REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Fracht morski

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Balticon SA: Milion zł zysku po siedmiu miesiącach 2012 r.

Balticon SA, operator w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego,  osiągnął narastająco po siedmiu miesiącach 2012 roku przychody w wysokości 34,57 mln zł, czyli o 50 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 1 mln zł, co oznacza ponad dwukrotny wzrost rok do roku.

Około 150 mln zł chce zainwestować w gdańskim porcie OT Logistics

Około 150 mln zł chce zainwestować w porcie morskim w Gdańsku Grupa Kapitałowa OT Logistics. Spółka zapowiedziała złożenie swojej oferty w przetargu na dzierżawę terminalu paszowo-zbożowego i ok. 15 ha gruntów w głębokowodnej części portu.

Balticon rozszerza współpracę z Grupą MÆRSK

Balticon SA podpisał list intencyjny z duńską centralą A.P. MØLLER–MÆRSK A/S w sprawie zawarcia umowy na serwis kontenerów przeznaczonych pod załadunek w regionie Morza Bałtyckiego. Gdański warsztat spółki będzie na początku działalności obsługiwać dziennie 80 kontenerów chłodniczych tego największego na świecie armatora.

Terminale kontenerowe a Europejski VI Korytarz Transportowy

Wystarczy rzut oka na mapę, by zauważyć, że przez Polskę przebiega najkrótsza droga lądowa, łącząca Skandynawię z basenem Morza Śródziemnego, równie ważna z punktu widzenia rozwoju naszej gospodarki.

REKLAMA

Innowacyjność w usługach spedycji morskiej

Zwykle spedytor musi zaangażować kilka rodzajów środków transportu, ale w związku z tym, że transport statkiem stanowi największą część całego łańcucha, całość dostawy traktowana jest jako transport morski.

Statkiem.pl: nowy serwis ułatwiający zorganizowanie transportu morskiego

Właśnie wystartował serwis, który ułatwia przygotowanie transportu morskiego. Od 1 sierpnia, dzięki statkiem.pl w kilka kliknięć myszką można wycenić koszt transportu morskiego. Rewolucją jest także złożenie zamówienia przez stronę internetową.

Poznaj usługi terminali kontenerowych w Polsce i ich koszty

Co należy wiedzieć o usługach kontenerowych. Na czym polega przeładunek w porcie i jakie są składniki cen. W tym artykule dowiesz się wszystkiego co niezbędne aby korzystnie podpisać umowę na usługę terminalową.

Pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście za ponad 1 mld zł

Jak powiedział wiceminister transportu Maciej Jankowski, pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 m zostanie zgłoszone do programu przyszłej perspektywy finansowej UE. Koszt inwestycji to ok. 1 mld 120 mln zł.

REKLAMA

Czy wzrost stawek frachtowych ma wpływ na rozwój transportu morskiego

Stawki na korytarzach morskich łączących Daleki Wschód z Europą były tradycyjnie głównym źródłem dochodu dla linii żeglugowych, ale w ostatnich dwóch kwartałach 2011 roku frachty morskie spadły do rekordowo niskich poziomów. Z tego względu większość linii żeglugowych zanotowała w 2011 roku straty.

Będą obowiązkowe ubezpieczenia w transporcie morskim?

Jest już projekt ustawy zakładający m.in. obowiązkowe ubezpieczenie w transporcie morskim. Chodzi o przyjęty przez rząd projekt nowelizacji Kodeksu morskiego, ustawy o obszarach morskich oraz ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich.

Jakie są elementy infrastruktury polskich portów morskich

Na terenie Polski funkcjonują cztery porty morskie o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej - Gdańsk, Gdynia, Szczecin oraz Świnoujście. Każdy z wymienonych obiektów charakteryzują podstawowe parametry infrastruktury portowej, które są wyspecjalizowane w obsłudze danego typu ładunków.

Więcej o 3,3 proc przeładunków w portach Szczecina i Świnoujścia

W I kw. 2012 roku, porty w Szczecinie i Świnoujściu przeładowały o 3,3 proc. więcej towarów niż w analogicznym okresie 2011 roku.

Resort skarbu zamierza sprzedać udziały w Port Service

Resort skarbu chce sprzedać na aukcji należące do niego udziały spółki Port Service. Firma zajmuje się oczyszczaniem zbiorników i ładowni statków. Aukcja odbędzie się 14 maja.

Naftoport ma zakontraktowanych 5 tankowców

Do końca roku pięć tankowców odbierze rosyjską ropę w Naftoporcie w Gdańsku. W kwietniu 2012 r. Rosja poinformowała, że nie będzie korzystać z polskiego terminalu.

Baltlicon: Wybór właściwego kontenera pozwala zmniejszyć koszty

W 2011 port DCT w Gdańsku przeładował 650 tys. TEU, czyli o ponad 200 tys. TEU więcej niż w roku 2010. Według operatorów efektywność kosztowa i prostota wykorzystania będą dalej stymulować rozwój rynku transportu kontenerowego.

Do Gdyni wpływa największy masowiec w historii portu

Dzisiaj do Gdyni wpływa największy masowiec w historii tego portu. Na ładowni ma 75 tysięcy ton australijskiego węgla. 

GEFCO: Współpraca logistyczna z Alpargatas

Firma logistyczna GEFCO rozpoczęła współpracę z Apargatas, brazylijskim producentem obuwia, właścicielem znanej marki Havaianas.

Balticon będzie serwisował kontenery Carrier

Spółka Balticon uzyskała status autoryzowanego centrum serwisowego i gwarancyjnego firmy Carrier Transicold Container, jednego z największych światowych dostawców kontenerów chłodniczych.

Obsługa kontenerów: Ponad 70 proc. wzrost przychodów Balticon SA

Przychody spółki Balticon SA zwiększyły się o 60% w porównaniu do roku 2010, natomiast EBITDA wzrosła o 150%. Spółka zajmuje się przede wszystkim obsługą kontenerów we wszystkich terminalach morskich w Polsce.

Szkolą pracowników w portach Szczecin i Świnoujście

W Szczecinie rusza dwuletni program szkoleń dla pracowników spółek portowych. Chodzi o zwiększenie konkurencyjności firm w tej branży. Projekt kosztuje 4 mln złotych.

Ponad 25 mln ton towarów przeładowano w porcie w Gdańsku

Port w Gdańsku w 2011 r. przeładował 25,3 mln ton towarów. To o 7 procent mniej niż w poprzednim roku.  Port osiągnął blisko 19 mln zł zysku. Jest to największy pod względem przeładunków port w Polsce.

Maersk Line rozpoczyna współpracę z Ericsson

Maersk Line wprowadza komunikację mobilną i satelitarną na 400 kontenerowcach. Ericsson wyposaży statki w anteny, stacje bazowe GSM. Zajmie się też monitorowaniem sieci i obsługą serwisową urządzeń pokładowych.

Przesyłki drobnicowe z Azji do Polski krócej o dwa dni

Panalpina uruchomia dwa nowe, bezpośrednie połączenia dla transportu drobnicowego z Azji do Polski za pośrednictwem swojej wewnętrznej linii żeglugowej- Pantainer Express Line. Dwa nowe połączenia skracają czas tranzytu o dwa dni i redukują emisję CO2 aż o 6,9%.

Czy opłaca się łączyć frachty air and sea?

Nowoczesne usługi spedycyjne wymagają wdrażania nowych rozwiązań, aby z jednej strony sprostać rosnącym wymaganiom klientów, a z drugiej – zabezpieczyć zakładane efekty finansowe. Istotnym elementem procesu transportowego jest optymalizacja kosztów, którą znaleźć możemy w rozwiązaniach multimodalnych, łączących różne rodzaje frachtu np. lotniczy z morskim.

Polskie porty odporne na kryzys

Mimo obaw przed nawrotem kryzysu, porty morskie nie narzekają na brak pracy. Operatorzy liczą, że w 2012 r. poziom przeładunków nie spadnie - informuje "Rzeczpospolita".

Co trzeba wiedzieć o kontenerach morskich?

Aby mieć w pełni świadomość warunków przewozu morzem, warto poznać standardowe typy, wymiary, konstrukcje, oznakowanie oraz kontrolę bezpieczeństwa jednostki transportowej tego typu.

50 gazowców w terminalu morskim Orlen Gaz

Do należącego do Orlen Gaz terminalu LPG w Szczecinie przycumował 50. statek - szwedzka jednostka Auteuil z 1600 tonami propanu.

Port Szczecin-Świnoujście ma ISO 9001:2008

Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście, jako pierwszy polski port, otrzymał certyfikat standardu jakości ISO 9001:2008.

W jaki sposób naliczana jest stawka frachtu morskiego?

Fracht morski jest bardzo szerokim pojęciem. Dobrym przykładem zobrazowania konstrukcji stawki frachtu jest transport kontenerowy (FCL i LCL).

Jakie dane powinien zawierać konosament morski?

Prezentujemy krótki poradnik wypełniania konosamentu - podstawowego dokumentu przewozowego w transporcie morskim.

W listopadzie rusza budowa nowego terminalu w Gdańsku

W porcie gdańskim powstanie największy masowy terminal przeładunkowy w basenie Morza Bałtyckiego. Za 50 milionów euro zbuduje go belgijska grupa SEA –invest.

W ilu kopiach może być wystawiony konosament morski?

Co to jest konosament, w ilu kopiach powinno się go wystawiać i na co zwrócić szczególną uwagę - pisze Wojciech Łądkowski kierownik sprzedaży frachtu morskiego z Hellmann Worldwide Logistics Polska.

DHL uruchamia bezpośrednie połączenie drobnicowe z Polski do USA

20 września DHL Global Forwarding uruchomił pierwsze, bezpośrednie połączenie LCL (Less than Container Load) z Polski do USA.

ROHLIG SUUS Logistics rozwija fracht air&sea

Operator logistyczny ROHLIG SUUS Logistics stawia na rozwój frachtu morskiego, lotniczego i intermodalnego. Firma będzie inwestowała w infrastrukturę, zmieni struktury sprzedażowe i zacieśni współpracę z globalną grupą ROHLIG & CO.

Jakie są ograniczenia towarowe w transporcie drobnicowym (LCL)

Zapotrzebowanie rynkowe na przewozy drobnicowe w transporcie morskim stale rośnie. Rozwiązania te są dedykowane przesyłkom mniejszym, które z racji swojej wagi i objętości nie są w stanie zapełnić pełnego kontenera i jednocześnie nie wymagają bardzo szybkiego czasu tranzytu.

Senat bez poprawek do ustawy o bezpieczeństwie morskim

Senat nie zgłosił poprawek do ustawy o bezpieczeństwie morskim. Po wejściu w życie przepisów terenowe organy administracji morskiej będą tworzyć elektroniczną bazę danych, zawierającąinformacje o polskich statkach.

Jak wysłać towar w kontenerze drogą morską?

Jak zorganizować transport towaru drogą morską. Co trzeba wiedzieć, aby nie popełnić błędu we współpracy ze spedytorem. Jak uniknąć niespodziewanych kosztów.

Zwodowano masowiec dla Polskiej Żeglugi Morskiej

W chińskiej stoczni Sanfu zwodowano statek Polskiej Żeglugi Morskiej m/s "Raba". W tej samej stoczni wkrótce powstanie drugi statek- m/s "San" - poinformował doradca dyrektora naczelnego firmy Krzysztof Gogol.

Spółka holownicza w porcie w Gdyni już w prywatnych rękach

44,4 mln złotych zapłaciła holenderska spółka Fairplay BV za 100 proc. udziałów Przedsiębiorstwa Usług Żeglugowych i Portowych w porcie w Gdyni (WUŻ).

Komentarz DHL: Więcej optymizmu w transporcie morskim

Jak wygląda obecnie sytuacja we frachcie morskim, jak kształtują się ceny oraz jak zachowują się armatorzy wobec zmian na rynkach finansowych - mówi Michał Kołodziejski, Dyrektor Produktu Morskiego DHL Global Forwarding

Terminal masowy w porcie w Gdyni sprzedany

Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. kupiła, za 60 mln złotych francuska firma Atic Services. Załoga otrzyma premię prywatyzacyjną i gwarancję pracy.

REKLAMA