REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

VW Taigo. Test na polskich drogach pierwszego SUV-a coupe z Niemiec za nami. Co można powiedzieć o aucie? Oto garść najważniejszych informacji.

Jak na żywo wygląda Volkswagen Taigo?

Volkswagen Taigo to pierwszy w historii niemieckiej marki SUV coupe. I choć SUV coupe brzmi dumnie, auto ma tak naprawdę... typowo miejski charakter. Powstało w końcu na platformie MQB i jest bliźniaczym modelem m.in. dla Polo czy T-Crossa. Taigo ma stosunkowo nisko poprowadzony przód i wysoko zarysowane załamanie tylnej klapy. Obydwa te elementy zostały połączone przy pomocy mocno zaakcentowanej linii bocznej. Co sprawia, że auto prezentuje się dynamicznie i... wygląda na większe, niż jest w rzeczywistości.

REKLAMA

Nowe Taigo ma element charakterystyczny dla współczesnych Volkswagenów. Mowa o mocno przetłoczonej masce. Ta wygląda trochę jak zmarszczone ze złości czoło. Akcent nadaje miejskiej "terenówce" charakteru.

Konfigurując Volkswagena Taigo można też zamówić duży panoramiczny, podnoszony i przesuwany dach, pakiet stylistyczny R-Line z opcjonalnym pakietem Black Style czy 8-segmentowe światła LED IQ.Light typu Matrix.

VW Taigo test

VW Taigo test

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Infor

VW Taigo. Test i pierwsze wrażenia z kabiny

REKLAMA

W kabinie pasażerskiej VW Taigo na próżno szukać większych zaskoczeń. To tak naprawdę stylizacja żywcem przeniesiona z... Polo po liftingu. I dobrze, bo to oznacza wyważenie między prostotą i funkcjonalnością, nowoczesną technologią, ale i intuicyjnością. Poza tym kupujący może wybrać np. kolorowy panel na konsoli, który wyraźnie ożywia wnętrze oraz serię nowoczesnych dodatków, które jeszcze kilka lat temu były zarezerwowane dla bogatszych Audi.

Kabina Volkswagena Taigo nie zaskakuje? Po dłuższym namyśle mogę jednak powiedzieć, że nie do końca. Zaskakuje. Już w podstawowe wersji ma elektroniczne wskaźniki. To dobrze. Źle że bez dopłaty to wyłącznie elektroniczny zegar prędkości z dodatkowymi informacjami. Graficznie rozwiązanie to przypomina spartańską grafikę znaną z Corolli. Warto zatem dopłacić za "ładniejszą" wersję Digital Cockpit Pro.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
VW Taigo test

VW Taigo test

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Infor

VW Taigo premiera i pierwsze jazdy testowe

Nowy SUV Taigo prowadzi się trochę jak wyższa wersja Polo. Ma sztywno pracujący układ kierowniczy i dość twarde, ale mimo wszystko w miarę komfortowe zawieszenie. Auto lubi zakręty i czuje się w nich jak ryba w wodzie. Kolejna zaleta? Tą bez wątpienia jest miękka konsola w górnej części i dobra jakość spasowania. To bardzo ważne w tym segmencie pojazdów.

Podczas pierwszej jazdy jeździłem Taigo 1.5 TSI. 150 koni sprawia, że SUV coupe Volkswagena jest więcej niż dynamiczny. Auto chętnie przyspiesza, a do tego rasowo powarkuje. Niestety coś za coś. Przy głębszym wciskaniu pedału gazu spalanie w mieście nie będzie imponująco niskie. To zdecydowanie nie model, który będzie jeździł na kropelce. Lepiej w tej kategorii spisze się wersja 1.0 TSI.

VW Taigo dane techniczne:

Volkswagen Taigo będzie oferowany z dwoma silnikami i w czterech wersjach układów napędowych. W cenniku pojawi się 3-cylindrowy silnik 1.0 TSI oraz 4-cylindrowy 1.5 TSI. Obydwa są turbodoładowane i obydwa mają bezpośredni wtrysk paliwa. Jakie wersje Taigo można wybrać? Oto lista:

  • 1.0 TSI 95 KM 5b man.: 175 Nm, 11,1 s., 183 km/h
  • 1.0 TSI 110 KM 6b man.: 200 Nm, 10,4 s., 191 km/h
  • 1.0 TSI 110 KM 7b DSG: 200 Nm, 10,9 s., 191 km/h
  • 1.5 TSI 150 KM 7b DSG: 250 Nm, 8,3 s., 212 km/h
VW Taigo test

VW Taigo test

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Infor

VW Taigo: wymiary

REKLAMA

Volkswagen Taigo ma 4258 mm długości, 1755 mm szerokości, 1495 mm wysokości i 2554 mm rozstawu osi. Przedni zwis to 844 mm, a tylny 856 mm. Niemiecki SUV coupe oferuje bagażnik o szerokości wynoszącej 1002 mm. Pojemność kufra wynosi od 438 do 1222 litrów. Bazową wielkość można zwiększyć regulować w zakresie 385 do 455 litrów w zależności od przesunięcia tylnej kanapy. Auto do zawrócenia potrzebuje drogi i szerokości 10,9 m. Zbiornik paliwa mieści 40 litrów.

W Volkswagenie Taigo siedzi się raczej jak w Polo, niż T-Crossie. Kierowca może zająć bardzo niską pozycję. Na tylnej kanapie auta inżynierowie rozplanowali przyzwoitą ilość przestrzeni. To jednak nie oznacza, że pojazdem mogą podróżować wysocy dorośli na dłuższych dystansach. W dalszych podróżach doskwierać może ograniczona ilość miejsca na kolana.

VW Taigo test

VW Taigo test

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Infor

Volkswagen Taigo: cennik w Polsce

Polskie jazdy Volkswagenem Taigo oznaczają, że pierwsze egzemplarze już niedługo pojawią się w krajowych salonach sprzedaży. Ile trzeba zapłacić za to auto? Poniżej przedstawiamy cennik poszczególnych wariantów Taigo Life, Style i R-Line. Za najtańsze Taigo trzeba zapłacić 89 690 zł.

Volkswagen Taigo cennik w Polsce

Volkswagen Taigo cennik w Polsce

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Materiały prasowe Volkswagen

VW Taigo. Test i podsumowanie:

Bardzo podobała mi się moja ostatnia jazda Polo po liftingu. To małe auto, w którym wyraźnie czuć dojrzałość. W przypadku Taigo wyraźnie czuć, że Polo było dla inżynierów więcej niż inspiracją. Powstał zatem nieco większy samochód, który jednocześnie zachowuje wszystkie walory mniejszego brata i uzupełnia je stylem miejskiego SUV-a coupe. Niestety zachowuje też największa wadę Polo. A więc cenę.

Ile kosztuje nowe Taigo? Podczas pierwszych jazd jeździłem modelem R-Line z silnikiem 1.5 TSI i skrzynią DSG. Cena z kilkoma opcjami to 131 090 zł. Kwota jest wysoka. I niższa raczej nie będzie. Po pierwsze z uwagi wyższej niż u konkurencji jakości. Po drugie z uwagi na sytuację na rynku motoryzacyjnym. Tylko czy cena stanie temu autu na przeszkodzie do rynkowego sukcesu? Nie wydaje mi się. Taigo to nowoczesny SUV z XXI wieku. Kierowcy w Europie powinni go pokochać.

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA