REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

VW Taigo. Test na polskich drogach pierwszego SUV-a coupe z Niemiec za nami. Co można powiedzieć o aucie? Oto garść najważniejszych informacji.

Jak na żywo wygląda Volkswagen Taigo?

Volkswagen Taigo to pierwszy w historii niemieckiej marki SUV coupe. I choć SUV coupe brzmi dumnie, auto ma tak naprawdę... typowo miejski charakter. Powstało w końcu na platformie MQB i jest bliźniaczym modelem m.in. dla Polo czy T-Crossa. Taigo ma stosunkowo nisko poprowadzony przód i wysoko zarysowane załamanie tylnej klapy. Obydwa te elementy zostały połączone przy pomocy mocno zaakcentowanej linii bocznej. Co sprawia, że auto prezentuje się dynamicznie i... wygląda na większe, niż jest w rzeczywistości.

REKLAMA

Nowe Taigo ma element charakterystyczny dla współczesnych Volkswagenów. Mowa o mocno przetłoczonej masce. Ta wygląda trochę jak zmarszczone ze złości czoło. Akcent nadaje miejskiej "terenówce" charakteru.

Konfigurując Volkswagena Taigo można też zamówić duży panoramiczny, podnoszony i przesuwany dach, pakiet stylistyczny R-Line z opcjonalnym pakietem Black Style czy 8-segmentowe światła LED IQ.Light typu Matrix.

VW Taigo test

VW Taigo test

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Infor

VW Taigo. Test i pierwsze wrażenia z kabiny

REKLAMA

W kabinie pasażerskiej VW Taigo na próżno szukać większych zaskoczeń. To tak naprawdę stylizacja żywcem przeniesiona z... Polo po liftingu. I dobrze, bo to oznacza wyważenie między prostotą i funkcjonalnością, nowoczesną technologią, ale i intuicyjnością. Poza tym kupujący może wybrać np. kolorowy panel na konsoli, który wyraźnie ożywia wnętrze oraz serię nowoczesnych dodatków, które jeszcze kilka lat temu były zarezerwowane dla bogatszych Audi.

Kabina Volkswagena Taigo nie zaskakuje? Po dłuższym namyśle mogę jednak powiedzieć, że nie do końca. Zaskakuje. Już w podstawowe wersji ma elektroniczne wskaźniki. To dobrze. Źle że bez dopłaty to wyłącznie elektroniczny zegar prędkości z dodatkowymi informacjami. Graficznie rozwiązanie to przypomina spartańską grafikę znaną z Corolli. Warto zatem dopłacić za "ładniejszą" wersję Digital Cockpit Pro.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
VW Taigo test

VW Taigo test

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Infor

VW Taigo premiera i pierwsze jazdy testowe

Nowy SUV Taigo prowadzi się trochę jak wyższa wersja Polo. Ma sztywno pracujący układ kierowniczy i dość twarde, ale mimo wszystko w miarę komfortowe zawieszenie. Auto lubi zakręty i czuje się w nich jak ryba w wodzie. Kolejna zaleta? Tą bez wątpienia jest miękka konsola w górnej części i dobra jakość spasowania. To bardzo ważne w tym segmencie pojazdów.

Podczas pierwszej jazdy jeździłem Taigo 1.5 TSI. 150 koni sprawia, że SUV coupe Volkswagena jest więcej niż dynamiczny. Auto chętnie przyspiesza, a do tego rasowo powarkuje. Niestety coś za coś. Przy głębszym wciskaniu pedału gazu spalanie w mieście nie będzie imponująco niskie. To zdecydowanie nie model, który będzie jeździł na kropelce. Lepiej w tej kategorii spisze się wersja 1.0 TSI.

VW Taigo dane techniczne:

Volkswagen Taigo będzie oferowany z dwoma silnikami i w czterech wersjach układów napędowych. W cenniku pojawi się 3-cylindrowy silnik 1.0 TSI oraz 4-cylindrowy 1.5 TSI. Obydwa są turbodoładowane i obydwa mają bezpośredni wtrysk paliwa. Jakie wersje Taigo można wybrać? Oto lista:

  • 1.0 TSI 95 KM 5b man.: 175 Nm, 11,1 s., 183 km/h
  • 1.0 TSI 110 KM 6b man.: 200 Nm, 10,4 s., 191 km/h
  • 1.0 TSI 110 KM 7b DSG: 200 Nm, 10,9 s., 191 km/h
  • 1.5 TSI 150 KM 7b DSG: 250 Nm, 8,3 s., 212 km/h
VW Taigo test

VW Taigo test

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Infor

VW Taigo: wymiary

REKLAMA

Volkswagen Taigo ma 4258 mm długości, 1755 mm szerokości, 1495 mm wysokości i 2554 mm rozstawu osi. Przedni zwis to 844 mm, a tylny 856 mm. Niemiecki SUV coupe oferuje bagażnik o szerokości wynoszącej 1002 mm. Pojemność kufra wynosi od 438 do 1222 litrów. Bazową wielkość można zwiększyć regulować w zakresie 385 do 455 litrów w zależności od przesunięcia tylnej kanapy. Auto do zawrócenia potrzebuje drogi i szerokości 10,9 m. Zbiornik paliwa mieści 40 litrów.

W Volkswagenie Taigo siedzi się raczej jak w Polo, niż T-Crossie. Kierowca może zająć bardzo niską pozycję. Na tylnej kanapie auta inżynierowie rozplanowali przyzwoitą ilość przestrzeni. To jednak nie oznacza, że pojazdem mogą podróżować wysocy dorośli na dłuższych dystansach. W dalszych podróżach doskwierać może ograniczona ilość miejsca na kolana.

VW Taigo test

VW Taigo test

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Infor

Volkswagen Taigo: cennik w Polsce

Polskie jazdy Volkswagenem Taigo oznaczają, że pierwsze egzemplarze już niedługo pojawią się w krajowych salonach sprzedaży. Ile trzeba zapłacić za to auto? Poniżej przedstawiamy cennik poszczególnych wariantów Taigo Life, Style i R-Line. Za najtańsze Taigo trzeba zapłacić 89 690 zł.

Volkswagen Taigo cennik w Polsce

Volkswagen Taigo cennik w Polsce

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Materiały prasowe Volkswagen

VW Taigo. Test i podsumowanie:

Bardzo podobała mi się moja ostatnia jazda Polo po liftingu. To małe auto, w którym wyraźnie czuć dojrzałość. W przypadku Taigo wyraźnie czuć, że Polo było dla inżynierów więcej niż inspiracją. Powstał zatem nieco większy samochód, który jednocześnie zachowuje wszystkie walory mniejszego brata i uzupełnia je stylem miejskiego SUV-a coupe. Niestety zachowuje też największa wadę Polo. A więc cenę.

Ile kosztuje nowe Taigo? Podczas pierwszych jazd jeździłem modelem R-Line z silnikiem 1.5 TSI i skrzynią DSG. Cena z kilkoma opcjami to 131 090 zł. Kwota jest wysoka. I niższa raczej nie będzie. Po pierwsze z uwagi wyższej niż u konkurencji jakości. Po drugie z uwagi na sytuację na rynku motoryzacyjnym. Tylko czy cena stanie temu autu na przeszkodzie do rynkowego sukcesu? Nie wydaje mi się. Taigo to nowoczesny SUV z XXI wieku. Kierowcy w Europie powinni go pokochać.

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

REKLAMA

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

REKLAMA