REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

VW Taigo. Test na polskich drogach pierwszego SUV-a coupe z Niemiec za nami. Co można powiedzieć o aucie? Oto garść najważniejszych informacji.

Jak na żywo wygląda Volkswagen Taigo?

Volkswagen Taigo to pierwszy w historii niemieckiej marki SUV coupe. I choć SUV coupe brzmi dumnie, auto ma tak naprawdę... typowo miejski charakter. Powstało w końcu na platformie MQB i jest bliźniaczym modelem m.in. dla Polo czy T-Crossa. Taigo ma stosunkowo nisko poprowadzony przód i wysoko zarysowane załamanie tylnej klapy. Obydwa te elementy zostały połączone przy pomocy mocno zaakcentowanej linii bocznej. Co sprawia, że auto prezentuje się dynamicznie i... wygląda na większe, niż jest w rzeczywistości.

REKLAMA

Nowe Taigo ma element charakterystyczny dla współczesnych Volkswagenów. Mowa o mocno przetłoczonej masce. Ta wygląda trochę jak zmarszczone ze złości czoło. Akcent nadaje miejskiej "terenówce" charakteru.

Konfigurując Volkswagena Taigo można też zamówić duży panoramiczny, podnoszony i przesuwany dach, pakiet stylistyczny R-Line z opcjonalnym pakietem Black Style czy 8-segmentowe światła LED IQ.Light typu Matrix.

VW Taigo test

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Infor

VW Taigo. Test i pierwsze wrażenia z kabiny

REKLAMA

W kabinie pasażerskiej VW Taigo na próżno szukać większych zaskoczeń. To tak naprawdę stylizacja żywcem przeniesiona z... Polo po liftingu. I dobrze, bo to oznacza wyważenie między prostotą i funkcjonalnością, nowoczesną technologią, ale i intuicyjnością. Poza tym kupujący może wybrać np. kolorowy panel na konsoli, który wyraźnie ożywia wnętrze oraz serię nowoczesnych dodatków, które jeszcze kilka lat temu były zarezerwowane dla bogatszych Audi.

Kabina Volkswagena Taigo nie zaskakuje? Po dłuższym namyśle mogę jednak powiedzieć, że nie do końca. Zaskakuje. Już w podstawowe wersji ma elektroniczne wskaźniki. To dobrze. Źle że bez dopłaty to wyłącznie elektroniczny zegar prędkości z dodatkowymi informacjami. Graficznie rozwiązanie to przypomina spartańską grafikę znaną z Corolli. Warto zatem dopłacić za "ładniejszą" wersję Digital Cockpit Pro.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

VW Taigo test

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Infor

VW Taigo premiera i pierwsze jazdy testowe

Nowy SUV Taigo prowadzi się trochę jak wyższa wersja Polo. Ma sztywno pracujący układ kierowniczy i dość twarde, ale mimo wszystko w miarę komfortowe zawieszenie. Auto lubi zakręty i czuje się w nich jak ryba w wodzie. Kolejna zaleta? Tą bez wątpienia jest miękka konsola w górnej części i dobra jakość spasowania. To bardzo ważne w tym segmencie pojazdów.

Podczas pierwszej jazdy jeździłem Taigo 1.5 TSI. 150 koni sprawia, że SUV coupe Volkswagena jest więcej niż dynamiczny. Auto chętnie przyspiesza, a do tego rasowo powarkuje. Niestety coś za coś. Przy głębszym wciskaniu pedału gazu spalanie w mieście nie będzie imponująco niskie. To zdecydowanie nie model, który będzie jeździł na kropelce. Lepiej w tej kategorii spisze się wersja 1.0 TSI.

VW Taigo dane techniczne:

Volkswagen Taigo będzie oferowany z dwoma silnikami i w czterech wersjach układów napędowych. W cenniku pojawi się 3-cylindrowy silnik 1.0 TSI oraz 4-cylindrowy 1.5 TSI. Obydwa są turbodoładowane i obydwa mają bezpośredni wtrysk paliwa. Jakie wersje Taigo można wybrać? Oto lista:

  • 1.0 TSI 95 KM 5b man.: 175 Nm, 11,1 s., 183 km/h
  • 1.0 TSI 110 KM 6b man.: 200 Nm, 10,4 s., 191 km/h
  • 1.0 TSI 110 KM 7b DSG: 200 Nm, 10,9 s., 191 km/h
  • 1.5 TSI 150 KM 7b DSG: 250 Nm, 8,3 s., 212 km/h

VW Taigo test

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Infor

VW Taigo: wymiary

REKLAMA

Volkswagen Taigo ma 4258 mm długości, 1755 mm szerokości, 1495 mm wysokości i 2554 mm rozstawu osi. Przedni zwis to 844 mm, a tylny 856 mm. Niemiecki SUV coupe oferuje bagażnik o szerokości wynoszącej 1002 mm. Pojemność kufra wynosi od 438 do 1222 litrów. Bazową wielkość można zwiększyć regulować w zakresie 385 do 455 litrów w zależności od przesunięcia tylnej kanapy. Auto do zawrócenia potrzebuje drogi i szerokości 10,9 m. Zbiornik paliwa mieści 40 litrów.

W Volkswagenie Taigo siedzi się raczej jak w Polo, niż T-Crossie. Kierowca może zająć bardzo niską pozycję. Na tylnej kanapie auta inżynierowie rozplanowali przyzwoitą ilość przestrzeni. To jednak nie oznacza, że pojazdem mogą podróżować wysocy dorośli na dłuższych dystansach. W dalszych podróżach doskwierać może ograniczona ilość miejsca na kolana.

VW Taigo test

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Infor

Volkswagen Taigo: cennik w Polsce

Polskie jazdy Volkswagenem Taigo oznaczają, że pierwsze egzemplarze już niedługo pojawią się w krajowych salonach sprzedaży. Ile trzeba zapłacić za to auto? Poniżej przedstawiamy cennik poszczególnych wariantów Taigo Life, Style i R-Line. Za najtańsze Taigo trzeba zapłacić 89 690 zł.

Volkswagen Taigo cennik w Polsce

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe

Materiały prasowe Volkswagen

VW Taigo. Test i podsumowanie:

Bardzo podobała mi się moja ostatnia jazda Polo po liftingu. To małe auto, w którym wyraźnie czuć dojrzałość. W przypadku Taigo wyraźnie czuć, że Polo było dla inżynierów więcej niż inspiracją. Powstał zatem nieco większy samochód, który jednocześnie zachowuje wszystkie walory mniejszego brata i uzupełnia je stylem miejskiego SUV-a coupe. Niestety zachowuje też największa wadę Polo. A więc cenę.

Ile kosztuje nowe Taigo? Podczas pierwszych jazd jeździłem modelem R-Line z silnikiem 1.5 TSI i skrzynią DSG. Cena z kilkoma opcjami to 131 090 zł. Kwota jest wysoka. I niższa raczej nie będzie. Po pierwsze z uwagi wyższej niż u konkurencji jakości. Po drugie z uwagi na sytuację na rynku motoryzacyjnym. Tylko czy cena stanie temu autu na przeszkodzie do rynkowego sukcesu? Nie wydaje mi się. Taigo to nowoczesny SUV z XXI wieku. Kierowcy w Europie powinni go pokochać.

VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
VW Taigo. Test i pierwsze jazdy w Polsce SUV-em coupe
Kuba Brzeziński
Infor
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA