REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!

Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Test Polo po liftingu. Nowy Volkswagen jest zaawansowany technologicznie i dobrze się prowadzi. Do tego auta pasuje wszystko, no może poza... ceną!

Volkswagen Polo po liftingu. Co zmieniła modernizacja?

Szósta generacja Volkswagena Polo w zeszłym roku przeszła lifting. Zmiany? Jak przystało na niemiecką markę, te nie były specjalnie gruntowne. Hatchback otrzymał przeprojektowany tył i przód. Na szczególną uwagę zasługuje ten drugi. Po pierwsze w ofercie pojawiły się LED-owe światła Matrix. Mają mniej diod niż obecne systemy stosowane w Audi. Mimo wszystko w nocy, w trybie długim i z wycinaniem obiektów jadących z przeciwnego kierunku jazdy, robią robotę! Poza tym nowa jest też listwa LED-owa. Ta została poprowadzona od jednego do drugiego reflektora z małą przerwą na logo marki.

REKLAMA

Powiem wam ciekawostkę. Niby zmiany są drobne, ale za ich sprawą nowe Polo wydoroślało. Wydoroślało na tyle, że mój znajomy myślał iż jeżdżę Golfem, a nie Polo.

Nowe Polo R-Line, czyli sportowe zderzaki i większe felgi

Na tym jednak urok testowego Polo po liftingu nie kończy się. Po pierwsze to wersja R-Line, a więc kierowca otrzymuje sportowe zderzaki. Nadają nadwoziu charakteru i sprawiają, że wersja wygląda jak prawie-GTI. Po drugie model testowy dostał opcjonalne, 17-calowe felgi. Nieco-szprychowa konstrukcja świetnie wypełnia nadkola. Po trzecie auto otrzymało nowy lakier. Volkswagen nazywa go Vibrant Violet. Powinien przypaść do gustu każdej kobiecie. A do tego podobna barwa była już oferowana, ale w Polo II.

Nowe Polo: lifting nie zmienił... jakości wykończenia

W kabinie pasażerskiej zasadniczych zmian jest niewiele. Nowa jest przede wszystkim kierownica. Poza tym Niemcy zastosowali unowocześniony system audio oraz dotykowy panel automatycznej klimatyzacji. I choć lifting nie przyniósł zbyt wielu zmian we wnętrzu, Polo wyciąga podczas gry stare asy z rękawa. Większość konkurentów w segmencie B może jedynie pomarzyć o takiej jakości. Tak, boczki drzwi są wykonane z twardego plastiku, góra konsoli już nie. Poza tym wszystko jest świetnie spasowane i przyjemne w dotyku. A to w aucie miejskim bardzo dużo!

Test Polo po liftingu. Ergonomia i prostota na miejscu!

Standardowo dla Volkswagena świetna jest też pozycja za kierownicą i ergonomia. Konsola jest minimalistyczna i ma przez to oczywistą obsługę. To dobrze. W kabinie nie brakuje schowków, a na tylnej kanapie zasiądą nawet wyższe osoby – bez większego poczucia komfortu, ale zawsze. Bagażnik? Liczy 333 litry. A gdy opuścicie jego podłogę o jeden stopień, pojemność wzrośnie do 351 litrów. To dobry wynik. Ze złożoną tylną kanapą Polo zabierze na pokład nawet 1125 litrów bagażu. Ostatnim z plusów starej kabiny jest... analogowy ręczny. Uruchamia się go dźwignią, a nie przyciskiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fenomenem są fotele. Być może nie trzymają mistrzowsko ciała kierowcy w zakręcie, ale są wygodne. Jednego dnia nowym Polo zrobiłem ponad 400 km. Zero bólu kręgosłupa.

Polo, R-Line, 1.0 TSI i DSG. Połączenie... idealne?

Dostałem do testu Volkswagena Polo R-Line 1.0 TSI 110 KM DSG. Pod maską pracował 3-cylindrowy silnik benzynowy z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Oferował 110 koni mocy (o 5 KM mniej od wersji sprzed liftingu). Bardziej imponująco brzmi jednak moment obrotowy. Szczególnie że aż 200 Nm jest dostępnych już od 2000 obr./min. Skutek? Auto w warunkach miejskich jest bardzo zrywne – i to pomimo faktu, że przyspieszenie do pierwszej setki w 10,4 sekundy może o tym nie świadczyć. Auto traci wigor dopiero podczas wyprzedzania w trasie. To jednak wina małej pojemności silnika.

Test Polo po liftingu. Czy 3-cylindry warczą?

Drugą korzyść wysokiego i nisko dostępnego momentu wyczuć można podczas spokojnej jazdy. Silnik nie musi pracować na wysokich obrotach – a przez to nie słychać charakterystycznego gangu 3-cylindrów. Czy silnik 1.0 TSI ma przywarę 3-cylindrowców w postaci wibrowania na postoju? W 98 proc. sytuacji drogowych nie. Wibracje pojawiają się sporadycznie i prawie ich nie czuć.

