Spółka holownicza w porcie w Gdyni już w prywatnych rękach
REKLAMA
REKLAMA
Spółka holownicza należała do Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA (ZMPG). Pracuje w niej ok. 230 osób.
REKLAMA
Janusz Jarosiński, prezes ZMPG poinformował, że cena wywoławcza za majątek spółki wynosiła 37,4 mln zł. Inwestor już zapłacił za udziały. Główny majątek WUŻ stanowi 9 holowników (dwa są nowe a pozostałe mają po ok. 30 lat) oraz 2 pontony transportowe.
Nowy właściciel zobowiązał się m.in. do zapewnienia załodze bezwarunkowych gwarancji zatrudnienia przez 3 lata oraz do wypłacenia 2,5 tys. zł brutto premii prywatyzacyjnej.
Prywatyzacji sprzeciwiali się pracownicy. Związki zawodowe uznały, że pakiet socjalny i gwarancje zatrudnienia są zbyt niskie. Teraz, już po sprzedaży, zastanawiają się, co do dalszych działań w tej sprawie.
REKLAMA
Związkowcy domagali się m.in. 15 lat gwarancji zatrudnienia (w czasie rozmów obniżyli ten okres do 7,5 roku), natomiast inwestor zaproponował okres gwarancji zatrudnienia do 2,5 roku.
W ubiegłym tygodniu związki zawodowe przeprowadziły 2 godzinny strajk. Nie miał on jednak negatywnego wpływu na ruch statków w porcie.
Zarząd portu trzykrotnie (od 1993 roku) próbował sprywatyzować spółkę. Fairplay BV należy do międzynarodowej grupy Fairplay Towage. Jest to jeden z największych operatorów floty holowników. Pracuje w Rotterdamie, Hamburgu, w rejonie Kanału Kilońskiego, we wszystkich portach wschodnich Niemiec (Wismar, Rostok, Stralsund itd.). W Polsce jest właścicielem dwóch spółek: Project Żeglugi w Szczecinie i Port-Holu w Świnoujściu.
(PAP)
REKLAMA
REKLAMA