Łotwa jest nadbałtyckim krajem, który powoli staje się obiektem zainteresowania zagranicznych turystów. Polacy wybierając się samochodem na Łotwę, poza Rygą i Jurmałą odwiedzają nieodległą od stolicy Siguldę, gdzie można podziwiać liczne zamki, jaskinie i jeziora. Turyści chętnie odwiedzają także drugie miasto kraju, położony nad Dźwiną Dyneburg i Park Narodowy Gauja. Podróż upłynie jednak bezpieczniej jeśli zapoznamy się z podstawowymi przepisami, cenami paliw i zasadami obowiązującymi na Łotwie.
W 1887 roku dwaj Francuzi, René Panhard i Émile Levassor, przyjaciele ze szkolnej ławy, uruchomili swoją wytwórnię samochodów. Wcześniej rodzina Panhard’ów zajmowała się produkcją powozów i dyliżansów, a od 1867 roku także maszyn do obróbki drewna. W 1876 roku Panhard do spółki z Jean-Loisem Périn’em uruchomił produkcję silników spalinowych na licencji firmy Otto&Langen, ale widocznie okazały się one niezbyt dobre, ponieważ już 10 lat później firma Panhard-Périn uruchomiła produkcję silników na licencji Daimlera.
Opel GT to jeden z najciekawszych modeli w historii firmy. Pierwszy GT zadebiutował w 1968 r. Druga odsłona modelu GT została pokazana światu w 2006 r., a oficjalna produkcja rozpoczęła się rok później.
Najnowszego GT napędza benzynowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc 260 KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s, a napęd przekazywany jest na tylną oś.
Malkontenci po pierwszych jazdach prezentowanym na zdjęciach modelem narzekali na niską jakość wykończenia, praktycznie brak schowków oraz zaskakującą nawet jak na rasowego roadstera ciasnotę wnętrza. Nie zmienia to faktu, że Opel GT to jeden z najtańszych fun carów na rynku. A prowadzenie tego samochodu to prawdziwa frajda!