywiście automatyczna zmiana pasa ruchu zareaguje dopiero wtedy, gdy za pomocą 12 czujników upewni się, że natężenie ruchu na drodze pozwala na bezpieczne wykonanie manewru.

Volkswagen ID.5 sam parkuje, szybciej się ładuje...

Kolejną innowacją jest Park Assist Plus z funkcją pamięci. Kierujący "zapamiętuje" w aucie np. miejsce pod blokiem. Gdy samochód pojawi się w tej lokalizacji ponownie, proponuje samodzielne zaparkowanie. Opcja pozwala na zapamiętanie pięciu różnych parkingów. Poza tym ID.Software 3.1 to też wyższa moc ładowania – 135 kW w modelach Pro i Pro Performance oraz 150 kW w wersji GTX. A do tego kierujący może skorzystać z nawigacji planującej podróż wraz z ładowaniem. Kierujący może określić moc ładowarki, wskazać na większą lub mniejszą ilość postojów czy nawet określić z jakim poziomem naładowania baterii chce dotrzeć do celu.

REKLAMA

Volkswagen ID.5 zostanie niedługo wyposażony również w opcję Plug&Charge. Będzie identyfikować płatność po podłączeniu do ładowarki i zrobi to automatycznie – bez konieczności korzystania z karty autoryzującej. A do tego już dziś ID.5 dostaje ekran zamiast zegarów i head-up, które przekazują dużo większą ilość informacji niż w przypadku pozostałej części gamy modeli ID.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen ID.5 w Polsce

Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!

Infor

Cennik Volkswagena ID.5 w Polsce. Ile kosztuje elektryk?

Volkswagen ID.5 na polskim rynku będzie oferowany w trzech wersjach. Pro zaoferuje 174 konie mechaniczne i cennik startujący od 220 890 zł. Pro Performance ma 204 konie mocy i cenę wynoszącą minimum 227 990 zł. Sporty wariant GTX ma napęd na cztery koła, dostarcza na asfalt 299 koni i kosztuje co najmniej 256 590 zł. Każdy z wariantów jest oferowany z baterią o pojemności netto 77 kWh.

Warto pamiętać, że powyższe ceny mogą zmaleć i to zasadniczo. Bo Volkswagen ID.5 może zostać kupiony w ramach programu "Mój elektryk". Złożenie wniosku o dotację sprawi, że po zakupie kierujący otrzyma aż 27 tys. zł dofinansowania. Ważna jest też lista wyposażenia. Niemcy już w wariancie bazowym nie szczędzili dodatków... Bez dopłaty kupujący otrzyma m.in. LED-owe światła, system nawigacji Discovery Pro, instalację telefoniczną Comfort z ładowarką indukcyjną, App Connect czy system Park Pilot.

Volkswagen ID.5 w Polsce

Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!

Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen ID.5 – dane techniczne:

Moc Moment obrotowy Spalanie Zasięg Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna
ID.5 Pro 174 KM 235 Nm 16,9 kWh/100 km 516 km 10,4 s. 160 km/h
ID.5 Pro Performance 204 KM 310 Nm 16,9 kWh/100 km 516 km 8,4 s. 160 km/h
ID.5 GTX 299 KM 310 Nm 17,9 kWh/100 km 491 km 6,3 s. 180 km/h

Volkswagen ID.5 ma 4584 mm długości, 1852 mm szerokości i 1631 mm wysokości. Rozstaw osi sięga 2771 mm. A to oznacza, że choć elektryczny SUV coupe jest krótszy o blisko 20 cm od Passata kombi, ma rozstaw osi tylko o 2 cm mniejszy. Na tym jednak ciekawostki nie kończą się. Choć ID.5 ma bardziej dynamiczną bryłę od ID.4, miejsce nad głowami dla pasażerów tylnej kanapy skurczyło się o zaledwie 1 cm.

