Pogłębienie kanału w Porcie Gdynia do 13,5 m ma dla nas szczególnie istotne znaczenie, gdyż wchodzimy tym samym
do grona portów, które mogą obsługiwać duże jednostki, w przyszłości
również w bezpośrednich zawinięciach oceanicznych, z pominięciem innych
portów europejskich - mówi Krzysztof Szymborski, prezes zarządu
Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego BCT
Gefco, firma należąca do koncernu PSA Peugeot Citroën, podpisała umowę z włoskim funduszem Venice, kontrolowanym przez Palladio Finanziaria, oraz z funduszem RP dotyczącą przejęcia 70 proc. włoskiej spółki Gruppo Mercurio, jednego z wiodących graczy na rynku transportu i dystrybucji pojazdów we Włoszech oraz za granicą.
Opodatkowaniu podatkiem od środków transportowych podlegają samochody
ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, ciągniki
siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub
przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i
więcej, przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym
posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i więcej, z wyjątkiem związanych wyłącznie z
działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego oraz
autobusy (art. 8 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych).
Po jakim kursie wystawić fakturę wewnętrzną i z jaką datą, gdy nabywamy usługę importu (chodzi o transport towaru za granicę). Zagraniczny kontrahent z UE wystawia na nas fakturę za transport towaru z Polski do Holandii. Na fakturze podaje datę wystawienia faktury i datę załadunku towaru, natomiast pod dokumentami potwierdzającymi wywóz towaru poza terytorium Polski jest data odbioru towaru, czyli rozładunku. Czy prawidłowo wystawiamy fakturę po kursie z dnia rozładunku, czyli obioru towaru, jeśli data wystawienia faktury przez zagraniczną firmę jest inna? W tym momencie powstają różnice kursowe w VAT, bo do przeliczenia VAT w fakturze wewnętrznej bierzemy kurs z daty wykonania usługi, natomiast do VAT naliczonego i do podatku – kurs z dnia poprzedzającego dzień wystawienia faktury.