REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Certyfikat dla Lotniska Poznań-Ławica

REKLAMA

REKLAMA

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński przedłużył ważność certyfikatu Lotniska Poznań-Ławica. Na lotnisku funkcjonuje terminal cargo o powierzchni 1500 m. kw.

Z wnioskiem o przedłużenie certyfikatu wystąpił zarządzający lotniskiem - Port Lotniczy Poznań-Ławica Sp. z o.o. Wraz z wnioskiem zarządzający dostarczył dokumenty niezbędne do przygotowania i przeprowadzenia procesu certyfikacji, w tym między innymi uzupełniony wstępny harmonogram certyfikacji, w którym określono główne obszary funkcjonalne lotniska, komórki organizacyjne i służby podlegające sprawdzeniu w czasie audytu certyfikacyjnego, a także deklarowane terminy gotowości zarządzającego lotniskiem do poddania tych elementów audytowi.

REKLAMA

REKLAMA

Proces certyfikacji lotniska przebiegał kilku etapach. Pierwszy z nich obejmował ocenę dostarczonych dokumentów oraz przegląd instrukcji wykonawczych, którymi są: Instrukcja operacyjna lotniska (INOP), Plan działania w sytuacjach zagrożenia (PDSZ) oraz Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego lotniska. 

Kolejnym etapem był audyt certyfikacyjny którego celem było praktyczne sprawdzenie spełniania przez zarządzającego lotniskiem norm i zalecanych metod postępowania Załącznika 14 ICAO, Tom I „Lotniska” oraz wymagań krajowych w zakresie eksploatacji lotniska i zdolności do bezpiecznego wykonywania operacji lotniczych.

Audyt certyfikacyjny składał się z szesnastu inspekcji (audytów cząstkowych) obejmujących główne obszary funkcjonalne działalności lotniska, mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo operacji lotniczych.

Audyt zakończył się wynikiem pozytywnym i potwierdził, że Lotnisko Poznań-Ławica (EPPO) spełnia normy i zalecane metody postępowania Załącznika 14 do Konwencji ICAO, Tom 1 „Lotniska”, oraz wymagania przepisów krajowych, a także posiada odpowiednią infrastrukturę, wyposażenie, potencjał ludzki i procedury operacyjne niezbędne, aby zapewnić bezpieczne wykonywanie operacji lotniczych. Certyfikat wydano na maksymalny okres ważności, tj. 36 miesięcy. 

Terminal cargo

Lotnisko Poznań- Ławica dysponuje terminalem cargo o powierzchni 1.490 m2.

W budynku znajdują się siedziby agenta handlingowego, Urzędu Celnego, Straży Granicznej, spedytorów i agencji celnych. Magazyn terminalu dzieli się na magazyn eksportowy, importowy i krajowy oraz boksy załadunku i wyładunku. W magazynie eksportowym wydzielono pomieszczenia specjalistyczne dla przesyłek wartościowych, materiałów radioaktywnych i niebezpiecznych, prochów i zwłok, zwierząt oraz depozytu.

Dla zachowania bezpieczeństwa zamontowano system kontroli dostępu oraz system antynapadowy i antywłamaniowy. Każdy towar w ruchu cargo jest prześwietlany na urządzeniach typu Heimann.

Korzystna lokalizacja terminalu Cargo (około 5 km od autostrady A2), rozwijajaca się gospodarka regionu oraz napływ inwestycji zagranicznych sprawiają, ze jest on ważnym ogniwem Centrum Logistyczno - Inwestycyjnego Poznań oraz powstającego w Poznaniu Centrum Logistycznego Żegrze.

 źródło: ULC, port lotniczy Poznań-Ławica

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

    1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    REKLAMA

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    REKLAMA