REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test sportowego SUV-a czy SUV-a wyglądającego na sportowego? Oto kluczowe pytanie na dziś.

Tiguan R-Line. Test prawie wersji R

20-calowe felgi, charakterystyczny, niebieski lakier, chromowane końcówki układu wydechowego i emblematy R na nadwoziu. Te elementy sprawiają, że kierowcy Volkswagena może szybciej zabić serce. I w tym przypadku bez wątpienia tak też się stanie. Oczywiście nie będzie ono jednak biło maksymalnie szybko. Bo nie jest to Tiguan R, a wersja R-Line uzupełniona 245-konnym benzyniakiem. Co o tym aucie można powiedzieć?

REKLAMA

Tiguan Allspace, czyli 7 miejsc i... długie drzwi!

Stylistycznie Ameryki nie odkryję. Tiguanem miałem już okazję jeździć wielokrotnie i za każdym razem podkreślałem przywiązanie do geometrycznych linii oraz fakt, że wersja po liftingu otrzymała przednie światła niejako wyciągnięte na maskę. W testowanej wersji Allspace mogę dodać tylko tyle, że krótki Tiguan wydaje się zwinny. Tu uwagę zwracają niezwykle długie tylne drzwi. Tak, utrudnią zajęcie miejsca we wnętrzu na ciasnym parkingu. Jeżeli jednak nikt koło was nie zaparkuje, odkryjecie z jaką łatwością można po ich uchyleniu usadzić dziecko w foteliku zamontowanym na tylnej kanapie.

Zobacz również: Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line test

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line test

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem

Infor

Test Tiguana. Na zewnątrz R. W środku Volkswagen

REKLAMA

Wnętrze Tiguana jest aż do bólu poprawne. Ekran w miejscu zegarów, ekran nawigacji, kilka przycisków i intuicyjny panel klimatyzacji. Zarówno formy, jak i kształty czy kolory nie okazują się wyszukane. I choć Niemcy mogli postawić na nieco większą dozę frywolności, docenić należy mocne strony tej kabiny. Pierwszym plusem jest jakość wykończenia wnętrza. Materiały są wysokiej jakości, plastiki miękkie, a całość świetnie spasowana. Po drugie choć fotele wydają się słabo wyprofilowane, oferują wygodę i trzymają ciało kierowcy w zakręcie.

Po trzecie imponujący jest abstrakcyjnych wręcz rozmiarów dach panoramiczny. Kierowca odsuwając jego elektryczną roletę ma wrażenie, że proces trwa dosłownie wieczność! Po czwarte cudowne jest sportowe koło kierownicy montowane w modelu R-Line. Wybrzuszenia w okolicy godziny za dziesięć drugiej sprawiają, że dłonie dosłownie same układają się w poprawnej pozycji w czasie jazdy. Po piąte w konfiguracji 5-osobowej Tiguan Allspace ma bagażnik jak... dostawczak. Liczy on aż 700 litrów!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line test

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line test

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem

Infor

Test: Tiguan R-Line 2.0 TSI 245 KM DSG 4MOTION

REKLAMA

Stylizacja wersji R-Line urzeka i rzuca się w oczy. Zła informacja? To nie Tiguan R, a R-Line. Dobra informacja? Auto testowe nadal było mocne. Pod jego maską pracował silnik 2.0 TSI o mocy 245 koni mechanicznych. Moment obrotowy sięga 370 Nm i jest transferowany na koła za pośrednictwem dusprzęgłowej przekładni automatycznej DSG i napędu 4MOTION. SUV o DMC na poziomie 2470 kg osiąga pierwszą setkę w zaledwie 6,2 sekundy. To szybciej niż Golf GTI! Jednocześnie jego prędkościomierz zatrzyma się dopiero na wartości 229 km/h.

Czy Tiguan 2.0 TSI 245 KM jest szybki? I to jeszcze jak. Tą szybkość czuć jednak po sekundzie, dwóch od startu. Gdy kierowca przy starcie naciśnie gaz do dechy, przez chwilkę nie dzieje się nic szczególnego. Uderzenie mocy przychodzi mniej więcej na drugim biegu. Taką konfigurację można niwelować wrzucają przekładnię w tryb sport. Wtedy auto reaguje natychmiast. I zasada ta dotyczy nie tylko dynamicznych startów, ale i wyprzedzania w trasie. W sporcie DSG szybciej zrzuca przełożenia w czasie wyprzedzania.

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line test

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line test

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem

Infor

Ile spala Tiguan 2.0 TSI 245 KM?

Tiguan 2.0 TSI 245 KM 4MOTION jest szybki jak hot-hatch. Uwielbia przyspieszać i nawet całkiem swobodnie czuje się w zakręcie. Tak, jest duży, ciężki i wysoki. Mimo wszystko pozwala na dość precyzyjne prowadzenie w łuku. A to kolejny element sportowego charakteru. Sportowe niestety jest także... spalanie. Już podaje sam producent, w cyklu mieszanym apetyt mocnego Tiguana Allspace sięgnie 9 litrów. W teście wynik ten był o nieco ponad litr wyższy. Tylko czy 10 litrów benzyny w mocnym i 2,5-tonowym SUV-ie rodzinnym to dużo? Nie wydaje mi się...

Volkswagen Tiguan Allspace R-Line ma sztywne nastawy zawieszenia. Te niestety sprawiają, że auto dość głośno resoruje nierówności. Pracę zawieszenia wyraźnie słuchać w kabinie pasażerskiej podczas jazdy po nawierzchni niskiej jakości.

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line test

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line test

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem

Infor

Ile kosztuje testowy Tiguan Allspace 2.0 TSI 4MOTION?

Ile kosztuje testowy Volkswagen Tiguan Allspace R-Line 2.0 TSI? Tak skonfigurowana wersja zostanie wyceniona przez salon na 245 170 zł. To nie jest niska kwota. Warto jednak pamiętać o tym, że po pierwsze auto było bogato wyposażone. Miało szereg elektronicznych systemów bezpieczeństwa, panoramiczny dach, atrakcyjną stylizację, LED-owe światła Matrixy, 20-calowe felgi i mocnego benzyniaka. SUV-a można jednak skonfigurować dużo oszczędniej. Szczególnie że cennik tego modelu startuje od dużo bardziej rozsądnej kwoty na poziomie 148 990 zł.

Test: Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line – podsumowanie:

Volkswagen Tiguan każdego roku sprzedaje się w ilości wynoszącej ponad 900 tys. egzemplarzy. I to nikogo nie powinno dziwić. Po aucie wyraźnie czuć wysoki poziom świadomości inżynieryjnej. Volkswagen doskonale wie, jakiego samochodu poszukują rodziny i taki właśnie pojazd stworzył. Jest przestronny, zmyślny, a jednocześnie całkiem ładny i bardzo nowoczesny. Do tej pory Tiguan wydawał mi się jednak nieco zimny. Brakowało mu trochę emocji. To się jednak zmieniło.

Za sprawą modelu Allspace, wersji R-Line i przede wszystkim 245-konnego silnika benzynowego połączonego z czteronapędem i skrzynią DSG dostrzegłem, że ten zimny fachowiec ma nieco bardziej uczuciową twarz. I to spostrzeżenie było ciekawe. Bardzo uprzyjemniło mi tygodniową przygodę z tym autem i sprawiło, że oddawałem go po teście z pewną dozą smutku. Tiguan może być nie tylko praktyczny, ale i fajny. Uwierzcie mi na słowo.

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI R-Line. Test z haczykiem
Kuba Brzeziński
Infor
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    REKLAMA

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    REKLAMA