REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test sportowego SUV-a czy SUV-a wyglądającego na sportowego? Oto kluczowe pytanie na dziś.

Tiguan R-Line. Test prawie wersji R

20-calowe felgi, charakterystyczny, niebieski lakier, chromowane końcówki układu wydechowego i emblematy R na nadwoziu. Te elementy sprawiają, że kierowcy Volkswagena może szybciej zabić serce. I w tym przypadku bez wątpienia tak też się stanie. Oczywiście nie będzie ono jednak biło maksymalnie szybko. Bo nie jest to Tiguan R, a wersja R-Line uzupełniona 245-konnym benzyniakiem. Co o tym aucie można powiedzieć?

REKLAMA

Tiguan Allspace, czyli 7 miejsc i... długie drzwi!

Stylistycznie Ameryki nie odkryję. Tiguanem miałem już okazję jeździć wielokrotnie i za każdym razem podkreślałem przywiązanie do geometrycznych linii oraz fakt, że wersja po liftingu otrzymała przednie światła niejako wyciągnięte na maskę. W testowanej wersji Allspace mogę dodać tylko tyle, że krótki Tiguan wydaje się zwinny. Tu uwagę zwracają niezwykle długie tylne drzwi. Tak, utrudnią zajęcie miejsca we wnętrzu na ciasnym parkingu. Jeżeli jednak nikt koło was nie zaparkuje, odkryjecie z jaką łatwością można po ich uchyleniu usadzić dziecko w foteliku zamontowanym na tylnej kanapie.

Zobacz również: Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line test

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line test

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem

Infor

Test Tiguana. Na zewnątrz R. W środku Volkswagen

REKLAMA

Wnętrze Tiguana jest aż do bólu poprawne. Ekran w miejscu zegarów, ekran nawigacji, kilka przycisków i intuicyjny panel klimatyzacji. Zarówno formy, jak i kształty czy kolory nie okazują się wyszukane. I choć Niemcy mogli postawić na nieco większą dozę frywolności, docenić należy mocne strony tej kabiny. Pierwszym plusem jest jakość wykończenia wnętrza. Materiały są wysokiej jakości, plastiki miękkie, a całość świetnie spasowana. Po drugie choć fotele wydają się słabo wyprofilowane, oferują wygodę i trzymają ciało kierowcy w zakręcie.

Po trzecie imponujący jest abstrakcyjnych wręcz rozmiarów dach panoramiczny. Kierowca odsuwając jego elektryczną roletę ma wrażenie, że proces trwa dosłownie wieczność! Po czwarte cudowne jest sportowe koło kierownicy montowane w modelu R-Line. Wybrzuszenia w okolicy godziny za dziesięć drugiej sprawiają, że dłonie dosłownie same układają się w poprawnej pozycji w czasie jazdy. Po piąte w konfiguracji 5-osobowej Tiguan Allspace ma bagażnik jak... dostawczak. Liczy on aż 700 litrów!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line test

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line test

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem

Infor

Test: Tiguan R-Line 2.0 TSI 245 KM DSG 4MOTION

REKLAMA

Stylizacja wersji R-Line urzeka i rzuca się w oczy. Zła informacja? To nie Tiguan R, a R-Line. Dobra informacja? Auto testowe nadal było mocne. Pod jego maską pracował silnik 2.0 TSI o mocy 245 koni mechanicznych. Moment obrotowy sięga 370 Nm i jest transferowany na koła za pośrednictwem dusprzęgłowej przekładni automatycznej DSG i napędu 4MOTION. SUV o DMC na poziomie 2470 kg osiąga pierwszą setkę w zaledwie 6,2 sekundy. To szybciej niż Golf GTI! Jednocześnie jego prędkościomierz zatrzyma się dopiero na wartości 229 km/h.

Czy Tiguan 2.0 TSI 245 KM jest szybki? I to jeszcze jak. Tą szybkość czuć jednak po sekundzie, dwóch od startu. Gdy kierowca przy starcie naciśnie gaz do dechy, przez chwilkę nie dzieje się nic szczególnego. Uderzenie mocy przychodzi mniej więcej na drugim biegu. Taką konfigurację można niwelować wrzucają przekładnię w tryb sport. Wtedy auto reaguje natychmiast. I zasada ta dotyczy nie tylko dynamicznych startów, ale i wyprzedzania w trasie. W sporcie DSG szybciej zrzuca przełożenia w czasie wyprzedzania.

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line test

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line test

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem

Infor

Ile spala Tiguan 2.0 TSI 245 KM?

Tiguan 2.0 TSI 245 KM 4MOTION jest szybki jak hot-hatch. Uwielbia przyspieszać i nawet całkiem swobodnie czuje się w zakręcie. Tak, jest duży, ciężki i wysoki. Mimo wszystko pozwala na dość precyzyjne prowadzenie w łuku. A to kolejny element sportowego charakteru. Sportowe niestety jest także... spalanie. Już podaje sam producent, w cyklu mieszanym apetyt mocnego Tiguana Allspace sięgnie 9 litrów. W teście wynik ten był o nieco ponad litr wyższy. Tylko czy 10 litrów benzyny w mocnym i 2,5-tonowym SUV-ie rodzinnym to dużo? Nie wydaje mi się...

Volkswagen Tiguan Allspace R-Line ma sztywne nastawy zawieszenia. Te niestety sprawiają, że auto dość głośno resoruje nierówności. Pracę zawieszenia wyraźnie słuchać w kabinie pasażerskiej podczas jazdy po nawierzchni niskiej jakości.

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line test

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line test

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem

Infor

Ile kosztuje testowy Tiguan Allspace 2.0 TSI 4MOTION?

Ile kosztuje testowy Volkswagen Tiguan Allspace R-Line 2.0 TSI? Tak skonfigurowana wersja zostanie wyceniona przez salon na 245 170 zł. To nie jest niska kwota. Warto jednak pamiętać o tym, że po pierwsze auto było bogato wyposażone. Miało szereg elektronicznych systemów bezpieczeństwa, panoramiczny dach, atrakcyjną stylizację, LED-owe światła Matrixy, 20-calowe felgi i mocnego benzyniaka. SUV-a można jednak skonfigurować dużo oszczędniej. Szczególnie że cennik tego modelu startuje od dużo bardziej rozsądnej kwoty na poziomie 148 990 zł.

Test: Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line – podsumowanie:

Volkswagen Tiguan każdego roku sprzedaje się w ilości wynoszącej ponad 900 tys. egzemplarzy. I to nikogo nie powinno dziwić. Po aucie wyraźnie czuć wysoki poziom świadomości inżynieryjnej. Volkswagen doskonale wie, jakiego samochodu poszukują rodziny i taki właśnie pojazd stworzył. Jest przestronny, zmyślny, a jednocześnie całkiem ładny i bardzo nowoczesny. Do tej pory Tiguan wydawał mi się jednak nieco zimny. Brakowało mu trochę emocji. To się jednak zmieniło.

Za sprawą modelu Allspace, wersji R-Line i przede wszystkim 245-konnego silnika benzynowego połączonego z czteronapędem i skrzynią DSG dostrzegłem, że ten zimny fachowiec ma nieco bardziej uczuciową twarz. I to spostrzeżenie było ciekawe. Bardzo uprzyjemniło mi tygodniową przygodę z tym autem i sprawiło, że oddawałem go po teście z pewną dozą smutku. Tiguan może być nie tylko praktyczny, ale i fajny. Uwierzcie mi na słowo.

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA