Stabilny rozwój przeładunków w BCT Gdynia
REKLAMA
Dynamiczny rozwój firmy, skrócenie czasu rozładunku statków oraz ok. 50 mln dol. planowane na inwestycje do 2015 roku to tylko niektóre sukcesy Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego BCT w ostatnim czasie. W 2010 roku Bałtycki Terminal Kontenerowy BCT, należący do filipińskiej grupy ICTSI, osiągnął 26 mln dol. przychodu i zwiększył obroty uzyskując ponad 281 tys. TEU.
REKLAMA
REKLAMA
Szacuje się, że w 2011 roku obroty BCT wzrosną o ok. 30%. To m.in. efekt realizacji nowych inwestycji, w tym montażu ponad 100 tonowego żurawia oraz poprawy ogólnoświatowej koniunktury gospodarczej. Do 2015 roku BCT planuje wykonać plan inwestycyjny o wartości ok. 50 mln dolarów. Konsekwentny rozwój BCT zaowocował także rozpoczęciem obsługi nowego połączenia żeglugowego z Wielką Brytanią.
Działalność Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego pozytywnie wpływa na rozwój miasta Gdynia i całego regionu, dlatego też spółka wspiera partnerów biznesowych, armatorów i spedytorów
w działaniach na rzecz rozwoju Portu Gdynia (pogłębienie do 15 m) oraz w zakończeniu realizacji modernizacji infrastruktury drogowej (autostrada A1) i kolejowej.
- Filozofią całej Grupy jest wspieranie gospodarek krajów, w których działamy. Szczególnie starannie dobieramy rynki wschodzące i dlatego np. do Polski weszliśmy w przeddzień wstąpienia do Unii Europejskiej – mówi Krzysztof Szymborski Prezes BCT
REKLAMA
Rozwój BCT to także sukces całej Grupy, która intensywnie rozszerza swoją działalność na świecie. Ostatnio ICTSI zakupiła terminal przeładunkowy w Chorwacji (Rijeka), wykorzystując tym samym doświadczenie z BCT w Polsce. Ponadto inwestuje w terminal w Manzanillo w Meksyku, gdzie wartość całego projektu szacuje się na ok. 850 mln dol.
W 2010 roku w całym Porcie morskim w Gdyni przeładowano 500 tys. TEU, a BCT ma obecnie możliwość obsługi 750 tys. TEU. Realizacja nowych inwestycji pozwoli osiągnąć w 2020 roku zdolność 1,2 mln TEU. W 2010 roku udało się także skrócić czas rozładunku statku – ilość wykonywanych ruchów wzrosła z do 29 do końca 2011 roku pracujemy nad osiągnięciem 35 na godzinę, tym samym BCT stało się jeszcze bardziej atrakcyjnym terminalem dla armatorów i spedytorów.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.