Nowe Polo DSG. Nie czekaj, wrzuć tryb sport w skrzyni

REKLAMA

Układ napędowy został sparowany z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Automat idealnie nadaje się do miasta. I o ile prawie niezauważalnie wrzuca kolejne przełożenia, ma dwa eko-problemy. Podczas jednostajnej jazdy potrafi wrzucić na luz. Jeżeli w tym momencie wciśniecie pedał gazu, potrzebuje chwili na reakcję. Poza tym nowoczesna skrzynia DSG w silniku 1.0 TSI ma taką manierę, że podczas powolnej jazdy na siłę wbija jedynkę. A wtedy może się pojawić delikatne szarpnięcie.

Warto w tym punkcie pamiętać o jednym. Wady DSG niweluje się w jeden sposób. Wystarczy przed ruszeniem z miejsca dwukrotnie pchnąć przekładnię w stronę przełożenia D. Wtedy włącza się tryb sport. Skrzynia szybciej reaguje na gaz i chętniej korzysta z wyższych obrotów.

Ile paliwa spala Polo po liftingu 1.0 TSI DSG?

Producent twierdzi, że nowe Polo 1.0 TSI 110 KM DSG spala średnio 5,9 litra benzyny. Ja podczas testu osiągnąłem wynik o prawie litr wyższy. 6,8 litra w nowoczesnym aucie ważącym ponad 1200 kg i posiadającym automatyczną skrzynię, to jednak moim zdaniem nadal akceptowalne wskazanie.

Test Polo po liftingu. Prowadzi się jak mały sportowiec!

Volkswagen Polo lubił sportowy charakter. I wersja poliftingowa nie jest inna. Auto ma sztywne zawieszenie i układ kierowniczy pracujący z lekkim oporem. Przez to hatchback uwielbia ciasne zakręty, w bardzo szerokim zakresie komunikuje się z kierowcą, a do tego zachowuje się niezwykle stabilnie na drodze. Dojrzały układ podwoziowy podczas jazdy w trasie bardziej przypomina konstrukcję pochodzącą z auta kompaktowego. Niestety nie jest też przesadnie komfortowy – szczególnie na jezdniach niskiej jakości. Nowe Polo nie przepada też za zawrotkami. Nie wiem czy to kwestia sporych felg, czy projektu przedniego zawieszenia. Tak czy tak Volkswagen nie jest mocno zwrotny.

Ile kosztuje Polo po liftingu? Tanio nie jest...

REKLAMA

Niestety prawidła życia są nieubłagane. I mówią one wyraźnie, wszystko co dobre, kiedyś się kończy. Dobra część tej historii kończy się w momencie, w którym zajrzymy co cennika nowego Volkswagena Polo. 5-drzwiowego hatchbacka z Niemiec nie da się kupić taniej, niż za niespełna 80 tys. zł. Drogo! Wersja R-Line, 110-konny silnik 1.0 TSI i 7-biegowa skrzynia DSG windują już kwotę do co najmniej 105 tys. Ostatecznie wartość testowego Polo kształtuje się na poziomie 119 630 zł... A to w segmencie B kwota naprawdę wysoka. Wysoka nawet jak na tak dopracowane auto.

W celu usprawiedliwienia nowego Polo można powiedzieć, że po zliczeniu wyposażenia podstawowego i dodaniu kilku opcji auto posiada m.in. 17-calowe felgi, automatyczną klimę, kamerę cofania, LED-owe światła typu Matrix, czujnik deszczu, system App-Connect, wirtualny kokpit, aktywny tempomat czy asystenta pasa ruchu. Nadal nie ma jednak np. bezkluczykowego dostępu. To oznacza, że silnik odpala się manualnie z kluczyka.

Test Polo po liftingu – podsumowanie:

Nowe Polo po liftingu nigdy nie będzie tak zadziorne jak Peugeot 208, tak pełne klasy jak Renault Clio, tak oldskulowe jak Toyota Yaris czy tak tanie jak Dacia Sandero. I choć lifting unowocześnił konstrukcję małego hatchbacka z Niemiec, wyraźnie czuć w nim cały czas skupienie na tradycji. Tylko tak właściwie to co w tym złego? Skoro tradycja ta objawia się świetnym prowadzeniem, imponującą w segmencie B jakością czy stonowanym nowatorstwem designerskim w iście ułożonym stylu art deco. Ja takie Polo lubię. Szczególnie że dziś Polo jest raczej niszowe – co po modelach poliftingowych wyraźnie widać na ulicach.

Czy kupiłbym takie Polo? Testowa wersja R-Line 1.0 TSI 110 KM DSG jest zdecydowanie zbyt droga. Dlatego poszedłbym w dwóch kierunkach. Albo ostrożniej konfigurował auto, albo poszedł na całość i za bardzo podobną kwotę wziął bazowy wariant GTI z 207-konnym silnikiem 2.0 TSI. To dopiero byłaby frajda!

Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Test Polo po liftingu. Volkswagen nie urósł, ale dorósł!
Kuba Brzeziński
Infor
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    REKLAMA

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    REKLAMA