Volkswagen ID.5 jest naprawdę przestronny

Samochód jest wyjątkowo przestronny. I w pierwszym, i drugim rzędzie foteli zmieszczą się osoby bardzo wysokie. Tak, to w dużej mierze efekt zastosowania napędu elektrycznego i całkowicie płaskiej podłogi. To jednak też skutek użycia modułowej platformy MEB Volkswagena. Platformy, która przy okazji przynosi jeszcze jeden skutek. Ma nisko położony środek ciężkości. Dzięki temu zapewnia dobre własności jezdne. Za tylną kanapą pojawia się przestrzeń załadunkowa wynosząca 549 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy, możliwości transportowe rosną do przeszło 1500 litrów.

Volkswagen ID.5 w Polsce

Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!

Infor

Pierwsza jazda Volkswagenem ID.5 GTX. Wrażenia?

Wrażenia z pierwszej jazdy Volkswagenem ID.5 w Polsce? Miałem przyjemność jeździć GTX-em. I spokojnie mogę powiedzieć o tym, że jest więcej niż dynamiczny. Świetnie przyspiesza zarówno ze startu, jak i w czasie jazdy. A po uruchomieniu trybu sport, usztywnia się np. układ kierowniczy. Samochód zaczyna się prowadzić bardziej jak hot-hatch. Imponująca jest przestrzeń we wnętrzu – mam prawie 190 cm, a po ustawieniu fotela z przodu, miałem całą masę miejsca także z tyłu! Uwagę można zwrócić też na jakość wykończenia, a do tego detale. Fotele zostały wyłożone materiałem miłym w dotyku i przypominającym alkantarę.

GTX ma też matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT i tylne lampy LED z wzorem 3D. Wyglądają naprawdę ciekawie.

Ile prądu zużywa 299-konny Volkswagen ID.5 GTX?

Podczas jazdy po dziurawym centrum Warszawy zwróciłem uwagę na cichą pracę zawieszenia. Kolejne studzienki nie robiły wrażenia na resorowaniu. Tłumiło nierówności bezdźwięcznie, a do tego auto cały czas zachowywało się stabilnie. Moją uwagę zwróciły też np. ogromne lusterka boczne. Widoczność w nich można porównać chyba tylko z autem ciężarowym. A jeżeli chodzi o "spalanie", egzemplarz testowy pokazywał zapotrzebowanie na energię wynoszące jakieś 17,8 kWh/100 km. To nawet mniej niż w oficjalnej specyfikacji.

Volkswagen ID.5 w Polsce

Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!

Infor

Jak działa automatyczne parkowanie w Volkswagenie ID.5?

A na koniec smaczek. Jednym z elementów jazd testowych było skorzystanie z funkcji Park Assist Plus polegającej na automatycznym parkowaniu. Skutek? Samochód wywołał opcję po dotarciu do lokalizacji i... zaparkował w pełni samodzielnie w zadanym miejscu. Wrażenia? Być może ID.5 poruszał się nieco powolnie, ale precyzyjnie. Zaparkował niezwykle równo – żaden kierowca nie musiałby się wstydzić spojrzeń sąsiadów. I tak, proces był nieco niepokojący, ale głównie dlatego, że nie jestem przyzwyczajony do tego, że auto parkuje w pełni samodzielnie. W pełni, bo nie musiałem naciskać ani gazu, ani hamulca.

Nowy Volkswagen ID.5 w Polsce. Jak podsumować model?

Volkswagen ma bardzo ambitne plany w kwestii elektromobilności. Do roku 2030 chcą zwiększyć udział sprzedaży e-aut w Europie do 70 proc. Firma chce w związku z tym zainwestować do 2026 roku 18 mld euro. I patrząc na nowego Volkswagena ID.5 można powiedzieć jedno. Kwota ta nie pójdzie na marne. Nie wiem czy Niemcom uda się zrealizować cel sprzedażowy. Wiem natomiast, że ID.5 jest nie tylko elektrycznym SUV-em coupe. ID.5 jest przede wszystkim Volkswagenem. Volkswagenem, który przypadnie do gustu fanom marki także tym, którzy do tej pory mieli styczność głównie z autami spalinowymi.

Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Mariusz Barwinski
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Mariusz Barwinski
Materiały prasowe Volkswagen
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen ID.5 w Polsce. Jeździliśmy sportową wersją GTX!
Kuba Brzeziński
Infor
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA