REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Problemy logistyczne przy budowie dróg z powodu złego stanu lini kolejowych

REKLAMA

REKLAMA

Fatalny stan infrastruktury kolejowej na Śląsku może negatywnie wpływać na realizację inwestycji infrastrukturalnych, m.in. na budowę dróg w całym kraju - uważają eksperci biorący udział debacie organizowanej przez Railway Business Forum.

Jak wyjaśniał podczas debaty prezes Polskiego Związku Pracodawców Producentów Kruszyw Aleksander Kabziński, większość kruszyw potrzebnych m.in. do budowy dróg pochodzi z Górnego Śląska. Jego zdaniem polscy producenci kruszyw są w stanie zaspokoić zapotrzebowanie wykonawców budujących drogi, jednak głównym problemem jest to, żeby kruszywa zostały dowiezione na plac budowy.

REKLAMA

Pociągi jeżdżą za wolno

REKLAMA

Członek zarządu PKP Cargo Witold Bawor wykazywał, że stan linii kolejowych na Dolnym Śląsku pozwala pociągom przewoźnika na rozwijanie prędkości handlowej średnio 14 km/godz., a na Górnym Śląsku ok. 10 km/godz. Ocenił, że przy takich prędkościach przewoźnikom trudno zwiększyć masę przewożonych towarów, ponieważ jednocześnie im wolniej jedzie pociąg, tym więcej potrzeba wagonów. - Zwiększenie prędkości o choćby 1 km/godz. sprawiłoby, że potrzebowalibyśmy ponad 400 wagonów mniej - mówił.

Dodał, że zarządzająca torami spółka PKP PLK rzeczywiście stara się te linie remontować, ale to wiąże się z większymi kosztami dla przewoźników. - Pociągi kierowane są objazdami, a że te objazdy mogą mieć nawet kilkadziesiąt kilometrów, to płacimy więcej za dostęp do torów niż gdyby remontów nie było - powiedział Bawor.

Odpowiadając na te uwagi, Romuald Jakubowski z PKP PLK mówił, że zaległości w remontach linii kolejowych powodują, że do natychmiastowej wymiany kwalifikuje się ok. 10 tys. km torów. Koszt
nadrobienia zaległości remontowych PKP PLK szacuje na 50 mld zł.

Firmy wolą transport samochodowy

REKLAMA

Ekspert rynku transportowego Adrian Furgalski zwracał uwagę, że nawet gdyby w budżecie państwa znalazło się 50 mld zł na naprawę linii kolejowych, to i tak nie byłoby technicznych możliwości
przeprowadzenia w rok wszystkich niezbędnych remontów. - A jeżeli będziemy remontować linie po kawałku, to stan pozostałych będzie się nadal pogarszał - powiedział ekspert. Jego zdaniem należy się zastanowić, czy w Polsce powinna być utrzymywana sieć ponad 19 tys. km linii kolejowych, jeśli nie stać nas na ich utrzymanie i remonty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Uczestnicy debaty przyznali, ze jak do tej pory, nie znają przypadków, by harmonogram jakiejś inwestycji nie został dotrzymany, bo pociąg z kruszywami nie dojechał na czas. Uważają jednak, że
stan infrastruktury na Śląsku utrudnia, o ile wręcz nie uniemożliwia kolei skuteczne konkurowanie z transportem samochodowym.

(PAP)

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA